Hallo,
Ik heb sins gisteren mijn systeemonderdelen opgehaalt en in elkaar gezet. Polsbandje etc. Maar er is een ("vaag") probleem met de moederbord of processor. Als ik de processor er niet in doet start de moederbord gewoon door alle fans draaien etc. Maar als ik de processor vastklik valt het hele systeem gelijk uit. Met of zonder CPU fan. Als ik het dan weer aanzet draaien de fans 1 seconden en daarna is er weer een stilte. Dacht eerst aan een fan controller maar omdat de 3D kaart ook gelijk in 1 keer uitvalt lijkt mij dit niet de oorzaak.
Onderdelen
Asus P5B, Retail
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Zalman CNPS9500 AT
Club3D GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. DIMM 2 GB (Retail, GX22GB6400DC)
Antec Sonata II, Zwart 450W voeding erin
Heb natuurlijk nog meer onderdelen maar hij start toch niet door.
Wat ik al geprobeert heb.
Orgionele CPU koeler gebruiken (Van E6600 zelf)
Geen CPU koeler (valt ook uit)
alles eraf gehaalt gekeken of het geen contact maakt met de kast (niet het geval)
kijken of CPU er goed op zit (klopt ook)
Ik weet het niet meer...,
Zal morgen wel foto's maken als het nodig is..
Was een lange reis om de producten te halen. En na 5 uur tobben nog geen moer werkt
Ik heb sins gisteren mijn systeemonderdelen opgehaalt en in elkaar gezet. Polsbandje etc. Maar er is een ("vaag") probleem met de moederbord of processor. Als ik de processor er niet in doet start de moederbord gewoon door alle fans draaien etc. Maar als ik de processor vastklik valt het hele systeem gelijk uit. Met of zonder CPU fan. Als ik het dan weer aanzet draaien de fans 1 seconden en daarna is er weer een stilte. Dacht eerst aan een fan controller maar omdat de 3D kaart ook gelijk in 1 keer uitvalt lijkt mij dit niet de oorzaak.
Onderdelen
Asus P5B, Retail
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Zalman CNPS9500 AT
Club3D GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. DIMM 2 GB (Retail, GX22GB6400DC)
Antec Sonata II, Zwart 450W voeding erin
Heb natuurlijk nog meer onderdelen maar hij start toch niet door.
Wat ik al geprobeert heb.
Orgionele CPU koeler gebruiken (Van E6600 zelf)
Geen CPU koeler (valt ook uit)
alles eraf gehaalt gekeken of het geen contact maakt met de kast (niet het geval)
kijken of CPU er goed op zit (klopt ook)
Ik weet het niet meer...,
Zal morgen wel foto's maken als het nodig is..
Was een lange reis om de producten te halen. En na 5 uur tobben nog geen moer werkt