Toon posts:

Asus P5B en met conroe E6600 probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sins gisteren mijn systeemonderdelen opgehaalt en in elkaar gezet. Polsbandje etc. Maar er is een ("vaag") probleem met de moederbord of processor. Als ik de processor er niet in doet start de moederbord gewoon door alle fans draaien etc. Maar als ik de processor vastklik valt het hele systeem gelijk uit. Met of zonder CPU fan. Als ik het dan weer aanzet draaien de fans 1 seconden en daarna is er weer een stilte. Dacht eerst aan een fan controller maar omdat de 3D kaart ook gelijk in 1 keer uitvalt lijkt mij dit niet de oorzaak.

Onderdelen

Asus P5B, Retail
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Zalman CNPS9500 AT
Club3D GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
G.E.I.L. DIMM 2 GB (Retail, GX22GB6400DC)
Antec Sonata II, Zwart 450W voeding erin
Heb natuurlijk nog meer onderdelen maar hij start toch niet door.

Wat ik al geprobeert heb.

Orgionele CPU koeler gebruiken (Van E6600 zelf)
Geen CPU koeler (valt ook uit)
alles eraf gehaalt gekeken of het geen contact maakt met de kast (niet het geval)
kijken of CPU er goed op zit (klopt ook)

Ik weet het niet meer..., :|

Zal morgen wel foto's maken als het nodig is..

Was een lange reis om de producten te halen. En na 5 uur tobben nog geen moer werkt |:(

Verwijderd

wat je kan proberen is even alles eruit halen. Het moederbord even ergens opleggen
en dan weer aansluiten zodat je zeker weet dat er geen sluiting ergens gemaakt wordt..

Ken het gevoel as je alles hebt gehaald en t ding start niet op... Bij mij was het ooit
eens een los schroefje dat onder het moederbord lag. Jammer dat ik er pas achterkwam
nadat verschillende vonken uit het cpu slot kwamen.. :X

Verwijderd

Heb vandaag een gelijksoortig probleem gezien met een amd 4600 2 tellen fans draaien en toen weer uit! Lag aan geheugen, cheapass Team 667. Maar aangezien jij deftig Geil geheugen hebt lijkt me dat niet het geval!

Als ik het goed heb zit er op het brodje een intel 965 chipset, kan zijn dat je een oude revisie hebt en je de bios eerst moet upgraden met een andere processor.

Gekeken naar je specs lijkt de voeding ook niet het probleem, alhoewel, weet niet wat voor merk dat is, ook antec want die zijn dacht ik best ok!

Succes nog maar even |:(

Verwijderd

@prelude36a ja daar zit een P965 chipset op

ben aan het zoeken maar kan het niet meer vinden, wel weet ik 100% zeker dat er een topic is geweest waarin stond dat er problemen waren met alle of bepaalde 965 chipsets icm de conroe

misschien is dat het probleem

volgens de asus site ondersteunt hij de conroe vanaf BIOS 0170 de nieuwste versie is 0211

van de asus site:
Version 0211 2006/07/31 update
OS All
Description P5B Release BIOS version 0211
1. Improve Conroe 2.93 cpu overclocking ability.
2. Patch CPU count not correct issue.
3. Fix ez-flash2 crashfree function may fail issue
4. Modify the VID value to max when Ai Gear enable
5. Fix VID too low under Ai Gear level1 2, and 3
6. Add New CPU Ucode to support new CPUs.
File Size 570.36 (KBytes)
Download from Global USA Europe China

Version 0162 2006/07/26 update
OS All
Description P5B Release BIOS version 0162
Initial Release
File Size 566.87 (KBytes)
Download from Global USA Europe China

Version 0170 2006/07/26 update
OS All
Description P5B Release BIOS version 0170
1. Fix some cpu will reset if execute gear nap.
2. Set Jmicron to IDE mode.
3. Boost floppy BIOS flash speed when using ezflash 2.
4. Add help string for IDE item.
5. Fix AI SUITE DDR voltage error.
6. Enable support for IDE cdrom under EZ-Flash.
7. Fix system will hang after leave EZ-Flash (Alt+F2)
8. Fix win2000 usb7 8 port can't wakeup s1 s3 s4
9. Fix conroe CORE 2 cpu not support C1E will show C1E item in BIOS
10. Fix crash free will hang at post code 0007 issue
11. Fix conroe CPU will hang when EIST disable or quiet enabled.
12. Fine tune cpu temperature reading.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 03:51 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heej, ik heb zelfde moederbord, processor en koeler. Ik denk dat één van de onderdelen gewoon niet helemaal in orde is, maar dat zal voornamelijk een kwestie zijn van één voor één onderdelen uitwisselen. Heb je niet iemand in de buurt zitten met een soortgelijke config? Bij mij werkt het in elk geval prima.

In de kast kun je het moederbord vastschroeven op een plaat; Heb je gekeken of elk afstandsbusje ook leidt naar een gaatje in je moederbord? Vaak heeft je moederbord ergens GEEN schroefgaatje waar bijv. de Sonata wel een busje erin heeft zitten. Dan maakt je plank dus sluiting terwijl alles perfect gemonteerd lijkt. Ik bedoel dus deze plek op het moederbord waar geen gat zit voor een schroefje:

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s653946/1.jpg

De nieuwste versie is trouwens 0309 en niet 0211. Kijk in de meuktracker voor de link. Overigens werkte de mijne meteen met 0211.

[ Voor 51% gewijzigd door Toink op 27-08-2006 10:55 ]

Verwijderd

Ik denk dat het aan je 6400 geheugen ligt, de 965P moederborden vertonen vaker problemen met dit geheugen.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Zet er een nieuwere bios op, ik heb gehoord dat de p5B een biosupdate nodigheeft.

• Toink
  • Niet online
danielkraak schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:15:
Zet er een nieuwere bios op, ik heb gehoord dat de p5B een biosupdate nodigheeft.
Dat gaat een beetje lastig als hij niks doet....

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Gaat toevallig je pc constant aan en uit? Want heb namelijk hetzelfde probleem gehad heb dezelfde configuratie. En had het ook met OCZ geheugen. Probeer gewoon corsair geheugen. Dat moet als het goed is wel goed werken.

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
probeer even met een reepje geheugen en een oude pci videokaart te booten

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude geheugen is gewonde DDR.

Maar toch bedankt allemaal zal vandaag mijn nogmaals proberen maar ik heb m'n twijfels...

Verwijderd

Weet niet waar je woont maar het beste kun je inderdaad even experimentere met andere onderdelen:

Geheugen,
Processor,
evt. Graka.

Ik heb alles wel liggen maar weet niet of Vuren in de buurt voor je is 8)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Toink schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:44:
Heej, ik heb zelfde moederbord, processor en koeler. Ik denk dat één van de onderdelen gewoon niet helemaal in orde is, maar dat zal voornamelijk een kwestie zijn van één voor één onderdelen uitwisselen. Heb je niet iemand in de buurt zitten met een soortgelijke config? Bij mij werkt het in elk geval prima.

In de kast kun je het moederbord vastschroeven op een plaat; Heb je gekeken of elk afstandsbusje ook leidt naar een gaatje in je moederbord? Vaak heeft je moederbord ergens GEEN schroefgaatje waar bijv. de Sonata wel een busje erin heeft zitten. Dan maakt je plank dus sluiting terwijl alles perfect gemonteerd lijkt. Ik bedoel dus deze plek op het moederbord waar geen gat zit voor een schroefje:

[afbeelding]

De nieuwste versie is trouwens 0309 en niet 0211. Kijk in de meuktracker voor de link. Overigens werkte de mijne meteen met 0211.
Hi Toink :w

Wat een rare P5B Deluxe is dit :? , deze ziet er compleet anders uit...?, De heatpipe die ik op alle foto's zie is bij jou pleite :?

Welke versie heb jij...?, Ik zie namelijk op de Asus site dat er al 5 P5B modellen zijn :? en zou je misschien een foto kunnen maken van de backplate...?

Volgens mij mis je een aantal aansluitingen :X

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1295/p5b-d_backIO.jpg

Dit zou er op moeten zitten

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

crack_en_hack schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:10:
[...]
Wat een rare P5B Deluxe is dit :? , deze ziet er compleet anders uit...?, De heatpipe die ik op alle foto's zie is bij jou pleite :?
Dat komt doordat het geen P5B Deluxe is 8)7
Het topic gaat over de P5B, wat gewoon de budget variant is van de P5B Deluxe. Vandaar dat je op die foto een mobo ziet wat totaal niet lijkt op een P5B Deluxe aangezien het een normale P5B is.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Syngrow schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:54:
[...]

Dat komt doordat het geen P5B Deluxe is 8)7
Het topic gaat over de P5B, wat gewoon de budget variant is van de P5B Deluxe. Vandaar dat je op die foto een mobo ziet wat totaal niet lijkt op een P5B Deluxe aangezien het een normale P5B is.
Op die foto staat in koeienletters "P5B Deluxe" boven de geheugensloten :)

En nu weer ontopic aub, hiermee helpen jullie de TS niet van het probleem af ;)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

BalusC schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:39:
[...]

Op die foto staat in koeienletters "P5B Deluxe" boven de geheugensloten :)

En nu weer ontopic aub, hiermee helpen jullie de TS niet van het probleem af ;)
een P5B Deluxe ziet er hier ook stukken anders uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.verhoeven01/bed0.jpg

huidige foto van asus.com:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.verhoeven01/p5b.jpg

Aunt bunny is coming to get me!

• Toink
  • Niet online
Mensen, ik bedoel gewoon dat gat wat er mist, dat heeft mijn P5B non deluxe ook. Dus ook die van elke ander alleen kon ik zo snel geen foto vinden van een gewone via Google. Op asus website staan ze wel maar het gaat om het idee.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Niemand die nog heeft opgemerkt dat de Sonata voeding niet altijd zo prettig overweg kan met het Asus bordje? Ik post niet meer zo veel (maar lees des te meer) en moest het even kwijt :) . Mocht je een andere (goede) voeding beschikbaar hebben of kunnen lenen, even testen :) .

De meeste mensen deugen!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heb je die P4 stekker wel aangesloten op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost.... Geen idee hoe trouwens... Vandaag weer alles eruit gehaalt. Daarna weer alles erin. En starte door...

Zal wel een fout geweest zijn omdat ik 1 connector was vergeten ofzo 8)7 |:(

Domme fout ja :P Maar ben blij dat niks stuk is :)

Verwijderd

Zijn de oudere versies van de P5B Bios nog ergens te vinden?, ik heb namelijk de nieuwe 0509 versie geflashed, maar nu clockt hij voor geen meter meer :S echt heel vaag, weet iemand misschien waar je de oudere versies kan downloaden/vinden ? en dan nog een vraag, is het mogelijk om een oudere er weer op te doen?, want ik probeerde het al met de bijgeleverde bios versie op de meegeleverde driver's CD van Asus, .. maar dan zegt hij al dat de versie ouder is dan die nu geinstaleerd is :(

grtz naLu

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:21 ]

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02 22:21
Ik denk inderdaad dat je die 4 pins stroom voorziening op je MOBO vergeten bent. Ik heb exact hetzelfde gehad toen ik te gehaast mn MSI mobo en AMD 64 3000+ in elkaar had gezet. (En daarna vergeten om je 5950 ultra van extra stroom te voorzien..... damn
Gelukkig voor je werkt het nu!
Pagina: 1