Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

sms van mijn eigen GSM nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:26
Net werd ik verrast door een sms van mijn eigen tel nummer terwijl ik mijn telefoon zelf bij me heb.
Ik snap er niets van want een kameraad heeft dat smsje verstuurd. Nu kijk ik bij mijn telefoon bij de verzonden berichten en staat dat berichtje daar dus tussen. Het lijkt dus dat het smsje met mijn telefoon is verzonden :S. Erg vreemd en ik heb een abbonnement bij HI en zit niet op vreemde kosten te wachten.

Mijn bluetooth staat wel aan maar op onherkenbaar daar zou het dus niet aan kunnen liggen.
Ik ben op dit moment bij mijn vriendin zo'n beetje aan de andere kant van Nederland.

Weten jullie wat dit kan zijn? of wordt dit via een site gefaked?
nepsmsje.nl of zoiets dergelijks?. Ik vind het zelf erg vreemd.

alvast bedankt,
Patrick

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sms via internet verstuurd op jouw telefoonnummer geregistreerd.

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 12:33

D467

[M]

HyperTrophy schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:07:
sms via internet verstuurd op jouw telefoonnummer geregistreerd.
Denk het niet als die dit zegt:

''Nu kijk ik bij mijn telefoon bij de verzonden berichten en staat dat berichtje daar dus tussen''

Denk dat je vriendin grapjes aan het maken is :9

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55

job

Als het smsje ook bij jouw verzonden berichten staat... dan kan dat berichtje alleen maar fysiek vanaf jouw mobiel verstuurt zijn.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
stond er uberhaubt wat in je bericht?

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
het kan zo zijn dat het bericht misschien is verstuurd en is ingesteld dat ie em pas over een paar uur stuurt ofzo ?

• thespeed
ik vind het erg vreemd.
Vooral omdat het lijkt dat het vanaf mijn telefoon naar mijn telefoon is verstuurd.
Bluetooth heb ik nu uitgezet en ik heb verder ook nog in mijn Nokia 6230i gekeken.
Kan niets geks vinden. Ook heb ik op de HI site gekeken maar daar kun je volgens mij alleen maar gratis smsjes versturen.

Zou het ook een software fout kunnen zijn in mijn mobiel?
Ik vind het niet zo'n fijn idee dat iemand anders misbruik van mijn abbonnement kan maken.
In het smsje stond wel tekst en daar stond dus in dat hij van een kameraad is.
En als afzender geeft mijn telefoon mij aan met mijn eigen telefoon nummer.

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08
thespeed schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:47:
ik vind het erg vreemd.
Vooral omdat het lijkt dat het vanaf mijn telefoon naar mijn telefoon is verstuurd.
Bluetooth heb ik nu uitgezet en ik heb verder ook nog in mijn Nokia 6230i gekeken.
Kan niets geks vinden. Ook heb ik op de HI site gekeken maar daar kun je volgens mij alleen maar gratis smsjes versturen.

Zou het ook een software fout kunnen zijn in mijn mobiel?
Ik vind het niet zo'n fijn idee dat iemand anders misbruik van mijn abbonnement kan maken.
In het smsje stond wel tekst en daar stond dus in dat hij van een kameraad is.
En als afzender geeft mijn telefoon mij aan met mijn eigen telefoon nummer.
En heb je al aan je kameraad gevraagd wat ie gedaan heeft? Misschien 1 of ander programmaatje geinstalleerd wat een smsje met vertraging stuurt ofzo? (als die er zijn voor de 6230i)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Kan wel een softwarefout zijn. Mijn vriendin heeft al 2 x meegemaakt dat ze een smsje ontvangt, dit opent en vervolgens een heel oud (> 1 jaar) sms'je van iemand anders te zien krijgt. Lijkt me ook een voorbeeld van een softwarefout in het toestel.

Groetjes, FaceDown.

• thespeed
FaceDown schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:01:
Kan wel een softwarefout zijn. Mijn vriendin heeft al 2 x meegemaakt dat ze een smsje ontvangt, dit opent en vervolgens een heel oud (> 1 jaar) sms'je van iemand anders te zien krijgt. Lijkt me ook een voorbeeld van een softwarefout in het toestel.
Ik denk dat hij het niet met een programma gedaan heeft.
Maarja ik blijf het apart vinden.
Zal wel een software fout zijn geweest.
Toch maar even goed in de gaten houden ;)

nog bedankt

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het zou zo kunnen zijn dat je telefoon alle smsjes in 1 grote bak met smsjes neerzet. Je telefoon kijkt dan naar je eigen nummer, als de verzender van van het smsje je eigen nummer is, dan is het volgens de telefoon door jou verstuurd. Als het van een ander nummer komt, dan is het een ontvangen sms.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1