Meerkanaals geluid via USB? (Pioneer receiver)

Pagina: 1
Acties:

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe Pioneer multichannel receiver, met o.a. een USB poort. Die heb ik op m'n huiskamer pc aangesloten en dat werkt allemaal goed - in stereo. De receiver is gewoon een USB audio device.

Ik kan wel surround luisteren via die poort maar dat gaat dan via de diverse semi-surround modes zoals dolby PLII, of "hall", "theater" enz. Niet mijn idee van multichannel audio.

Volgens de folders en de handleiding zou het mogelijk moeten zijn om (echte) multichannel audio via de USB poort te beluisteren. Maar alle instructies in de handleiding ten spijt is het mij nog niet gelukt. Het is niet duidelijk welke instellingen, software en content ik dan zou moeten gebruiken.

Ik heb de receiver ook via s/pdif aangesloten op de pc, dat werkt allemaal goed. Ook met multichannel geluid. (dts / ac3 enz.) Maar hoe dit moet werken via USB is mij een raadsel. Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik dat graag.

Zie bijvoorbeeld pagina 9 op http://www.pioneer.eu/eur...ilename=04_HE_AX10_EN.pdf

Ik heb al bijna een maand vragen uitstaan bij Pioneer benelux maar tot nu toe zonder nuttig resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 27-08-2006 01:38 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik de handleiding er even bij pak, zie ik op pagina 45:
Keuze van de USB en analoge meerkanaalsingangen

Als u voor de ingangsbron de USB-aansluiting of de analoge meerkanaals-ingangen hebt gekozen, kunt u met de SIGNAL SELECT toets het aantal ingangskanalen kiezen. Na keuze van de USB of MULTI CH IN ingangen als uw ingangsbron, drukt u op de SIGNAL SELECT toets om het aantal ingangskanalen te kiezen. Kies een van de volgende mogelijkheden:
• 2 CHANNEL
• 6 CHANNEL
• 7 CHANNEL
• 8 CHANNEL
Wellicht dat deze op 2 channel (stereo)staat? Probeer eens om deze op 6 channel (5.1) te zetten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B