heeft een Eizo Flexscan F78 een ventilator?

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een oude Eizo Flexscan F78 gekregen (21" CRT monitor). Die maakt het lawaai van een ventilator. Zit er inderdaad een ventilator in? En is die te vervangen zoals een ventilator in een pc?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb de monitor niet dus het is natuurlijk lastig oordelen zo, maar ik heb echt nog nooit monitoren gezien met fans erin, het lijkt me dus ook zeer onwaarschijnlijk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Schroef hem eens open zou ik zeggen, wel eerst een dagje laten staan om de spanningen daar een beetje uit weg te krijgen en goed oppassen. Het zou best goed kunnen dat er een ventilator in zit, CRT monitoren kunnen namelijk best heet worden.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voel je geen luchtstroom dan :?

• willem7q
  • Niet online
Ja, een beetje, maar dat kan ook van het temperatuursverschil zijn.
Moet er op iets speciaals gelet worden bij het openschoeven van een monitor?

Verwijderd

wvbesien schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:38:
Ja, een beetje, maar dat kan ook van het temperatuursverschil zijn.
Moet er op iets speciaals gelet worden bij het openschoeven van een monitor?
Of je een ventilator ziet 8)7
Niet overal aan voelen, vooral niet in de buurt van de kathodestraalbuis.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
op de achterkant van de beeldbuis blijft ongeveer een maand lang 10 000v dus het is geen feest als je die raak. je bent zeer waarschijnlijk dood. maar zie je geen fan zitten? luister eens waar het precies vandaan komt.

• willem7q
  • Niet online
OK, daar ga ik dan maar niet aan beginnen.
Het lijkt echt alsof er een fan in zit, aan het geluid te horen. Van aan de buitenkant kan ik niets zien, de gaatjes zijn te klein. Maar er is wel een kleine luchtstroom van zodra ik het scherm aan zet.
De reden waarom ik dit vraag is omdat het nogal veel lawaai maakt, meer dan de pc zelf.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
DECOY88 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:05:
op de achterkant van de beeldbuis blijft ongeveer een maand lang 10 000v dus het is geen feest als je die raak. je bent zeer waarschijnlijk dood. maar zie je geen fan zitten? luister eens waar het precies vandaan komt.
Welke je kunt ontladen door de aarde van de behuizing te kortsluiten met de pin die onder de "zuignap" boven de beeldbuis zit.
Maar je moet wel weten wat je doet en er voor zorgen dat die ontlading niet (gedeeltelijk) via jezelf loopt :P

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

wvbesien schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:47:
De reden waarom ik dit vraag is omdat het nogal veel lawaai maakt, meer dan de pc zelf.
Dan zit er natúúrlijk een ventilator in, wanat een CRT heeft zelf alleen statische (niet-bewegende) componenten. Hooguit maakt-ie een hoge fluittoon als hij op zijn laatste benen loopt maar een beeldscherm dat meer geluid maakt dan een PC is natuurlijk voorzien van een ventilator, dat geluid kan nergens anders van komen, of er moet een termietenkolonie in gehuisvest zijn ofzo.
Pagina: 1