Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

stealthdrive vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort een nieuw systeem bouwen en dan wil ik ook het een en ander modden. 1 ding dat ik wil is stealth drives. echter wil ik wel een eject knop (op een andere plaats of iig onzichtbaar)

heb aan 2 dingen gedacht:

1. dat je het front panel in kan drukken zodat de ejectknop ingedrukt wordt en dus opengaat (lijkt me lastig aangezien het dan weleens los kon laten (of erger iets afbreken) met de tijd.

2. D.M.V. wat draadjes uit de ide kabel een knopje maken, geen idee hoe maar lijkt me wel mogelijk

ok iemand die het antwoord weet ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:41:
ik ga binnenkort een nieuw systeem bouwen en dan wil ik ook het een en ander modden. 1 ding dat ik wil is stealth drives. echter wil ik wel een eject knop (op een andere plaats of iig onzichtbaar)

heb aan 2 dingen gedacht:

1. dat je het front panel in kan drukken zodat de ejectknop ingedrukt wordt en dus opengaat (lijkt me lastig aangezien het dan weleens los kon laten (of erger iets afbreken) met de tijd.

2. D.M.V. wat draadjes uit de ide kabel een knopje maken, geen idee hoe maar lijkt me wel mogelijk

ok iemand die het antwoord weet ?
1. Als je er een stukje schuimrubber ofzo op de plek van de knop doet, kan er toch niks gebeuren?
2. Dit is niet mogelijk omdat dat signaal niet zo op die kabel zit, het enige wat je kan aftappen van IDE kabels, zijn 2 polen (+ -) voor een Activiteit LED

succes ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je kan wel een kontacktje direct op je drive zetten maar dan ben je meteen je garantie kwijt.
2 draadjes solderen op de puntjes van je eject knop en daar een pulse contactje aanvast zetten.

Verwijderd

Topicstarter
DECOY88 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:22:
je kan wel een kontacktje direct op je drive zetten maar dan ben je meteen je garantie kwijt.
2 draadjes solderen op de puntjes van je eject knop en daar een pulse contactje aanvast zetten.
dat ik dan de garantie kwijt ben vind ik niet zo boeiend. die dingen kosten vrijwel niks meer dus ALS die stuk gaat koop ik wel een nieuwe ;)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Rechts klikken op de speler in Deze Computer -> Uitwerpen :)
Ik had het trouwens gewoon gedaan door een stukje lego tussen het knopje en de frontpanel te stoppen. Gewoon even drukken op de plek waar normaal het knopje zit en hij gaat open.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Spiller schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:04:
Ik had het trouwens gewoon gedaan door een stukje lego tussen het knopje en de frontpanel te stoppen. Gewoon even drukken op de plek waar normaal het knopje zit en hij gaat open.
dat weet ik wel, ben een tweaker hoor 8)

dat legoblokje (of iets dergelijks) had ik ook aan gedacht (zie OP) en zal het ook gaan worden ;)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Spiller schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:04:
Totdat je Windows Setup wilt gaan booten vanaf de CD op een computer waar nog helemaal geen OS op staat :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 03:14:
[...]

Totdat je Windows Setup wilt gaan booten vanaf de CD op een computer waar nog helemaal geen OS op staat :+
en het gaatje indrukken waardoor hij open gaat kan dan ook niet meer :+

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Ik heb het stealth-plaatje zelf op een plakje (2mm) schuim geplakt, en dat op het laatje van de drive en het geheel wat verzonken. Als het laatje nu dicht valt komt het blokje hout OP de eject-knop van de drive, maar met te weinig druk om de knop daadwerkelijk in te drukken. Een zacht tikje op een willekeurige plek op het plaatje is nu genoeg om de drive te doen openen.

Op deze manier maak je gebruik van de beweging die in het schuim zit, en hoef je dus ook niet bang te zijn voor afbrekende dingen (al leert de ervaring dat er meer dan genoeg speling zit in laatjes om het zonder schuim te doen ;)).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1