netfilter, iptables en route vraagje (linux)

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 13:34
Beste,

Waar past route precies in het plaatje van netfilter? Vindt het filteren plaats vooralleer er wordt geroute of tussen de INPUT en de OUTPUT chain van de filter, of ???

Mvg

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Vuurmuur iets voor je?
ncurses interface voor iptables en netfilter.

Het lijkt me overigens dat de filtering na INPUT plaatsvindt, en voor de OUTPUT, de OUTPUT mag niet alles doorgeven, INPUT moet alles binnenkrijgen en daar kan het filterding (router?) dan een scheindg in aanbrengen, wat naar OUTPUT mag en wat naar /dev/null

[ Voor 60% gewijzigd door Romke op 26-08-2006 22:45 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.netfilter.org/...et-filtering-HOWTO-6.html

als je gewoon de documentatie ff doorleest kan je dit gewoon vinden hoor.

[ Voor 65% gewijzigd door TrailBlazer op 26-08-2006 22:01 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

tip: vergeet route en ifconfig. Gebruik iproute2.
is
a) duidelijker in gebruik. ip help
b) past beter in het hele netfilter verhaal.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

persoonlijk vind ik iptables en de rol binnen de kernel altijd erg duidelijk. Heb me ook nog nooit verdiept in iproute2 maar ik denk niet dat ik er veel gelukkiger van word

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 13:34
Ik bedoelde eigenlijk het volgende. Stel ik heb een router met twee netwerkkaarten. eth0 is geconfigureerd als 192.168.1.0/24 en eth1 is geconfigureerd als 192.168.2.0/24. Ik heb ook een route geconfigureerd tussen beide NICs.
Stel dat er nu een IP paketje op eth0 binnenkomt dat bestemd is voor eth1, wordt dan de netfilter actief voor eerst eth0 en daarna geroute of eerst geroute en daarna de netfilter voor eth1, of eerst de netfilter voor eth0 dan geroute en dan de netfilter voor eth1, of ... ???

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb gezegd.

Mvg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lees nou eens de documentatie door of geef tenminste aan wat je daar niet van begrijpt want dat onderdeel wat ik aangegeven heb. How packets traverse the filters is gewoon heel duidelijk IMHO

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie de aangegeven links en hints. Die lijken mij vrij duidelijk.. We gaan het je niet allemaal voorkauwen..:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.