[XP] compoort restarten

Pagina: 1
Acties:

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
ik ben met php aan het expirimenteren met de compoort. Ik probeer data uit te lezen maar telkens als ik een fout in me code heb gemaakt, word de fclose($fp) niet uitgevoert waardoor de compoort open blijft staan. Hoe kan ik de compoort restarten, want nu moet ik elke keer me hele pc restarten 8)7

edit
ik heb al bij apparaatbeheer geprobeert de compoort(en) uit te schakelen, maar dit vereist een reboot.

[ Voor 17% gewijzigd door Chesta op 26-08-2006 21:25 ]

End of Transmission

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik begrijp je vraag maar al te goed, maar toch ga ik er iets 'omheen' als tip geven, want daar heb je meer aan (en het echte antwoord weet ik niet).

Als je applicatie wel de compoort opent, maar door een fout in je software niet gesloten wordt, wil ik je adviseren om hier rekening mee te houden in je software. Dat wil zeggen, errorchecking en dergelijken. Als de software iets doet, wat jij niet verwacht, moet je je code/functie laten afbreken en je poort laten sluiten.

Met andere woorden: je moet niet zoeken naar een workaround, maar het daadwerkelijke probleem zien te achterhalen en daarop anticiperen. :)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Zorg dat je je foutafhandeling op orde hebt ... zowieso een belangrijk deel van je ontwerp.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:08
Door PHP af te sluiten zou de COM-poort weer vrij moeten komen