[JS] Tabelrijen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 22:45
Goedenavond,

Ik probeer nou al dik 1,5 uur iets redelijk simpels in elkaar te knutselen, maar het wil vandaag niet echt lukken. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Het probleem:
Ik heb een select lijstje waarin de gebruiker verschillende namen kan selecteren (ook meerdere tegelijk). Nu moet direct nadat de gebruiker de namen heeft geselecteerd, onder de selectbox een aantal input elementen komen. (1 voor elke geselecteerde naam). Daarin moet worden opgegeven hoeveel uur de betreffende persoon aan het project moet werken. Ik heb voor dit 'alles' het volgende in elkaar gezet:
www.danhof.org/files/GoT_temp.php.

Met een onchange op de select wordt na elke wijziging gecontroleerd welke opties geselecteerd zijn, vervolgens worden alle 'oude' spacer-rijen en forminput-rijen verwijderd. Dan wordt voor elke geselecteerde optie een spacer-rij en een forminput-rij aan de tabel toegevoegd.

Het enige probleem is dat het verwijderen van de oude rijen niet goed gaat. JS ziet 2 rijen in de tabel, verwijderd de eerste (rij 0), maar de volgende rij (rij 1) kan die niet verwijderen. Daar gaat iig wat fout, en ik zou niet meer weten wat er nou niet goed gaat.

Heeft een van jullie enig idee wat er niet goed gaat en het tipje van de sluier willen oplichten? Alvast bedankt!

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Als je de rij met index 0 verwijderd, schuift de index van rij 1 dan niet op naar 0, waardoor hij rij 1 niet meer kan vinden?

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 22:45
Upsal schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:58:
Als je de rij met index 0 verwijderd, schuift de index van rij 1 dan niet op naar 0, waardoor hij rij 1 niet meer kan vinden?
Potver&%*. Je hebt gelijk (natuurlijk 8)7)
Als ik gewoon tbl.deleteRow(0); gebruik ipv tbl.deleteRow(j); werkt ie perfect.

Bedankt!

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Graag gedaan, het is mij ook eens overkomen, vandaar dat jouw probleem me er aan deed herinneren ;).