Toon posts:

PC te licht voor videobewerken met Magix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier de vakantiefilm in elkaar te knutselen met Magix Video Deluxe 2006 Plus. Dit is zo'n 10GB aan MPEGs.

Het begin verliep goed maar naarmate mijn 'timeline' voller werdt (effecten, muziek) werd mn PC trager en trager. Nu ben ik op t punt beland dat ik bijna niks kan doen of ik krijg wel een geheugenfoutmelding. Als ik kijk naar wat het programma in beslag neemt is dit "maar" 400MB. In de taskmanager zie ik dat er 2GB aan pagefile in gebruik is.

Mijn systeem:

Abit AN7
AMD Athlon 3200+ Barton
2x Corsair 512MB, PC3200 in Dual Channel
Radeon 9800Pro
Voldoende schijfruimte

Nu weet ik dat mijn PC niet het voorbeeld is van een video-editing systeem maar als je de systeemeisen van Magix erbij pakt zou het toch moeten lukken?
Processor
Vanaf Intel® Pentium® II 400 MHz of gelijkwaardige processor

Besturingssysteem
Microsoft® Windows® 98 SE / ME / 2000 / XP

Werkgeheugen
64 MB (128MB aanbevolen)

Opslagcapaciteit
Voor programmabestanden min. 400 MB, voor videobestanden min. 1 GB vrije ruimte aanbevolen

Grafische kaart
Standaard SVGA grafische kaart met min. 4 MB RAM, resolutie min. 800 x 600 pixels bij 16-bit hoge kleuren. Ondersteuning OpenGL / DirectX9 en Microsoft® Windows Media Player(TM) vanaf versie 7.0 aanbevolen voor 3D-powereffecten. Voor 3D-powereffecten in HD-fotoshows wordt 32 MByte videogeheugen aanbevolen

Geluidskaart
Geluidsweergave met 16-bit geluidskaart
Surroundsound voor weergave met Dolby® ProLogic(TM) compatible decoder / ontvanger

CD-ROM- of DVD-station,

Microsoft®-compatible muis
Nu is mijn vraag: hoe zeer ga ik het merken als ik mijn geheugensloten volstop met wat die maximaal aankunnen?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Verhoog het maximale virtuele geheugen eens flink.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:53:
Nu ben ik op t punt beland dat ik bijna niks kan doen of ik krijg wel een geheugenfoutmelding. Als ik kijk naar wat het programma in beslag neemt is dit "maar" 400MB. In de taskmanager zie ik dat er 2GB aan pagefile in gebruik is.
Welke geheugen foutmelding krijg je precies? En als jij ziet dat het programma 400MB gebruikt, welke processen zorgen dan voor de rest van het 2GB virtuele geheugengebruik?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
OK, inmiddels heb ik van mn werk Corsair RAM geleend. Totaal heb ik nu 3GB aan geheugen! Enige verbetering? Nee, helemaal niks.

Ben vanavond weer verder gegaan, of althans, dit geprobeerd. De foutmeldingen blijven komen. Ik overweeg nu ernstig om OF Magix opnieuw te installeren, OF om mijn hele systeem opnieuw te installeren.

Het Virtueel Geheugen wordt overal automatisch toegewezen, binnen Magix alle mogelijk opties nagelopen en zo ingesteld dat ze zo min mogelijk resources gebruiken. Hieronder een screenshot van de foutmeldingen die ik zoal krijg, met een afbeelding van mijn Taskmanager.

Hopelijk weten jullie raad of hebben jullie tips want na net 1 uur USA-vakantie-film bewerken heb ik er al behoorlijk de pest in! Had met Pinnacle Studio 9 en 10 ook al gedonder! Mijn PC moet het toch aan kunnen...?

http://i110.photobucket.c...asterPNut/foutmelding.jpg

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ja wat je ook kan doen is een deel pre-renderen?
Gewoon de stukken die je zeker zo wilt houden alvast tot een mpeg in je timeline zetten. Scheelt een boel reken werk :Y)

...Make every cut count, even if it is one frame...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
heb je het geheugen al eens getest?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet gedaan. Maar met andere applicaties heb ik helemaal nergens last van.

@ Roland: Als ik iets wil exporteren als MPEG krijg ik ook die foutmeldingen...

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

helaas, was te proberen!

Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Roland op 02-09-2006 21:41 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Zo te zien heeft het niks met je hardware te maken maar alles met het programma, anders zou je ook met andere software/applicaties tegen zo'n probleem oplopen en bovenal, zou het OS crashen.

Dus ja, breng jouw ernstige overweging in de praktijk zou ik zeggen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1