Draadloos netwerk tussen pc en laptop

Pagina: 1
Acties:

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb een pc met een netwerkkaart en draadloze netwerkkaart van sitecom en een laptop draadloos.
Na alles te hebben geinstalleerd zien de pc elkaar wel maar er is geen internet verkeer mogelijk.
De vaste netwerkkaart krijgt een ip adres van de router dit is: 10.0.0.3 gateway,dhcp en dns: 10.0.0.2
Als het draadloze gedeelte op autmatisch staat ingesteld werkt het nog niet.
Mijn vraag is met welk ip/gateway moet de draadloze netwerkkaart en de laptop worden ingesteld?

[ Voor 8% gewijzigd door rijsbol op 26-08-2006 20:42 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Om met de laptop te communiceren moet je een IP adres in een private range instellen.

Bijvoorbeeld:
PC = 192.168.1.2
Laptop = 192.168.1.3
bij beide de subnetmask op 255.255.255.0

Als je dat gedaan hebt kunnen de PC en laptop communiceren.
Internetten op de laptop kan dan nog niet. Daar voor zal je een routingpakket op de PC moeten zetten.
Microsoft levert er standaard al een oplossing voor mee in Windows XP. Het heet "Internet Connection Sharing".
Zit een leuk wizardje bij enzo, dus zou zichzelf wel moeten wijzen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je wil een ad hoc verbinding bouwen tussen je laptop en je pc?

If so: Zie de post boven mij :)

Anders: Wees duidelijker in je TS

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Ja ik wil een ad hoc verbinding tussen laptop en pc.
Heb de ip adressen ingevuld, router heeft het interne ip adres 192.168.0.1en via draadloos netwerk maken een netwerk gemaakt.
De pc en de laptop zien elkaar nu en er kan ook bestanden worden verzonden en worden ontvangen alleen het internet werkt niet?
Moet dat interne ip adres ook ergens worden ingevuld?

[ Voor 9% gewijzigd door rijsbol op 28-08-2006 08:28 ]