Toon posts:

[WIN 98] Login Wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om bij de pc van mn zus een wachtwoord erop te zetten. Er stond al wel een wachtwoord op maar als je op escape drukte dan starte windows gewoon verder op. Ik probeerde dat te voorkomen dus ik ging ff naar het register toe en heb daar bij HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\logon een nieuwe binaire waarde aan toegevoegd genaamd MustBeValidated en de waarde naar 1 gezet. Maar nu als ik de pc opnieuw opstart moet ik ook nog aangeven welk domein er gebruikt moet worden en ik weet dus niet wat ik daar moet invullen 8)7. hehe

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Windows 98 werkt met profielen die 'beveiligd' kunnen worden met een wachtwoord. Door op escape te drukken word het profiel van je zusje niet geladen.

Dit dialogbox is echter geenzins een user-account of beveiligings-maatregel.

Dat 'domein' wat je moet invullen is voor gebruik in zakelijke omgevingen waarbij beheer gecentraliseerd is. Voor jou dus niet van toepassing.

[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 26-08-2006 18:41 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
En wat heb er zelf aan gedaan aan zoeken op Internet om hier een oplossing voor te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb geprobeerd domein leeg te laten maar dan zegt ie dat ik toch een domein in moet vullen. @ Regman_XP ik heb op google gezocht naar oplossingen voordat ik hier een vraag ging stellen en blijkbaar heb ik geen antwoord op mijn vraag gevonden he :?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Vul een willekeurig domain in. Log in. Er zal een melding komen dat de domein server niet gevonden word. Je komt nu wel in windows terecht. Wijzig je registry waarde terug naar de originele settings.

Of je start op in veilige modus en hersteld je registry.

[ Voor 13% gewijzigd door Force op 26-08-2006 18:50 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Hoewel dit volgens mij niet gaat werken om je PC goed te beveiligen kun je bij het domein je eigen pcnaam invullen.

Die kun je vinden bij de netwerkconfiguratie.

• Regman_XP
Als ik zoek op Tweakers naar [win98] wachtwoord beveiliging

Of op Google naar Windows 98 logon Password security

Kom ik toch diverse artikelen tegen die uitleggen dat er geen goede beveiliging voor Windows 98 is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb registry waarde weer terug gezet maar weet iemand dan hoe ik wel een wachtwoord erop moet zetten om windows op te kunnen starten? Ik heb ook al geprobeerd met random domains en de naam van de pc voordat ik hier heb gepost hehe :P

Verwijderd

Topicstarter
Regman_XP schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:52:
Als ik zoek op Tweakers naar [win98] wachtwoord beveiliging

Of op Google naar Windows 98 logon Password security

Kom ik toch diverse artikelen tegen die uitleggen dat er geen goede beveiliging voor Windows 98 is.
jah had ik al naar gekeken maar op internet heb ik ook in andere fora gelezen dat het mensen wel is gelukt om een wachtwoord op windows 98 te zetten niet een bios wachtwoord ofzo

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nou, ik zal je uit de droom helpen. Het KAN NIET met windows 98.

Upgrade naar windows XP voor deze functionaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 26-08-2006 19:01 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leuke oplossing: http://pcworld.about.com/magazine/2202p147id113763.htm en een screensaver-password. Zelfs daar is weer omheen te werken, omdat FAT32/Windows98 geen filesystem security kent en dus evt die executable te vinden zou zijn door te browsen op de prompt.
Verder is er niet echt veel in Windows 98 wat te beveiligen valt :P

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2006 19:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
_DH schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:00:
Nou, ik zal je uit de droom helpen. Het KAN NIET met windows 98.

Upgrade naar windows XP voor deze functionaliteit.
oke is goed maar een upgrade naar win xp gaat niet op die pc want die komt uit de oertijd heeft maar 6 gb pentium 2 en 64 mb ram anders had ik allang windows xp erop gezet

• Regman_XP
Een wachtwoord er op zetten kan wel. Maar dit bied niet echt een veilig systeem.

Als je het bestand C:\Windows\usernaam.pwl weg gooit is het wachtwoord ook weg.

De ESC optie op het inlog scherm kan je opvangen door gebruikers profielen in te schakelen en daarna in het default profiel een auto logoff te plaatsen.

Maar als je het wachtwoord kan verwijderen heeft het niet echt veel zin.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
valt met win98 inderdaad maar op 1 manier "op te lossen":
- wachtwoord in bios instellen om bios te mogen openen
- wachtwoord in bios instellen op systeem te mogen starten
- screensaver wachtwoord instellen in Windows 98

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan zet ik toch maar een password op de bios enz. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_ :*)

hmzzz ik heb nu iets leuks gevonden niet een wachtwoord maar als je in safe mode ff win.com naar xyz.com renamed krijg je bij je start up een error en een c prompt en dan hoef je alleen maar xyz in te typen en je pc start op dit kan ook handig zijn ipv een wachtwoord

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 19:14 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:10:
Oke dan zet ik toch maar een password op de bios enz. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_ :*)

hmzzz ik heb nu iets leuks gevonden niet een wachtwoord maar als je in safe mode ff win.com naar xyz.com renamed krijg je bij je start up een error en een c prompt en dan hoef je alleen maar xyz in te typen en je pc start op dit kan ook handig zijn ipv een wachtwoord
Dat had ik hierboven gepost ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:02:
[...]

oke is goed maar een upgrade naar win xp gaat niet op die pc want die komt uit de oertijd heeft maar 6 gb pentium 2 en 64 mb ram anders had ik allang windows xp erop gezet
dan zet je een fatsoenlijk OS erop zoals NT4 Workstation werkt prima met 64mb en heeft XP style security (sterker nog XP security is op nt4 gebaseerd welke op nt3 is gebaseerd... :z ) anyway: safe 8)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1