Toon posts:

[Darkmailer] Nieuwsbrief versturen, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuws brief versturen aan de klanten van mijn boxschool.
Ik heb gekozen voor een nieuwsbrief omdat die goedkoper lijkt dan alles elke maand te laten drukken en via de post versturen.

Nu zij een jongen op de sportschool dat hij goede ervaring heeft met het programma Darkmailer ?
Tevens zou het niet duur zijn.

Heeft iemand ervaring met dit programma?
Iemand een idee waar ik deze kan kopen?
Iemand een alternatief

Ik heb een pc met snelle internet, XP en heb 1500 klanten in mijn bestand.
Ik wil max 25 euro per maand kwijt zijn aan het versturen van mijn nieuws brief.

:*)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/box.jpg

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat heb je zelf al gedaan?
waarom niet gewoon een colo'tje nemen en dan daarvandaan alles sturen? ivm een domein is dat imo veeeeel slimmer.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:14
Boudewijn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:40:
waarom niet gewoon een colo'tje nemen en dan daarvandaan alles sturen? ivm een domein is dat imo veeeeel slimmer.
Gewoon even een colo'tje nemen. .Ja hoor, iedereen weet gelijk waar jij over praat. :?

Ontopic:
Darkmailer is een programma die vooral gebruikt wordt door spammers.

Volg dit pad zou ik zeggen -> http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=nieuwsbrief&meta=
Dan kom ik uit op deze: http://www.mijnnieuwsbrief.nl/ Neem een proef abb. zou ik zeggen, In je budget (als je de belasting niet meerekent. Maar aangezien je een bedrijf heb kan je dat terug krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door mrFoce op 26-08-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:41:
[...]

Gewoon even een colo'tje nemen. .Ja hoor, iedereen weet gelijk waar jij over praat. :?

Ontopic:
Darkmailer is een programma die vooral gebruikt wordt door spammers.

Volg dit pad zou ik zeggen -> http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=nieuwsbrief&meta=
colotje?zelf yahoo geeft geen resultaat!
Nee, nee mensen ik wil niet spammen, jullie begrijpen mij verkeerd.
Ik wil alleen mensen nieuws sturen die dat echt graag willen ontvangen.

Darkmailer is dus ongeschikt?

• mrFoce
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:45:
[...]

colotje?zelf yahoo geeft geen resultaat!
Nee, nee mensen ik wil niet spammen, jullie begrijpen mij verkeerd.
Ik wil alleen mensen nieuws sturen die dat echt graag willen ontvangen.

Darkmailer is dus ongeschikt?
check mijn edit. Hij bedoeld dat je een server plaats in een datacenter (colocation). Maar negeer die post van hem zou ik zeggen, slaat niet echt nergens op. Verwacht niet dat jij veel verstand heb van servers en de configuratie ervan (ik ook niet , daarniet van dus nofi). Denk dat jij gewoon een kant en klare oplossing nodig heb. (colo zou betekenen dan je 1) server moet kopen 2) moet installeren / configureren 3) bijhouden 4) etc ) Doe maar niet dus

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:48:
[...]

check mijn edit. Hij bedoeld dat je een server plaats in een datacenter (colocation). Maar negeer die post van hem zou ik zeggen, slaat niet echt nergens op. Verwacht niet dat jij veel verstand heb van servers en de configuratie ervan (ik ook niet , daarniet van dus nofi). Denk dat jij gewoon een kant en klare oplossing nodig heb. (colo zou betekenen dan je 1) server moet kopen 2) moet installeren / configureren 3) bijhouden 4) etc ) Doe maar niet dus
Ik ben daarom het pad van jou maar gaan volgen, net ingeschreven voor een proef abbo van 2 weken.

Spam zou niet gepast zijn voor dit soort nieuwsbriefjes omdat al die miljoenen ontvangers hier echt niks aan hebben. En wat is het nut om 200.000 emails te versturen in de hoop dat mijn 1500 klaneten daar tussen zitten.

Nee,..servers en zo is niet nodig om een paar html emails te versturen. Met thundervogel duurt het uren en moet in stukjes van 50 ontvangers, ik heb wel wat programmatjes maar die zijn onbertouwbaar en worden soms door spam filters ondekt.

Ik hoopte dat er een gratis programma was voor dit.

Thaks voor de link.

• mrFoce
Misschien is zoiets wel geschikt: http://www.sendblaster.com

Of google even verder: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=massmailer&meta=

Maar, let wel op dat (volgens mij ben je een belg, weet niet hoe het dan in elkaar steekt) je in Nederland toestemming moet hebben van de 'ontvanger' en deze de mogelijkheid moet hebben om van de lijst af te komen!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ehm waarom niet gewoon BCC? en eventueel in kleine groepen ofzo?

• mrFoce
tennisbal schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:04:
ehm waarom niet gewoon BCC? en eventueel in kleine groepen ofzo?
Misschien omdat die 1500 mails wil versturen. Stel je zou heb in groepen van 50 doen (wat al best veel is), dan zou die dat 30x moeten herhalen. Nogal veel werk lijkt me zo

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verstuur je dit over je eigen ADSL? Kijk dan uit dat je niet geblacklist wordt als je de mailserver van je isp gaat gebruiken.
Welke ISP heb je nu? Heb je ook een domein? Heeft je domeinhoster een eigen mailserver?

PSN: djmurcielago

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:47
Ik maak ook wel eens een nieuwsbrief en dat verstuur ik dan via Word. Ik stop de mailadressen in een Access bestand, maak de nieuwsbrief in Word en dan via Afdruk samenvoegen versturen. Je verstuurt dan automatisch mailtje voor mailtje en dus geen grote groepen geadresseerden tegelijk.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23
Je hebt echt geen eigen server nodig om wat e-mailtjes te versturen hoor. Je hebt alleen software nodig waarmee je een grote lijst een beetje handig kunt beheren. Omdat je niets vermeldt over het gebruikte besturingssysteem, ga ik er maar vanuit dat je onder Windows werkt.

Met Pegasus Mail kun je bijvoorbeeld mail mergen met een database in CSV formaat, en als je van je ISP niet zoveel e-mail mag versturen (wat me raar lijkt, aangeien het gewoon legitieme e-mail is) dan is er ook de Mercury mail server van dezelfde maker om alle e-mail vanaf je eigen computer te kunnen versturen.
biobak schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:13:
Ik maak ook wel eens een nieuwsbrief en dat verstuur ik dan via Word. Ik stop de mailadressen in een Access bestand, maak de nieuwsbrief in Word en dan via Afdruk samenvoegen versturen. Je verstuurt dan automatisch mailtje voor mailtje en dus geen grote groepen geadresseerden tegelijk.
Dat is inderdaad hetzelfde principe. Kan natuurlijk ook goed, zeker als je al een Office licentie hebt. Anders zou ik zeker voor een gratis oplossing als Pegasus Mail kiezen.

Dark Mailer kost volgens deze site 500 dollar. Dat lijkt me wat teveel van het goede.

[ Voor 39% gewijzigd door Soultaker op 26-08-2006 19:23 ]

• Tennisbal
krijg je problemen als je 1500 adressen in je BCC veld stopt? (outlook)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:08
tennisbal schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:41:
krijg je problemen als je 1500 adressen in je BCC veld stopt? (outlook)
Behalve dat misschien je outlook vast loopt, zal niemand je op je vingers tikken.

• Tennisbal
Thaan schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:46:
[...]

Behalve dat misschien je outlook vast loopt, zal niemand je op je vingers tikken.
wat is dan het probleem? lijkt me simpel om een mail in elkaar te zetten en 1500 adressen in bcc te gooien

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik heb goede ervaringen met deze: http://ezezine.com/
Maar je valt buiten de gratis optie zie ik.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Met Pegasus Mail kun je bijvoorbeeld mail mergen met een database in CSV formaat, en als je van je ISP niet zoveel e-mail mag versturen (wat me raar lijkt, aangeien het gewoon legitieme e-mail is) dan is er ook de Mercury mail server van dezelfde maker om alle e-mail vanaf je eigen computer te kunnen versturen.
Jep heeeeel betrouwbaar.
dat soort pruts0rs vliegen bij mij al meteen op de blacklist.
xxx@hotmail.com zeker?

Voor 25E per maand heb je allang wat degelijks, ipv deze spam-achtige rommel.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23
Boudewijn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:49:
Jep heeeeel betrouwbaar.
xxx@hotmail.com zeker?
Jij zit lekker te flamen, of niet? Kun je je 'standpunten' even helder formuleren en onderbouwen met argumenten? Mercury MTA is géén rommel (Access, Word en Pegasus Mail zijn dat ook niet) en met spam heeft het hele topic niets te maken.

Een co-located server huren (voor 300 euro per jaar!) alleen om een paar e-mailtjes te sturen is echt het meest idiote advies dat ik hier in tijden heb gezien. Behalve dat het volslagen overkill is, heeft de TS (hij is sportschoolhouder!) waarschijnlijk geen flauw benul van het beheren of het gebruiken van zo'n server. Waarom moet het zo ingewikkeld als er simpele, goedkope alternatieven zijn?

Ik laat het aan de TS over om een geschikte oplossing te kiezen, maar de indruk die ik krijg is dat als hij zijn mailtjes makkelijk elke maand naar zijn ledenbestand kan sturen, hij al tevreden is. En daar heb je echt geen eigen domein of colocated server voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 26-08-2006 21:46 ]

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
bedrijf waar ik stage liep had deze:
www.constantcontact.com

weet zo niet wat het kost, moet je ff zelf kijken, werkt best fijn

No worries m8

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een co-located server huren (voor 300 euro per jaar!) alleen om een paar e-mailtjes te sturen is echt het meest idiote advies dat ik hier in tijden heb gezien. Behalve dat het volslagen overkill is, heeft de TS (hij is sportschoolhouder!) waarschijnlijk geen flauw benul van het beheren of het gebruiken van zo'n server. Waarom moet het zo ingewikkeld als er simpele, goedkope alternatieven zijn?
300E /12 == 25;
Gossie hij heeft die 25E ervoor over???

Lezen is ook lastig he ;)
Sowieso:
wil hij dan met sportschoolJantje@gmail.com gaan werken?
heeeeeel profi.

maar goed, ik laat deze draad voor wat het is.
leuk als je mensen probeert te helpen en een gefrustreerde nerd gaat mij vertellen dat ik mijn argumenten dien te poneren terwijl hij het zelf evenmin doet.

• mrFoce
Boudewijn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:49:
[...]

Jep heeeeel betrouwbaar.
xxx@hotmail.com zeker?

Boudewijn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:40:
Boudewijn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

300E /12 == 25;
Gossie hij heeft die 25E ervoor over???

Lezen is ook lastig he ;)
Sowieso:
wil hij dan met sportschoolJantje@gmail.com gaan werken?
heeeeeel profi.

maar goed, ik laat deze draad voor wat het is.
leuk als je mensen probeert te helpen en een gefrustreerde nerd gaat mij vertellen dat ik mijn argumenten dien te poneren terwijl hij het zelf evenmin doet.
Sorry, maar dit noem ik (en die ^^^ ook) nou niet echt -> proberen te helpen. Je komt bij mij over als gefrusteerde nerd (je eigen woorden, ook al waren die niet tegen mij gericht geloof ik) die maar wat roept, terwijl als je een beetje logisch nadenkt wel inziet dat dit geen 'diehard' tweaker is die even een server gaat neerzetten colocated. Misschien voortaan je posts (in dit topic dan) wat meer onderbouwen, waarom bijvoorbeeld colocated. Maar goed, dat was niet van toepassing op de TS.

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een idee om via http://groups.google.com/...ndex.html?lnk=hplm#create een mailinglist te starten. Leden kunnen zich dan zelf op deze groep aanmelden via een opt-in.
Pagina: 1