Informatie over de router verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi
ik zit op een netwerk met een router die custom software aan boord heeft. Nu was het met windows vista mogelijk om je netwerk structuur te zien: je kon zien waar jouw plaats was in het netwerk en je kon over de gateway/router informatie opvragen (oa welke software erop stond edm). Ik vraag me af hoe ik dit kan zonder vista. De router moet die informatie dus duidelijk vrijgeven op het netwerk maar waarmee vang je ze op? (en niet door te surfen naar het control panel, dat bedoel ik niet).

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vista (en windows XP trouwens ook) doen dit via het upnp protocol.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• bluppfisk
  • Niet online
dankje, maarreuh hoe kom ik het dan te weten?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07

Specs

• bluppfisk
  • Niet online
Dat ziet er wel goed uit maar ik vind op die manier nog niet de naam en software van mijn router (ofwel weet ik niet goed hoe ik met The Dude om moet gaan)

• bluppfisk
  • Niet online
Niemand? Ik wil gewoon weten welke custom software mijn router draait ( via Windows XP. )

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bluppfisk schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:44:
Niemand? Ik wil gewoon weten welke custom software mijn router draait ( via Windows XP. )
Je komt erg drammerig over. Je antwoorden hier zijn bij de gratie van andere users. Denk even na voordat je post.

Verders, heb je een ban op google ofzo? In de tijd die je hier hebt lopen F5-en, kon je ook even UTFS-en.

In ieder geval staat de werking van deze technologie in vista hier uitgelegd.

In Windows XP bestaat deze functionaliteit nog niet, maar hij is dus duidelijk gebaseerd op UPnP, wat windows XP wel ondersteunt. Ga dus op zoek naar een tooltje dat mbv. UPnP je router kan configureren.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Gebruik DeviceSpy uit de UPnP tools van Intel maar of de router zinnige informatie gaat rapporteren valt nog te bezien.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• bluppfisk
  • Niet online
Dát heeft me prima geholpen! Bedankt allemaal!
Pagina: 1