Toon posts:

tft kan bijna niks lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik een Samsong203B gekocht met als native 1400 bij 1050@60Hz.

Leuk ding en het beeld is lekker helder enzo. Echter wat ik ook afregel, letters vallen weg en zijn heel wazig. Zeker met een donkere achtergrond. Ik heb de videodriver al een update gegeven. Driver van mon. geinstalleerd. niks helpt

Wat kan ik nou nog aan doen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google eens op 'cleartype'.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Probeer de tuner op http://www.microsoft.com/...leartype/tuner/Step1.aspx (vanuit IE, that is)

We are shaping the future

Verwijderd

Cleartype tuner kan eventueel uitkomst bieden ja.

Helderheid niet te hoog? Contrast goed ingesteld?
Probeer eens een andere refreshrate eventueel, bijvoorbeeld 75.
Zit je kabel helemaal goed erin, geen pinnetje verbogen?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat is "letters vallen weg" ? Is de monitor via DVI of VGA aangesloten? Wat voor videokaart zit er in het systeem? Is de videokaart niet defect? Is de monitor al op een andere computer aangesloten? Gebeurt daar hetzelfde?

Zoveel vragen... zo weinig informatie...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
cleartypetuner helpt wel maar ik ben (nog) niet tevreden.

Refreshrate kan niet hoger dan 60Hz en het is een 60Hz tft. (dan mag je de rr toch nooit verhogen/verlagen)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:55:
cleartypetuner helpt wel maar ik ben (nog) niet tevreden.

Refreshrate kan niet hoger dan 60Hz en het is een 60Hz tft. (dan mag je de rr toch nooit verhogen/verlagen)
Maar de vraag is: Wat is 'nog niet tevreden'? Vindt je ze niet zo mooi als op een CRT, of ziet het eruit als een brief die 20 jaar geleden op een typmachine geschreven is?

Verwijderd

Meestal kun je hem wel een beetje verhogen (tot 75 ofzo redden de meeste wel.) Heel soms zijn ze dan wat scherper maar meestal horen ze het gewoon allemaal op de standaard 60 optimaal te doen ja.
Hoger kunnen ze vaak zowieso al niet aan. In ieder geval normaal gesproken heeft de refreshrate weinig/geen invloed op je TFT scherm (alleen in games kan 75hz ivm vsync wel een uitkomst zijn). De kans is klein dat het een oplossing is maar proberen kan altijd.

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:54:
Wat is "letters vallen weg" ? Is de monitor via DVI of VGA aangesloten? Wat voor videokaart zit er in het systeem? Is de videokaart niet defect? Is de monitor al op een andere computer aangesloten? Gebeurt daar hetzelfde?

Zoveel vragen... zo weinig informatie...
Letter zijn gewoon niet mooi en worden op de slanke gedeeltes van de letters niet goed weer gegeven. Monitor is DVI aangesloten en de videoplank is helemaal okay. videokaart is een 6600GT

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:57:
[...]

Maar de vraag is: Wat is 'nog niet tevreden'? Vindt je ze niet zo mooi als op een CRT, of ziet het eruit als een brief die 20 jaar geleden op een typmachine geschreven is?
Het is niet zo mooi als op een CRT. Het is niet helder en strak allemaal.

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Vaak zit er een auto-adjust functie in het menu, heb je die al geprobeerd? Anders kan het er inderdaad uitzien alsof sommige letters dubbel zijn neergezet.

Verwijderd

Topicstarter
Dragonsoft schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:03:
Vaak zit er een auto-adjust functie in het menu, heb je die al geprobeerd? Anders kan het er inderdaad uitzien alsof sommige letters dubbel zijn neergezet.
tft staat digitaal en dan werkt de auto-adjust niet:-(

Sommige letters hebben een schaduw of een lijken wel hol en of hebben een soort corrona om zich heen...

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Kan je er misschien een foto van maken? Ik heb dezelfde monitor en hier helemaal geen last van, misschien heb je een defecte te pakken.

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
het eerste waar ik aan denk is dat je je tft niet op zijn native-resolutie van 1400x 1050 hebt ingesteld. Want tft schermen zijn enkel en alleen scherp op hun native resolutie.

• The_MAN
Martijn-Tuup schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:08:
het eerste waar ik aan denk is dat je je tft niet op zijn native-resolutie van 1400x 1050 hebt ingesteld. Want tft schermen zijn enkel en alleen scherp op hun native resolutie.
Dat was ook mijn 1e ingeving, maar het leek me dat de TS duidelijk weet welke resolutie de monitor heeft, dus ging ervan uit dat hij dat wel goed heeft staan. Als ik hem niet op zijn native resolutie zet krijg ik precies zijn klachten :)

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Mijn Samsung monitor gaf out-of-the-box ook erg lelijk beeld via DVI, en ik kon het maar niet goed krijgen, wat ik ook probeerde, vond het maar vreemd. Probeer eens het volgende: sluit hem aan als D-SUB en druk op Auto-adjust. Ziet dat er al beter uit dan? Toen werd het beeld bij mij pas echt goed namelijk. Eventueel vervolgens weer aansluiten via DVI, wat ik ook gedaan heb. Helderheid en contrast veranderen kan later altijd nog. Ook heb ik 'Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven, en wel als volgt' ingeschakeld, maar niet als Cleartype, maar Standaard. Dat bevalt mij het beste. En gebruik uiteraard de native resolutie.

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 26-08-2006 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee is niet heel veel beter. Text was met die tool van MS wel wat beter geworden. Ik heb net even gekeken. Als ik mijn neus op het scherm druk (bij wijze van spreken) in elk geval heeel dichtbij kom. Staat de tekst er heel strak.

Verwijderd

Topicstarter
de letter X wordt maar met 10 puntjes opgebouwd. Dat is veel te weindig om een letter een stevige body te geven..

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Weet je wel zeker dat je de goede resolutie hebt ingesteld. Dat zou het namelijk heel makkelijk verklaren.

• The_Greater
  • Laatst online: 30-07 13:25
(jarig!)
Heb je hem eens geprobeerd op zijn native resolutie?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Jaja alles goed,

Moet ik ook nog iets op de mon. instellen naar aanleiding van de resolutie dan?

• The_MAN
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:52:
Jaja alles goed,

Nee, als je 1400x1050 ingesteld hebt in windows moet hij gewoon goed zijn. Nogmaals: Kan je er een foto van maken???

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:52:
Jaja alles goed,
Resolutie regel je via de videokaart. Maar even iets anders: ik ken aardig wat mensen van die vinden de schaduwen e.d. om de teksten zoals die kunnen voorkomen op je bureaublad hinderlijk.

Klik eens met je rechtermuisknop op "Deze computer", "eigenschappen", tabblad "geavanceerd", "instellingen" bij het onderdeel prestaties, en kies daar eens voor "beste prestaties". Is wat je dan ziet een stuk scherper?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

probeer hem nou eens op 75 hz te zetten, die van mij 171s trekt 1280x 1028 ok op 75,ik heb dan ook gelijk een scherper beeld. (17 inch) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 19:22 ]

Verwijderd

0siris schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Resolutie regel je via de videokaart. Maar even iets anders: ik ken aardig wat mensen van die vinden de schaduwen e.d. om de teksten zoals die kunnen voorkomen op je bureaublad hinderlijk.

Klik eens met je rechtermuisknop op "Deze computer", "eigenschappen", tabblad "geavanceerd", "instellingen" bij het onderdeel prestaties, en kies daar eens voor "beste prestaties". Is wat je dan ziet een stuk scherper?
Waar zie je daar prestaties staan, ik ken maar een manier om dit in te stellen en dat is in de 3D mod 8) es

Verwijderd

Topicstarter
The_MAN schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

Nee, als je 1400x1050 ingesteld hebt in windows moet hij gewoon goed zijn. Nogmaals: Kan je er een foto van maken???
Ik wil best een foto (screenshot) maken (na het koken en eten:-))
offtopic: wat is een goede plaatjeswebsite. Ik bedoel ik kan niet zomaar uploaden naar deze tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:21:
probeer hem nou eens op 75 hz te zetten, die van mij 171s trekt 1280x 1028 ok op 75,ik heb dan ook gelijk een scherper beeld. (17 inch) :)
75Hz is geen optie. Ik kan enkel en alleen 60 hz instellen. Al ga ik op mijn hoofd staan. 60 Hz is de enige die win laat zien. Ook als ik het vinkje, laat alleen beschikbare modi of zoiets uitvink.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

75Hz is geen optie. Ik kan enkel en alleen 60 hz instellen. Al ga ik op mijn hoofd staan. 60 Hz is de enige die win laat zien. Ook als ik het vinkje, laat alleen beschikbare modi of zoiets uitvink.
Haal die mon drivers weg en probeer de plug en play drivers, Ik kan de mijne dan wel tot 150hz instellen. Effe in pricewatch gekeken, hij is wel goedkoop, maar oke ik zou hem als je dit niet kunt oplossen voor de 204 gaan res 1200X1600. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:29:
[...]

Ik wil best een foto (screenshot) maken (na het koken en eten:-))
Maak maar een foto (echte foto dus!) én screenshot, dan kunnen we het een en ander uitsluiten.. :)
offtopic: wat is een goede plaatjeswebsite. Ik bedoel ik kan niet zomaar uploaden naar deze tweakers.
img.the-baboon.nl kun je gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 26-08-2006 19:52 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zet alle vinkjes eens uit onder Beeldschermeigenschappen-Vormgeving-Effecten?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat is hetzelfde als dit, alleen dan ingewikkelder.
0siris schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Verwijderd

Zoek de functie "clock" in je monitor menu op zou ik zeggen, bij de Acer AL1715 hier stelt ie dat goed in met het auto knopje.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:43:
nee is niet heel veel beter. Text was met die tool van MS wel wat beter geworden. Ik heb net even gekeken. Als ik mijn neus op het scherm druk (bij wijze van spreken) in elk geval heeel dichtbij kom. Staat de tekst er heel strak.
Heb je je bril wel op. :p Of is die niet te vettig. :p Heb je dat zelfde voor als je naar je lief kijkt :D

Het verschil in een screenshot en een foto met een digicam zegt meer als duizend woorden. :)
Wat voor grafische kaart heb je en welke drivers gebruik je daarbij? Heb je al eens een andere monitor op je grafische kaart aangesloten of je monitor op een andere pc geprobeerd?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

Haal die mon drivers weg en probeer de plug en play drivers, Ik kan de mijne dan wel tot 150hz instellen. Effe in pricewatch gekeken, hij is wel goedkoop, maar oke ik zou hem als je dit niet kunt oplossen voor de 204 gaan res 1200X1600. :)
Ja, dit moet je vooral doen. Als je monitor een bepaalde refreshrate niet pikt, pikt ie die niet en weigert ie beeld te geven. Je bent helemaal genaaid als windows het na 15 seconden niet terugzet op 60hz (dat is veranderlijk als het weer zo nu en dan), ik ken dan niet direct een makkelijke manier het weer op te lossen. Laten we nu maar even wachten tot de TS een foto heeft gemaakt van zijn scherm en/of heeft vermeld welke resolutie hij nu in windows heeft ingesteld voor zijn monitor.

edit: ah, kennelijk kan het toch wel vanuit safe mode, door de drivers weg te gooien
VB FAQ
Ik heb geen beeld meer als...

Ik heb geen beeld meer als ik nieuwe drivers installeer/resolutie verander/kleurdiepte verander/overig (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat is balen, maar misschien is er wat aan te doen
Kom je Windows niet meer in dan moet je je videokaartdrivers in de veilige modus weggooien uit apparaatbeheer en eventueel je monitor ook als het niet wil lukken. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen oid) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. Probeer eens te testen of je op 60Hz het probleem ook nog hebt, vrijwel alle monitoren halen met normale resoluties altijd wel 60Hz. Als het op 60Hz zetten niet goed lukt moet je ff je monitor in apparaatbeheer deleten en gewoon met een standaardmonitor gaan werken, dit om te controleren of het aan de instellingen van je monitor ligt. Als je een programma hebt om je resfreshrate op een vaste setting te zetten (nvreffix bijvoorbeeld) dan moet je die even uninstallen om te kijken of het daaraan ligt.
edit2: moet de TS natuurlijk wel eerst deze post gelezen hebben alvorens zijn refreshrate aan te passen...
en nu bedenk ik me ook dat het wellicht nog lastig kan worden als het zonder driver zo is ingesteld...

[ Voor 47% gewijzigd door DataGhost op 26-08-2006 21:17 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
DataGhost schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:05:
[...]

Ja, dit moet je vooral doen. Als je monitor een bepaalde refreshrate niet pikt, pikt ie die niet en weigert ie beeld te geven. Je bent helemaal genaaid als windows het na 15 seconden niet terugzet op 60hz (dat is veranderlijk als het weer zo nu en dan), ik ken dan niet direct een makkelijke manier het weer op te lossen. Laten we nu maar even wachten tot de TS een foto heeft gemaakt van zijn scherm en/of heeft vermeld welke resolutie hij nu in windows heeft ingesteld voor zijn monitor.

edit: ah, kennelijk kan het toch wel vanuit safe mode, door de drivers weg te gooien
Zoiets had ik eens toen ik met wat kloten m'n scherm op dualscreen: HDtv+monitor zette :X Maar sysrestore in safe mode was al genoeg..

Toch is het niet aan te raden, het is overklokken, zonder dat je het kun testen zegmaar.. :o

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 09:04

boesOne

meuh

TheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:14:
[...]

Zoiets had ik eens toen ik met wat kloten m'n scherm op dualscreen: HDtv+monitor zette :X Maar sysrestore in safe mode was al genoeg..

Toch is het niet aan te raden, het is overklokken, zonder dat je het kun testen zegmaar.. :o
Volgens mij trekt een tft zich niks aan van de windows setting mbt refreshrates..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, die drivers van je videokaart zijn er voor de gein, en ook dat instellen van de resolutie/refreshrate is 'zomaar'.

Anyways; het gaat erom dat je videokaart even een andere instelling krijgt dan. En hoe het ook zit, die 15 sec. timer is net Piet Paulusma.. :X

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 26-08-2006 22:35 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meeste monitoren hebben een Sharpness setting (of iets dergelijks). Deze heeft hele grote invloed op de scherpte van je letters. Speel daar eens mee zou ik zeggen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De refreshrate van een TFT verhogen is complete onzin. Je ziet het niet en de kans op storingen wordt, door de hogere dataoverdracht, alleen maar groter. Een hoge refreshrate is alleen maar nuttig bij een CRT (omdat deze daadwerkelijk flikkert met die frequentie) of wanneer je een hardcore gamer bent die daadwerkelijk die 3.333 miliseconde vertraging merkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

-boesOne- schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

Volgens mij trekt een tft zich niks aan van de windows setting mbt refreshrates..
Dat lijkt me knap, aangezien windows de videokaart vertelt meer beeldjes per seconde naar de tft te sturen. Die tft heeft daar verder geen inspraak in, de interne hardware van het apparaat kan dat allemaal niet verwerken en meldt dat het daar geen zin in heeft.
De tft vraagt niks, die krijgt alleen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 26-08-2006 23:02 ]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Tis gepost door een Moderator, maar ik heb dacht ik toch andere ervaring :S
Ik heb namelijk een Proview 19" breedbeeld op 1440 x 900. Die zit op 70 Hz "bijna goed" heel windows zit eigenlijk een beetje scheef in beeld (alsof hij 3 mm van het beeld afloopt). en de letters lopen soms van dik naar dun in dezelfde tekst. Zet ik hem echter op 75 Hz dan schuift het beeld mooi naar het midden en is alles een stuk helderder. Nog maals, het zou ergens anders aan kunnen hebben gelegene, ik gebruik namelijk VGA.
Just my 2 cents :P

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Het aanpassen van refreshrate is idd meestal nutteloos. Alleen soms heb je van die rare uitzonderingen waardoor het een verbetering is.

En bij op hoog niveau gamen kan het verschil ook wel handig zijn.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 23:06 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 14:05

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:29:
[...]

Waar zie je daar prestaties staan, ik ken maar een manier om dit in te stellen en dat is in de 3D mod 8) es
Dan moet je toch maar eens heel goed kijken hoor want daar kan je gewoon visuele effecten op prestatie gericht zetten. (staan shaduwen enzo ook meteen uit).

Heel goed kijken.
Je moet wel als administrator (alle rechten) ingelogd zijn om daaraan te komen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn Iiyama E435S (brakste monitor ooit gemaakt) heeft ook dat de letters er een beetje 'iel' uitzien als je cleartype niet gebruikt. Als het er bij jou mét cleartype aan nog niet goed uitziet dan denk ik dat je gewoon een defecte monitor hebt.

Maar laat eerst eens een paar goede, scherpe foto's zien. Misschien dat het wel meevalt en dat je gewoon zit te zeuren ;) :P

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar zolang er geen foto's + screenshots geplaatst worden kunnen we hier eigenlijk vrij weinig mee..

Verwijderd

Topicstarter
een 'echte' foto lukt nog even niet.

Maar hier al 2 screenshots. Let op de firefox zin van baboon. Die valt gewoon weg. (onleesbaar)

En de tekst van tweakers.net.

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_516c53f48d9ba61469624d66f11d5609paga%20baboon.png

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_bfbe5e3973e39eda45fa47f431460c85tweakers%20homepage.png

• TheZeroorez
  • Niet online
Dit is heel vreemd. Het enige wat ik 'anders' zie, is de tekst van BaBoOn, de rest is hier gewoon normaal. Het probleem ligt dus wel degelijk bij jouw monitor. Van die tekst zal ik ook eens een screenie maken, en (met paint?) als *.png opslaan, kijken wat 'ie dan doet.. Die tekst is erg vaag inderdaad, maar dit slaat echt alles..

Wat mij trouwens wel opvalt: Als ik het plaatje gewoon open, en hij dus HTML-resized is, zien alle letters er zo uit, als ik hem op originele grootte zet niet. Jouw monitor moet dus het beeld wel verkeerd opschalen..

[ Voor 24% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 09:57 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Werkt een screenshot om te laten zien hoe je monitor beeld geeft, moet je daar niet een foto van maken?

• TheZeroorez
  • Niet online
DeadMetal schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:59:
Werkt een screenshot om te laten zien hoe je monitor beeld geeft, moet je daar niet een foto van maken?
Screenshot maakt foto van seintje uit jouw vieoakart komt, maar fot o moet maken om diudlijk te zien ja.

Een screenshot maakt een 'foto' van wat jouw videokaart op dat moment weg stuurt, een foto hebben we inderdaad ook nodig, maar die kon hij op dit moment niet maken. Lezen en schrijven blijft een kunst..

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06
Denk dat je met je sharpness van je monitor moet spelen , dit is bij mij ook het geval.
Bij het te scherp zetten hiervan, zien de letters er ook niet uit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-07 17:42
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:52:
een 'echte' foto lukt nog even niet.

Maar hier al 2 screenshots. Let op de firefox zin van baboon. Die valt gewoon weg. (onleesbaar)

En de tekst van tweakers.net.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb hier ook een gewone 17"TFT van Samsung, de 710T en ik kan die letters in je eerst screenie ook amper lezen, ofwel, ze zien er hetzelfde uit als op jou screenie :)
De letters zijn gewoon te klein.

Dit is me verder nooit opgevallen, en me monitor is zeker wel in orde :P
En of ik nu IE gebruik of FF, dat maakt echt nix uit.. Die letter zijn gewoon te klein, en daarom ook onbelangrijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 27-08-2006 10:47 ]

• Palomar
  • Niet online
Je heb toch wel de textgrootte in Firefox op 'normal' staan?? :X :X (view -> text size).

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het ligt dus vrijwel zeker aan je monitor, aangezien ik (ook, met vele anderen) precies hetzelfde zie als in het schreenshot, namelijk dat die regel in heel kleine lettertjes is neergezet, waardoor er gewoon niet genoeg pixels zijn om de letters af te beelden. Dat is volkomen normaal en hoogstwaarschijnlijk niet wat jij bedoelt, het komt namelijk niet vaak genoeg voor om een topic voor te openen. Sterker nog, ik zie dit weer voor het eerst in een tijdje en het getuigt gewoon van slecht design :) ik zal baboon even slappen zo :+
Wat we nodig hebben zijn dus gewoon foto's van je monitor voordat we kunnen zien wat er mis is, hoewel we nu al redelijk hebben uitgesloten dat het te maken heeft met windows of je videokaart (hoewel die het wellicht nog brak uit kan sturen, maar die kans is vrij klein)
Als je nog steeds geen foto kan maken zou je eigenlijk (vreemd dat dit nog niet genoemd is, ook van mezelf 8)7 ) een andere monitor moeten proberen en kijken of je hetzelfde probleem houdt :)

@hierboven: het zit in de site zo geprogrammeerd, heeft weinig met instellingen te maken, tenzij je de lettergrootte op 'leesbaar voor een blinde peuter die niet kan lezen' zet.

• Palomar
  • Niet online
Ja tuurlijk kan dat in de site geprogrammeerd zijn, maar ik neem aan dat de topicstarter 1000-den sites geprobeerd heeft en allerlei andere programma's, monitor-testprogramma's, op andere computer aangesloten, geboot met een linux live-cd etc. voordat ie dit topic startte. Dat de tekst er op 1 site vreemd uitziet is imo geneuzel. Kom eens met duidelijke foto's (niet met je telefoon ofzo, maar >2Mpixel digicam die goed is scherpgesteld), want op screenshots kun je natuurlijk niet zien hoe het beel dop je monitor is :Z Vooral als je ze met crappy jpeg-compressie hier neerzet }:O

Verder heb ik het idee dat je op die screenshots cleartype helemaal niet aan hebt staan (volgens mij niet eens de standard font smoothing). Daar is in dit topic meerdere keren op gewezen. Zat dat eens aan en kijk nog eens of dat beter wordt. Cleartype stel je in bij display properties -> appearance -> effects.

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 27-08-2006 13:13 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Duw voor de gein eens op Ctrl als je op een site bent, in Firefox, en scroll dan ;)

Maar ik stel voor dat we gewoon even ophouden met posten, totdat er foto's zijn. We kunnen nu niets zeggen, dus dan doen we dat ook niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okay boys (and girls)

Ik ben er helemaal uit. Allemaal heel erg bedankt!!!!!!!!!

Een wijze neus had het over scherpte instellen op de monitor. Daar ben ik eens gaan kijken en hoppa. Monitor stond verre van scherp waardoor de letters (kleine schrale tekens) niet goed werden weer gegeven. De oplossing heeft iets weg van vergeten de bril op te zetten:-)
Ik weet nou wel heel veel, althans veel meer, over monitor tuning...
Nou ga ik hem met spider callibreren. En dan eens kijken.

THNXTHNXTHNX
Pagina: 1