Moeten bij Dual Channel alle modules identiek zijn of is het voldoende dat alleen de paren identiek zijn. Dit staat niet duidelijk vermeld in de handleiding van mijn moederbord Gigabyte 8KNXP.
Ik denk dat het toch wel verstandig is om allemaal dezelfde modules te gebruiken, zodat niet één van de twee paren de bottleneck vormt.
The devil is in the details.
Sorry, ik lees net in de FAQ dat de paren onderling niet identiek hoeven te zijn.
Verwijderd
de paren moeten niet identiek zijn, 2*512 en 2*1024 willen dus in dualchannel werken. Uiteraard best zelfde cas en zelfde pc rating erin steken, spreekt voor zich. Cas en pc rating neemt namelijk die aan van het zwakste stel latjes
Yup, in de FAQ wordt ook gesteld dat de traagste module de overall snelheid zal gaan bepalen.Hahn schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:33:
Ik denk dat het toch wel verstandig is om allemaal dezelfde modules te gebruiken, zodat niet één van de twee paren de bottleneck vormt.
Ik heb nu CAS3 , DDR 400 en ECC. Ik overweeg om dezelfde modules van hetzelfde merk te kopen. Ik zie alleen dat er nu een letter A achter de type-aanduiding staat. Ik heb momenteel KVR400X72C3/512 modules en als ik zoek op Internet dan vind ik alleen KVR400X72C3A/512 modules.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:35:
de paren moeten niet identiek zijn, 2*512 en 2*1024 willen dus in dualchannel werken. Uiteraard best zelfde cas en zelfde pc rating erin steken, spreekt voor zich. Cas en pc rating neemt namelijk die aan van het zwakste stel latjes
Ik vermoed dat de A duidt op een revisie : ik zie dat de 'Row Cycle Time' in de A-versie 55ns is terwijl deze in de 'gewone versie' 60ns is. Dat zal dan wel het verschil zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door One_Gandalf op 26-08-2006 17:54 ]
Aangezien je nu de faq gezien hebt weet je ook waarom deze op slot gaat
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()