Duron 800 overclocking deel 2

Pagina: 1
Acties:

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33
Na een eerdere post hier heb ik nu het volgende: Mijn bios zet na een reset, omdat ik TE fanatiek ben geweest de bussnelheid van het geheugen terug op 100 mhz ;(. Nu draai ik mijn Duron 800 op 9 * 105 (Jaja L1 bruggetjes doorverbonden met potlood). Mijn systeem word wel warm. 43 graden IDLE!!! Mooi kut. Eerst maar eens een andere cooler erop. Heeft er nog iemand een foefje om op hogere waarden uit te komen. Ik heb een MSI k7 Pro 2 A, met een duron 800 133 mhz geheugen. Huidige setting = 9 * 105 @ 1,775 volt (uit me hoogd). Is er iemand met betere settins en hogere snelheid en lagere temp, laat mij even wat weten. Alle advies is welkom :) DANK U DANK U....

Weet t soms wel beter

Verwijderd

[quote]
Op maandag 29 januari 2001 11:22 schreef basjuh het volgende:
Na een eerdere post hier heb ik nu het volgende: Mijn bios zet na een reset, omdat ik TE fanatiek ben geweest de bussnelheid van het geheugen terug op 100 mhz ;(. Nu draai ik mijn Duron 800 op 9 * 105 (Jaja L1 bruggetjes doorverbonden met potlood).
[Quote]

Dat werkt dus goed. Da's geen probleem.
Zelf heb ik mijn duron800 op 10.5 x 100

[Quote]
Mijn systeem word wel warm. 43 graden IDLE!!!
[Quote]

Da's niet warm. Da's een goede temperatuur. Maak je niet druk.

[Quote]
Mooi kut.
[Quote]

Helemaal niet. Mijn Duron800 is 53'C stressed op het moment. FOP38 zit er op zelfs.
Die temperatuur kan helemaal niet kwaad. Een Duron kan tot de 90'C gaan en dan smelt de boel zo'n beetje weg. Mijn Duron wordt instabiel rond een temperatuur van 60'C.
Afhankelijk waar ik hem op heb geklokt.

[Quote]
Eerst maar eens een andere cooler erop.
[Quote]

Wat zit er nou op?
Heeft er nog iemand een foefje om op hogere waarden uit te komen. Ik heb een MSI k7 Pro 2 A, met een duron 800 133 mhz geheugen. Huidige setting = 9 * 105 @ 1,775 volt (uit me hoogd). Is er iemand met betere settins en hogere snelheid en lagere temp, laat mij even wat weten. Alle advies is welkom :) DANK U DANK U....
Da's een mooi VCore om op deze snelkheid te komen. Zelf moet ik de duron op 2,00VCore zetten om de 1000 te halen. Durons verschillen eenmaal maar jij hebt in ieder geval een wat betere dan de mijne. Wat je kan doen is je VCore omhoog gooien en hoger klokken. Dat moet kunnen alleen weet ik niet of je je VCore nog hoger kan zetten op je bord? Nooit zo'n bord gehad.
Je moet de 1GHz wel kunnen halen. Suc6! ;)
(Maak je niet druk om de temperatuur nog, Rond de 60 (wat nog geen probleem is, kan je gaan merken dat hij misschien instabiel wordt) *D

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik zit met m'n duron 750 op 8,5x107 en met een gemodde Spire( sunon fan ipv std. fan) op 43c stressed (1,775vcore), idle kent de cpu niet er draait altijd een }:O
Ik hoop met een week of wat nog weer wat verder te tweaken:)
ipv 8,5 naar de 9x en dan FSB eerst weer wat terug schroeven 9x105 ofzo:)
naja we zien wel:)
Edit: ik heb een MSI K7T-pro2 trouwens

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

de mijne draait op 10 * 100, stressed 50 graden (nog geen case cooling, pentalphacooler), 1,7 volt. Ik heb de indruk dat de temp. sneller omhoog gaat met het opvoeren van de FSB dan bij het opkrikken van de multiplier. Is dat zo en waarom?

Verwijderd

zo niet dan toch en waarom niet >:)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik heb de indruk dat de temp. sneller omhoog gaat met het opvoeren van de FSB dan bij het opkrikken van de multiplier. Is dat zo en waarom?
hm geen idee:? de mijne is tussen 8,5x 100 en 8.5x 107 niet warmer geworden is nog steeds 43c stressed, het zal per cpu wel weer verschillend zijn.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33
Ok. Ik kom dus vooalsnog niet hoger dan de 945 mhz. Als ik m op 964 zet, dan loopt win2k meteen vast na het opstarten. BSOD'tje krijg ik dan. Ik heb de utility van MSI van t web gehaald en zal die vanavond/morgen eens uitproberen. Schiojnt dat dat tooltje realtime kijkt onder win95/98, wat je maximum snelheid is. Hoewel ik 945 ook wel een redelijke snelheid vind hoor, maar hoger moet toch kunnen. Voor de rest maakte ik een foutje over mijn mobo. Het is een MSI kt7 Pro2A. Zodra ik de multiplier op 9,5 zet, vertikt ie zowiezo om op te starten, Ik kom niet eens door de post heen. Verder ga ik eerst nog een PII fan inbouwen in de kast, die de warme lucht afvoert, zodat ik een betere airfdlow krijg in t systeem. Sisoft Sandra geeft aan, dat ik haast net zo snel ben als een Thunderbird 1 ghz. Ik wil mijn systeem gewoon stabiel op 950 krijgen en er dan niets meer aan doen. Ik zal eens kijken, of 256 mb ook meer performance geeft. Ook mijn ATA100 schijven moet ik nog togglen, anders regged winhoos ze niet als ATA100 schijven. Maar dan moet ik eerst weer een Adrive inbouwen :) Ik sta nog steeds open voor andere ideeen...

Weet t soms wel beter

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Op maandag 29 januari 2001 12:22 schreef Feedback het volgende:
de mijne draait op 10 * 100, stressed 50 graden (nog geen case cooling, pentalphacooler), 1,7 volt. Ik heb de indruk dat de temp. sneller omhoog gaat met het opvoeren van de FSB dan bij het opkrikken van de multiplier. Is dat zo en waarom?
De CPU geeft in ieder geval niet veel warmte af... of hij nou op 7,5 * 133 of 10 * 100 staat, in beide gevallen draait de CPU op 1GHz en verbruikt hij evenveel stroom/geeft evenveel warmte af... De Northbridge word daarentegen wel warmer (die draait immers sneller) en daarom zal de temperatuur in je kast stijgen, waardoor je CPU dus ook warmer word...
Dus in feite kan het wel kloppen...
Pagina: 1