Toon posts:

nameserver veranderd maar wordt nog steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nameserver veranderd maar wordt nog steeds doorgestuurd naar de nameserver van mijn ouwe host.

Hallo, ik heb de nameserver settings van mijn server gewijzigt. En volgens networksolutions whois is dat ook in hun database gebeurt. Maar hoe kan het dan dat mijn site nog steeds wordt doorgestuurd naar m'm ouwe nameservers en dus m'n ouwe host?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
Heb ik ook verschillende keren gehad. In de Whois database bleek alles te kloppen maar als ik een paar dagen later weer keek dan stonden de oude DNS servers er weer. Na 3 keer alles handmatig te hebben gewijzigd werkte het eindelijk... GRrrrr....

Verwijderd

Topicstarter
mmm, kutzooi.
Jammer dat over een paar dagen het contract ophoud met m'n ouwe host...

Verwijderd

Met DNS is het vaak zo dat het pas na een aantal dagen werkt. Het duurt nl. even om die wijziging (wereldwijd) door te voeren.
Dat het dan weer terug verandert heb ik nog nooit last van gehad. Meestal duurt dit een dag of 3, 4.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
idd. Het duurt meestal een 48 uur. Dus vraag eens iemand die je kent ergens anders in de wereld of het daar al werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik snap het.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 50% van mijn traffic op m'n ouwe virtual host en 50% op m'n nieuwe server...

Maar @home heeft z'n nameservers blijkbaar niet bijgewerkt... Ik kom nog steeds op m'n ouwe host.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
@home begrijpt volgens mij nog niet helemaal hoe een nameserver werkt en dat je hem regelmatig moet laten refreshen :). Het keyserver.org domein is overal weer goed bereikbaar via de eigen ns1 t/m3.keyserver.org nameservers, behalve met @home :(. En dat terwijl het verhaal al 2 weken geleden veranderd is (na 2 maanden met de verandering bezig te zijn geweest)

We spend our years as a tale that is told

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het overspoelen van Network Solutions met NS changes heeft niet echt bijzonder veel nut in dit geval, in fact, ik denk dat je er niet echt vrienden mee maakt. Heb geduld, sommige providers zijn rete traag met hun nameservers.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 11:18 schreef Dutchman! het volgende:
@home begrijpt volgens mij nog niet helemaal hoe een nameserver werkt en dat je hem regelmatig moet laten refreshen :). Het keyserver.org domein is overal weer goed bereikbaar via de eigen ns1 t/m3.keyserver.org nameservers, behalve met @home :(. En dat terwijl het verhaal al 2 weken geleden veranderd is (na 2 maanden met de verandering bezig te zijn geweest)
5 dagen na de update van networksolutions van de nameservers komt 98% nu op m'n nieuwe host en 2% op m'n ouwe. En bij die 2% met de trage update behoort dus @home...
Pagina: 1