Toon posts:

2e Laptop krijgt geen netwerk adres

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij met mijn probleem kan helpen.

Ik heb een nieuwe HP Pavilion DV4000 gekocht met ingebouwde wlan kaart (Intel 2200BG)
Thuis heb ik een een draadloos netwerk waarvan de PC met een netwerkkabel is aangesloten en de oude laptop draadloos. Dit werkte perfect.

De nieuwe laptop herkent wel het netwerk (via windows software) maar blijft zeggen netwerkadres verkrijgen en uiteindelijk dat het niet mogelijk is om die krijgen. Als ik de nieuwe laptop met een netwerkkabel op de router aansluit werkt alles direct.

Ik werk met MAC filtering en heb het MAC adres van de Laptop toegevoegd. Toen ik geen verbinding kreeg heb ik alle beveiliging en MAC filtering uitgeschakeld om te kijken of ik in ieder geval online kom. Helaas zonder resultuut.

Nu heb ik bij vrienden geprobeerd met de nieuwe laptop verbinding te maken met hun draadloos netwerk, en dat werkt vlekkeloos! Dit is helemaal raar. Want thuis lukt het niet!
Thuis heb ik een speedtouch 580 en zit bij Xs4All (maar niet voor mij eventjes... :-)

Dus Thuis nieuwe laptop met intel wlan kaart werkt niet met speedtouch 580 router, de oude laptop wel. Bij vrienden werkt de nieuwe laptop wel op een draadloze router van Belkin. De instellingen van de nieuwe laptop staan allemaal op automatisch...

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb nog geen forum gevonden wat antwoord geeft op mijn vraag , HELP!

Bij voorbaat dank.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-03 08:49
misschien een idee om je router te hard-resetten. Waarschijnlijk klein knopje ingedrukt houden voor een aantal seconden. Daarna lles opnieuw instellen in router en hopen dat het werkt. (bij mij vaak zelfde probleem, alleen ik heb een q-tec)