Webhost admin tool & ASP onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste tweakers,

Na een tijdje een webserver gehuurd te hebben onder windows met Plesk wil ik zelf een server ophangen. Nu loop ik alleen tegen een paar problemen aan:

- Ik ben op zoek naar een admintool om de websites te beheren, ik heb de volgende tools al geprobeerd:
- Plesk
- DirectAdmin
- Cpanel

Zijn er echter nog andere tools waarvan jullie zeggen dat je moet je eens proberen! (Liefst freeware uiteraard).

Ik kan natuurlijk gebruik maken van Webmin, echter wil ik ook pakketten aan resellers kunnen verkopen en dat zij vervolgens hun eigen zaakjes kunnen beheren op de server.

- Ik wil de server onder Linux gaan draaien, echter zijn een aantal van mijn klanten ASP.net gebruikers. Nu weet ik dat mono in ontwikkeling is voor de Linux variant, echter vraag ik mij af of ik dan niet veel problemen ga krijgen als er speciale stukjes code in websites verwerkt zitten.

Uiteraard is Windows ook nog een optie als OS. Alleen het enigste Admin pakket dat ik heb kunnen vinden dat ook voor windows geschikt is, is Plesk. En plesk vind ik een beetje aan de dure kant...

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
vhcs zou je kunnen proberen... deze wil ik ook binnenkort eens testen dus laat me weten wat je ervan vind!

Freelance Drupal Developer

• Mishmash
FAD schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:56:
vhcs zou je kunnen proberen... deze wil ik ook binnenkort eens testen dus laat me weten wat je ervan vind!
Ziet er wel mooi uit! ik ga het morgen proberen!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mishmash
Ik ben nu aan het testen met VHCS en ik moet zien het ziet er zeer goed uit! Compleet met ticketing systeem en statistieken... Ik ga het eens in de praktijk proberen.

• Mishmash
Ok. Na uitvoerig testen kan ik zeggen dat VHCS wel prettig werkt... Alleen ik krijg ASP.NET niet goed aan de praat onder linux...

Ik moet dus echt een Windows oplossing neer gaan gooien. Nu kan ik wel Plesk aanschaffen, maar dat vind ik echt duur. Zijn er hosting pakketten voor windows die ongeveer hetzelfde kunnen maar minder kosten (mag uiteraard wel geld kosten, gratis bestaat al lang niet meer).
Pagina: 1