Toon posts:

Goed systeem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik weten of het systeem wat ik in elkaar wil zetten
voor verbetering vatbaar is. (Budget is ongeveer € 2000,-)

Belangrijk is dat het een lekker vlot systeempje wordt
en de games zonder probleem kan draaiien. _/-\o_

Dus of het SATA300 moet zijn of RAID... Intel of AMD, ATI of Nvidia....
kom op met je ideën. Ik wil verlost worden van een traag systeem |:(

De specs op dit moment zijn:
Product Type Prijs

Processor Intel Core 2 E6600 308,00
Moederbord Asus P5WDH de luxe 207,00
Geheugen OCZ2P8002GK 253,01
CPU cooler Scythe CPU Koeler Mine Alu/koper 33,34
H.D. Maxtor Maxline III 300gb SATA300 101,00
DVD rw NEC ND-4571 labelflash 37,00
Monitor Ilyama 1900ws breedbeeld 203,00
GFX Ausus EN7900GT 279,00
Case Codemaster Centurion 5 51,00
Voeding OCZ 520 watt 55,19
Cardreader noname 10,00
Keyboard Logitech Media Elite 22,50
Fancontrol Zallmn ZM-MFC1 20,84
O.S. WinXP prof 134,34
Coolpasta Artic Silver 5,00
-------
1720,00

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:36 ]

Verwijderd

Volgens mij hoort dit hier niet maar in Complete Systemen & Laptops, maartoch, goed systeem alleen het geheugen als dat 2 GB is, is het goed :P

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
Misschien handig om de kosten erbij te zetten, dan is het namelijk voor ons makkelijker zien waar op kan worden bespaard/meer uitgegeven aan kan worden.

Een raptor als OS schijf is misschien een leuk idee?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Ik heb zelf ook sinds een paar dagen een E6600 met een P5WDH Deluxe
Alleen dan 800Mhz Geil geheigen met timing van 4-4-4-12.

Kan er nisk over zeggen.
Dus 2 Gb geheugen en dan zit je wel goed hoor.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:52:
Volgens mij hoort dit hier niet maar in Complete Systemen & Laptops, maartoch, goed systeem alleen het geheugen als dat 2 GB is, is het goed :P
Ik haal nauwelijks de 512 mb...

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:17
ChessSpider schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

Ik haal nauwelijks de 512 mb...
wanneer je niks doet zeker. 8)7
2gb komt wel van als je zwaardre spellen en software gebruikt en
voor vista is het volgens mij een must have.
als je alleen typt op een computer koop je ook niet zo'n pc of jij wel chessSpider

succes met je systeem

Verwijderd

Voeding eruit halen, en een Seasonic S12 500w in de plek. Ik heb ook zo'n 520w modstream van OCZ, en dat ding maakt vreselijk veel lawaai, dus als je voor stilte wil gaan is zo'n SeaSonic veel interessanter om steken.

Verder zijn de kabels nogal steeg en trekt de Sata-voedingkabel op niets. Soms springt de voedingskabel zomaar van de HD omdat de kabel gebogen en niet vastgebonden zit. De standaard meegeleverde stroomadaptertjes bij je moederbord zijn nog beter dan die van die voeding... (of Tagan, dat zijn ook wel héél goeie voedingen)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tis mijn mening maar ; hier en daar wat overkill :

- De voeding is overdreven, ik draai meer dan jij van plan bent en dat met een Liberty 400.

- Het moederbord is onnodig prijzig, tenzij je wilt overklokken. Als je nu stabiliteit en features wilt neem dan een conroexfire. Nul problemen en met raid,hdsound enz enz voor rond de 70-80 euro.

- Geheugen, alweer als je niet wilt overklokken ben je beter af met 533 ivm synchroon lopen van het geheugen met de cpu.

Harddisk : ach raid 0 is wel iets "smeuiger" in gebruik, dus neem 2 WD 2500yd raid editions en zet ze in raid 0 via de intel matrix op ich7r/ich8r chipset. Met jou budget zou je zelfs een hardware raidcontoller + 3 WD's kunnen nemen voor hardware raid-5. Raid-5 is nu net het enige wat niet performed op de Matrix raid van intel.

CPU cooler ; de nieuwe intels worden niet warm dus je kan ook een arctic pro 7 nemen voor zo 15 euro. Hier de 6600 idle op 36c en full op 43 en dan staat de fan ook nog laag.
Fancontrol : nonsens, als je kast fans teveel herrie maken draai je de plug om en zijn ze direct lekker stil ;)

En dan de underkill : weg met die 7900gt, je wilt games toch ? --> neem een x1900xtx, nu niet zo prijzig meer en Rrrrrazend snel. De verhalen over het stofzuiger geluid van de x1900 serie zijn gebasseerd op de eerste 5 seconden voor de bios start. Daarna is de fan lekker stil.

Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Prijzen staan er nu bij...

Ben nu de reakties aan het evalueren..
En heb 1 ding aangepast vanwege reakties op de cpu cooler.

Ik hoor meer over RAID,,, maar is SATA300 niet sneller ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:38 ]

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 15:59
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:38:
Prijzen staan er nu bij...

Ben nu de reakties aan het evalueren..
En heb 1 ding aangepast vanwege reakties op de cpu cooler.

Ik hoor meer over RAID,,, maar is SATA300 niet sneller ?
RAID is wat anders dan SATA300. RAID is zegmaar het samenvoegen van 2 schijven tot een virtueel groter geheel. met 2 schijven beschikken je schijven over 2 keer zoveel bandbreedte en dat is natuurlijk sneller. dit kan je natuurlijk doen met SATA300 schijven

Verwijderd

Als je veel wilt gamen stop er dan een 7900 GTX of veel liever nog een X1900XTX in, die ruimte heb je nog wel in je budget.

Zoals al gezegd is een raptor heerlijk snel als schijf voor je OS.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:45:
Als je veel wilt gamen stop er dan een 7900 GTX of veel liever nog een X1900XTX in, die ruimte heb je nog wel in je budget.

Kwa prijs/prestatie is de X1900XT veel beter dan de XTX en met een beetje goede koeling klok je de kaart zelf naar XTX. Zelfde verhaal met de 7900GT.

Verwijderd

Topicstarter
O.K.

Na aanleiding van jullie advies kom ik tot het volgende plaatje.
En... ben nog goedkoper uit ook nog :( _/-\o_

Na jullie advies :

Processor : Intel Core 2 E6600 308,00
Moederbord : Asrock ConRoeXFire-eSATA2 75,18
Geheugen : OCZ DC 2048 MB, PC4200, 533 MHz, 4 181,45
CPU cooler : Scythe CPU Koeler Mine Alu/koper 33,34
H.D. : 2xWD Caviar WD2500YD 250 GB, 7200 162,68
DVD rw : NEC ND-4571 labelflash 37,00
Monitor : Ilyama 1900ws breedbeeld 203,00
GFX : Asus VGA Radeon EAX1900XT 512 MB 327,00
Case : Codemaster Centurion 5 51,00
Voeding : Sea Sonic S12 500 Watt ActivePFC, Zwart 101,90
Cardreader : noname 10,00
Keyboard : Logitech Media Elite 22,50
Fancontrol : Zalman ZM-MFC1 20,84
O.S. : WinXP prof 134,34
Coolpasta : Artic Silver 5,00
-------
1673,63

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er goed uit zo. Het moederbord zou misschien wat beter kunnen maar dit zou ook moeten werken. Let er wel op dat je geen tft scherm koopt met meer dan 8ms reactietijd.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:04:
Ziet er goed uit zo. Het moederbord zou misschien wat beter kunnen maar dit zou ook moeten werken. Let er wel op dat je geen tft scherm koopt met meer dan 8ms reactietijd.
Heb je ervaring met deze mobo dan ? HaseMike beweerde namelijk wat anders.
De tft is een 5ms.... voor een belachelijk lage prijs.. en is breedbeeld..

Maar kan er geen recenties van vinden 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 17:20 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik zou een Seagate 7200.10 HD pakken.
Zijn [tot nu toe] de snelste 7200 rpm schijf op de markt :)
Pak bijv 2 x 320 gb in raid voor €91,43 per stuk.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Misschien een paar case fannetjes er bij nemen ;)

Verwijderd

haal die fancontroller weg. alleen als je pc veel lawaai maakt zou ik er eentje aanschaffen. anders heb je er ook niet zoveel aan. voor de rest ziet het er goed uit. maar als ik nu een systeem kopen zou ik wachten tot de dx10 kaarten uit zijn en dan pas gaan upgraden. maarja, het is jouw geld dus jouw keuze ;).

• PilatuS
  • Niet online
Wat ik bedoel is dat het zou moeten werken maar dat Asrock wel een budget merk is. Tuurlijk is het mobo ook stukken goedkoper dan een Asus maar aangezien je verder wel high-end spul haalt gaf ik dat nog even aan.

5ms reactietijd is niets mis mee, je zal er geen ghosting mee krijgen.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:45:
Wat ik bedoel is dat het zou moeten werken maar dat Asrock wel een budget merk is. Tuurlijk is het mobo ook stukken goedkoper dan een Asus maar aangezien je verder wel high-end spul haalt gaf ik dat nog even aan.
Het werkt inderdaad :) Elke keer weer komt er wel iemand aanzetten met twijfels over Asrock, goedkoper is niet altijd slechter en duurder is niet altijd beter.
Asrock maakt leuke en interessante bordjes met meer features voor minder geld, de conroexfire is net zo snel als die dure Asus met 975 chipset (google op de reviews).

Ik draai hem hier 100% stabiel en razend snel met alles erop en eraan. Kijk voor de grap maar eens bij alle problemen met de huidige "dure" borden van asus...

Overigens ik ben niet merkgebonden en ook geen overtuigd asrock fan, mijn vorige bord was een asus en er staat hier ook nog een pc-tje met een msi bord. Echter de conroexfire is op het moment de beste keus voor een snel en stabiel systeem (ik lijk wel reclame te maken, maar goed).

Ale je echter behoefte hebt om je nieuwe 6600 op >3ghz te gaan draaien, dan koop je beter een duur bordje want de asrock heeft een max fsb van 300.

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel ook die mening omdat ik hiervoor een Asus had met alle ellende..
Nu ik een Asrock heb geen problemo meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:45:

Sata II 16MB is vaak al even snel als een Raptor (vooral Seagate 7200.10-serie, die gebruikt een ietswat andere - snellere - techniek), en VÉÉL goedkoper. Raptors zijn daarentegen alleen maar in SATA uitvoering te verkrijgen en niet in SATA300. Ook is een Raptor nou niet echt bepaald stil te noemen, door zijn hoge toerental. De goedkoopste raptor is minstens 100 euro, daar kan je bijna een RAID-opstelling van 7200.10's 16MB/SATA300 (2x250GB) van maken.

Verwijderd

Heerlijke kaart, die 1900XT 512MB!
Heb hem zelf ook :)

Verder wel leuke opstelling dacht ik zo :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 18:30 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:06:
Ik deel ook die mening omdat ik hiervoor een Asus had met alle ellende..
Nu ik een Asrock heb geen problemo meer.
Dat is 1 probleem bij 1 persoon. Je kan met Asrock net zoveel problemen hebben als met Asus. Ik vind alleen dat Asus toch meer een A-merk is dan Asrock, maar Asrock kan ook zeker net zo goed werken als een Asus bord dat 2x meer kost.

Ik heb mijn Core 2 Duo op 3.1GHz lopen en dat kan met die Asrock niet, maar omdat de TS toch waarschijnlijk niet gaat overklokken is dat geen enkel probleem.

De Core 2 Duo op 2.4GHz icm een X1900XT zal sowieso heerlijk spelen, alle games op 1280x1024 met alles verder voluit is geen enkel probleem. Ik vind het nu ook heerlijk om te kunnen gamen op de max settings zonder enige framedrops :)

• Turkish
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

RobSter42, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.