PDF forms maken voor eindgebruikers met Acrobat Reader

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33
Ik ben bezig met wat het opstellen van een aantal intake formulieren in PDF formaat.

Opzich is dit goed te doen met Adobe Designer en ik kan ze zelf ook prima invullen, en opslaan.
Het probleem is, dat eindgebruikers met bijvoorbeeld Acrobat Reader 6 de velden wel kunnen invullen maar de PDF niet kunnen opslaan met de ingevulde data erin.

Ook opslaan als werkt niet, de enige optie is om het te printen naar een MDI en dan terug te mailen, maar dan is het laag-drempelige er alweer vanaf, en dat is nou juist de opzet :)

In het kort; ik wil dus PDF documenten maken die eindgebruikers met alleen Acrobat Reader kunnen invullen, opslaan en vervolgens terug sturen met bijvoorbeeld e-mail. Is dit uberhaupt mogelijk of hebben de eindgebruikers dan ook echt Adobe Proffesional nodig, dat zou een bummer zijn! :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

http://www.adobe.com/products/server/readerextensions :Y)

Kost heel wat centen, maar dan heb je ook wat. Alternatief is een webbased iets, of bijv. InfoPath.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• enveekaa
Ok de antwoord op mijn vraag is dus; Nee :-)

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken wat ik ermee kan en wat het eventueel zou kosten.

[ Voor 155% gewijzigd door enveekaa op 27-08-2006 16:45 ]

• enveekaa
Ik maak gebruik van Adobe LiveCycle Designer 7.0, dat is dus het produkt wat je aangeeft.. toch? :)
Of is Adobe LiveCycle Reader Extensions een soort add-on op LiveCycle Designer?

Met LiveCycle Designer kan ik inderdaad hele gelikte forms maken, maaaaaar ik krijg het tot noch toe niet voor elkaar deze 'writeable' te maken voor eindgebruikers die het form danwel via mail danwel via het web binnenhalen.
Die krijgen de melding dat ze ingevulde data niet op kunnen slaan, maar het document eventueel wel kunnen printen, maarja daar willen we juist vanaf, van al dat papier :)

Is er dan een setting die ik over het hoofd zie? ik heb zowat elk vinkje wel een keer aan en uit gehad en opgeslagen met verschillende compatibiliteits niveau's o.a. Acrobat Reader 6 en 7. Ook geprobeerd om op te slaan als dynamic en static document, maar dit mocht ook niet baten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of is Adobe LiveCycle Reader Extensions een soort add-on op LiveCycle Designer?
* F_J_K knikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• enveekaa
What a bummer ;-)
Pagina: 1