Toon posts:

[All-in-one Printer] Welke met ethernet aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede all-in-one printer die ik aan ons thuisnetwerk kan hangen met een eigen ip-adres.
De printer moet voldoen aan de volgende eisen:

Moet kunnen printen/scannen/kopieren en het liefst ook faxen
Moet aan een ADSL-router via UTP-kabel aangesloten worden
Moet redelijk tot snel printen
Moet goede kwaliteit (foto's) kunnen printen
Hoeft niet perse een laser-printer te zijn
Cartridges het liefst zo goedkoop mogelijk

Zelf zat ik te denken aan een canon printer omdat deze van goede kwaliteit zijn en de inktcartridges niet zo duur zijn. Echter kan ik geen canon printer vinden die aan alle andere eisen voldoet.
Of is er een andere manier mogelijk om een printer aan een netwerk te koppelen zonder dat er de hele tijd 1 PC aan moet staan?

Mijn budget gaat tot max 250 euro.

Iemand een idee welke printer ik hiervoor kan nemen?
Heb zelf al vele bij mij bekende site's afgestruind maar nog niets gevonden.
Het belangrijkste is dat het een all-in-one printer moet zijn die aan het netwerk gekoppeld kan worden.

Alvast bedankt!!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik heb zelf nu ongeveer een half jaar geleden een brother MFC-5440CN aangeschaft, functioneert perfet en bezit een netwerk connector :)

Inkt verbruik weet ik niet nauwkeurig omdat ik het niet speciaal bijhoud, wel zijn de kleuren en zwart netjes gescheiden. Fax functie zit erin, maar gebruik ik zelf niet. Wat moet je met zoon ding. Foto kwaliteit is voldoende, zou misschien beter kunnen maar voor mijn gebruik vind ik het prima.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Mijn vader heeft recentelijk een HP 6310 gekocht... Zeer wijs dingetje... Scan-copy-fax-print... Tis geen laser...

Het is zelfs mogelijk om over netwerk te scannen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie antwoorden.
Het zijn allebei wel interessante mogelijkheden en vallen ook nog binnen het budget. De brother heeft echter wel een lagere scan-resolutie tegenover de HP, maar hij is ook weer iets goedkoper.
Hmm... Dat wordt even nadenken en wat reviews lezen.

Alvast hardstikke bedankt!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die brother zijn ze niet zo over te spreken alsook over die HP niet. Die schijnt nogal veel inkt te gebruiken en ze zeggen dat hij erg langzaam is.

Budget verhoogt naar 300-320 euro voor een fatsoenlijke all in one printer dus:

Printen/Scannen/Kopieren/Faxen en netwerk-aansluiting

• nsa1984
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:11:
Hmm die brother zijn ze niet zo over te spreken
Hmmm wat zou er niet goed aan die brother zijn ?? Altijd niewsgierig naar waarom mensen dingen afkeuren :) mede omdat hij hier prima zijn werk doet en ik nog niet echt negatieve punten heb ontdekt.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik zou voor de Brother kiezen. Voordeel is de gescheiden ink cartridge voor kleur. IPV 1 cartridge heb je aparte cartridge per kleur.

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:25:
[...]

Hmmm wat zou er niet goed aan die brother zijn ?? Altijd niewsgierig naar waarom mensen dingen afkeuren :) mede omdat hij hier prima zijn werk doet en ik nog niet echt negatieve punten heb ontdekt.
Ik oordeel nergens over maar zeg alleen wat ik vind op internet. Ze zeggen dat hij langzaam print en de kwaliteit van vooral foto's tegenvalt. Ikzelf print graag wat foto's uit en wil deze dan ook in mooie kwaliteit hebben. Nogmaals ik kan niet beoordelen wat andere mensen minder mooi vinden. Maar ik geef liever nu wat extra geld uit zodat ik weer even vooruit kan met de printer.

Het is moeilijk om eentje te vinden die aan al mijn eisen voldoet.

Edit:
Heb hier nu al een losse fax staan, mag dus ook zonder fax zijn. Het liefst met natuurlijk.
Zat zelf te kijken naar een canon Pixma MP800R en de Pixma MP830.
De 830 heeft een fax maar geen netwerk mogelijkheid, de 800R heeft geen fax maar wel netwerkmogelijkheid |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 14:53 ]

• nsa1984
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Ik oordeel nergens over maar zeg alleen wat ik vind op internet. Ze zeggen dat hij langzaam print en de kwaliteit van vooral foto's tegenvalt. Ikzelf print graag wat foto's uit en wil deze dan ook in mooie kwaliteit hebben. Nogmaals ik kan niet beoordelen wat andere mensen minder mooi vinden. Maar ik geef liever nu wat extra geld uit zodat ik weer even vooruit kan met de printer.
Was ook niet de bedoeling om jouw de indruk te geven dat ik mezelf veroordeelt voelde. Wat beterft foto's ik doe dat zelf niet vaak maar me pa vind het prima foto's, moet wel toegeven dat hij er altijd fotopapier voor inlegt. Wat betreft snelheid van printen. Het beestje staat op zolder en ik zit meestal op de 1e verdieping te werken dus moet toch nog de trap op wandelen :)
Het is moeilijk om eentje te vinden die aan al mijn eisen voldoet.
Ik denk dat dat een algemeen bekend feit is voor ons tweakers... der mist iets op, of der zit iets op een heel andere plek dan verwacht.
Edit:
Heb hier nu al een losse fax staan, mag dus ook zonder fax zijn. Het liefst met natuurlijk.
Zat zelf te kijken naar een canon Pixma MP800R en de Pixma MP830.
De 830 heeft een fax maar geen netwerk mogelijkheid, de 800R heeft geen fax maar wel netwerkmogelijkheid |:(
Van beide printers heb ik geen kaas gegeten dus daar moet een andere tweaker je mee helpen denk ik. In elk geval sucses met je keuze.

Pagina: 1