Toon posts:

Celeron M 1,6Ghz vervangen door Pentium M 745

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen, omdat mijn scherm van mijn notebook defect is en de prijs te hoog ligt voor reparatie heb ik de notebook van mijn zus gekregen. (ze is afgestudeert en heeft hem niet meer nodig)
die notebook is op bijna alle vlakken even'goed' als mijn notebook, enkel de cpu valt wat tegen, het is namelijk een celeron m 1.6 ghz

nu had ik gedacht om mijn pentium m in die notebook te steken (pentium m 745, fsb is dus hetzelfde)
zou dit werken zonder bios update, de notebook van mijn zus is van het merk siemens en ik weet niet of er bios updates te vinden zijn die deze nieuwe cpu ondersteunen.

ook zit ik te denken aan de koeling, gaat dit geen problemen geven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Complete Systemen & Laptops

Mijn inbreng: schroef de notebook open en kijk of de CPU überhaupt in een socket zit (PGA). Mocht het vastgesoldeerd zijn (BGA), dan kun je het vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
die zit los, dus das geen probleem

ook de koeling ziet er ongeveer hetzelfde uit: heatpipe die naar een kleine koeler gaat...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:00 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Goede kans dat het werkt. Heb ik wel vaker gedaan bij pentium M notebooks. Zit waarschijnlijk zo'n socket in waarbij je een schroefje met een een schroevedraaier een kwartslag moet draaien, en dan kan je de proc eruit halen.