Toon posts:

1,8ghz Centrino @ 781mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik ben er enorme tijd uitgeweest qua laptops, en heb er nu eentje van de zaak meegekregen.
Ik zie nu echter dat de cpu die normaal op 1.8 ghz moet lopen maar op 781mhz draait.

Het zou ergens in te stellen moeten zijn, maar ik kom er niet aan uit.

Iemand een snelle hint over hoe dit op te lossen??

alvast bedankt. (ja op google gezocht, en de search levert niet veel op?)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet je laptop maar eens in een minder energiebesparende toestand. Performance oid.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Op Accu gaat de laptop minder hard werken, zodat de laptop minder stroom gebruikt. Is het ook zo op netstroom?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je CPU niets te doen heeft gaat ie langzamer lopen om energie te besparen. Als je zware dingen gaat draaien gaat de CPU vanzelf naar de max snelheid.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[google=Intel Speedstep]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
hij hangt constant aan de netspanning.
Zal 'm eens goed laten zweten, en kijken wat ie doet...alvast bedankt iig voor de tips!

Verwijderd

jouw cpu staat op dynamic switching, als je die extra rekenkracht nodig hebt zal ie wel op 1.8 ghz werken.

Verwijderd

je kan het ook in de BIOS uitzetten, dan heb je er nooit meer last van :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:00:
je kan het ook in de BIOS uitzetten, dan heb je er nooit meer last van :)
thx...ff uitvogelen nu hoe ik hier in de bios kom. (het is echt te lang geleden :) )

die energiesettings staan iig op altijd aan, wat al zou moeten helpen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Offtopic: Dit heb ik nog nooit op got gezien. Iemand die door middel van 8 replies in 15 minuten wordt geholpen met alleemaal stukjes informatie :).

Ontopic: download het programma speedswitchxp. Makkelijk klein en handig om je snelheid mee t everanderen. Start het en zet hem op max. performance.

Verwijderd

Topicstarter
in de energie settings het schema op 'altijd aan' zetten werkt schijnbaar, hij draait nu netjes op 1.8 ghz.

programmatje zal ik zometeen ook nog even downloaden.

Mijn dank is groot!!

_/-\o_
Pagina: 1