Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan WPA2 encryptie niet instellen (heb de hotfix)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Sindskort is heel het draadloos netwerk hier overgestapt op WPA2. Hiertoe heb ik Hotfix 893357 geïnstalleerd om support te krijgen voor WPA2. In het draadloos netwerk lijstje krijg ik nu ook te zien dat er inderdaad een wpa2 encrypted netwerk is gevonden, met het juiste ssid.

Maar als ik connectie wil maken met het netwerk en tweemaal de juiste passphrase intyp, dan probeert hij een tijdje connectie te maken, en geeft dan op. Ik weet zeker dat de passphrase juist is, omdat ik deze in Linux ook gebruik om connectie te maken met hetzelfde netwerk.

Na wat te hebben rondgezocht zag ik dat er bij de eigenschappen van het draadloze netwerk onder "Network authentication:" alleen WPA en WPA-PSK kunnen worden gekozen, terwijl hier duidelijk is te zien dat je expliciet voor wpa2(-psk) moet kunnen kiezen.

Heeft iemand een idee waarom mijn netwerk door windows maar voor een gedeelte als wpa2 netwerk wordt gedetecteerd? De router (Sitecom WL-527) is voorzien van de laatste firmware, en de client is een vers geïnstalleerde versie van windows xp prof. + sp2 + security updates + hotfix 893357.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Kan je wifi netwerkkaart wel wpa2 aan? misschien is er een nieuwere driver die het ondersteunt?

Mijn kaartje met Ralink chipset kan bv. geen WPA2 aan...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

Reptile209

- gers -

Als ik op die hotfix pagina kijk, staat daar dit rijtje:
You must use the WPA2/WPS IE Update together with the following:
• Wireless access points that support WPA2.
• Wireless network adaptors that support WPA2.
• Windows XP wireless network adaptor drivers that support the passing of WPA2 capabilities to Windows Wireless Auto Configuration.
Ondersteunt de (windows) driver van je netwerkkaart wel WPA2? Dat 'ie het onder Linux doet, zegt niet alles: die driver kan meer geavanceerd zijn.

Zo scherp als een voetbal!

• HarmoniousVibe
Sorry, vergeten te vermelden dat ik een Intel 2200BG heb. Een kaartje dat onderdeel is van het Centrino platform zou toch wel drivers moeten hebben die WPA2 ondersteunen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• The Third Man
  • Laatst online: 07:34

The Third Man

The Third Jellyfish

Het kan natuurlijk nooit kwaad even te checken of er niet toevallig een update voor verschenen is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt waarschijnlijk niet de goede drivers, of misschien is de firmware van de WL527 verouderd? Ze ondersteunen iig allebei WPA2 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• HarmoniousVibe
sanfranjake schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:28:
Je hebt waarschijnlijk niet de goede drivers, of misschien is de firmware van de WL527 verouderd? Ze ondersteunen iig allebei WPA2 :)
Hmm, ik gebruikte wel de laatste driver, maar dat was de driver van Acer, mijn laptop manufacturer. Deze bevatte blijkbaar geen support voor WPA2. De laatste generieke drivers van Intel werkt gelukkig wel. Bedankt!

Pagina: 1