[dns] moet deze bij dezelfde provider draaien

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
Tja... De meeste van jullie kennen mijn verhaal. Ben bezig een co-located server te plaatsen.

Bij mijn vorige virtual hosting provider vertelde ze mij altijd dat domeinen altijd naar hun DNS moesten worden verhuisd. Nu heb ik enkele domeinen bij WideXS geregistreerd en kan daar heel de DNS zelf instellen. Als ik daar een domein naar een IP adres bij een andere provider verwijs dan werkt alles OK.

Dus mijn vraag...
Hoe belangerijk is het dat een domeinnaam in de DNS staat van dezelfde provider? Maakt het iets uit in snelheid? bereikbaarheid?

• Metzie
  • Laatst online: 08-05 17:24

Metzie

Nyaano !

Nee, dat maakt helemaal niet uit. DNS creeert gewoon een verwijzing naar een ip. Dus of de DNS nu in nederland of in de US wordt gehost maakt geen ruk uit. Het verwijst gewoon naar hetzelfde adres.

Bijvoorbeeld: of je nou naar www.msn.com of maar www.tweakes.net gaat, het "resolven" van de DNS naam naar naar het IPnummer gaat evensnel. Toch staat www.tweakers.net op Vuurwerk's DNS en www.msn.com bij Microsoft US.

snappie? 8-)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:05

Kettrick

Rantmeister!

Het nadeel is wel dat de kans op uitval een keer zo groot is,

als je DNS (verbinding) er uit ligt is je site dood.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

DNS kan je ook zelf zijn of bij een willekeurige provider gehost zijn. Maakt niks uit.

Bloed, zweet & koffie

• Metzie
  • Laatst online: 08-05 17:24

Metzie

Nyaano !

Op maandag 29 januari 2001 11:43 schreef RoeLz het volgende:
Het nadeel is wel dat de kans op uitval een keer zo groot is,

als je DNS (verbinding) er uit ligt is je site dood.
Dit klink hard, maar je lult uit je nek. DNS maakt geen gebruik van speciale verbindingen/lijnen, het is gewoon ip verkeer wat over de normale internet backbones gaat. Als de DNS server of connectie ernaartoe down is kan je tijdelijk niet op je site komen, maar een goede hostingprovider zorgt er wel voor dat dit niet gebeurd.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
... en die goeie hostingprovider zorgt dus ook dat niet alle DNS-servers tegelijk plat kunnen gaan. Als je ze zoals Microsoft had gedaan op hetzelfde netwerk zet, hoeft er maar 1 routertje plat te gaan en alle DNS-servers zijn niet meer bereikbaar.

• The Source
  • Laatst online: 08-05 13:15
Thanx dan weet ik dat ook weer. Kan ik er iig rekenen mee houden.

Verwijderd

kijk maar eens in welke DNS thehun.net staat er waar die gehost wordt...
Pagina: 1