Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke nieuwe stadsfiets?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:56
Wil binnenkort weer eens gaan fietsen naar mijn werk.
Heen en terug is samen rond de 20 kilometer.

Heb wat rond gekeken in de stad en vond deze 2 fietsen wel aardig.
Mijn budget is € 400,00 maximaal en het moet een nieuwe fiets zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/90/actionadvapollowt1.jpg
De Sparta Apollo deze kan ik voor € 399,00 kopen.

Sram 3 versnellingen
Sram i-brake trommelremmen
Sram i-light naafdynamo
Axa sl 7 met slotkabel Batterijverlichting achter
Roestvaststalen velgen
Kleur: Black/technosilver
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/8403/r06strikehklyq9.jpg
De Raleigh Strike deze kan ik voor € 399,00 kopen.

MODELLEN dames en heren l MATEN dames 49/54/57; heren 54/57/61 l GEWICHT 18,7 kg heren/19,2 dames • VERSNELLING Shimano Nexus 3 versnellingen • REMMEN rollerbrakes (naafremmen) • EXTRA’S Vredestein Freeway Sports Edition anti-lekbanden, ART goedgekeurd AXA Defender ringslot met DiefstalPreventieChip.

Ik zoek een heren model in framemaat 54.

Zie ik wat over het hoofd of moet ik juist een heel ander merk hebben ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:16
Ik fix even wat interpunctie in de titel en draai wat woorden om.

Ik zou overigens niet veel waarde hechten aan de slotkabel of diefstalpreventieschip. Een slotkabel stelt niets voor en die chips wordt niets mee gedaan door politie, etc. Beter is een verzekering plus een goed extra slot erbij te kopen.

• WiLLoW_TieN
Ok thanx Rukapul. Verzekering en extra slot er los bij kopen ga ik zeker niet doen.
Thuis, in Breezand, staat hij op slot in een stenen schuurtje en op mijn werk staat hij in een fietsenhok en dat is op de Marinekazerne te Den helder.

Wat ik me dus o.a afvroeg is b.v Gazelle,Batavus en Union enz. veel beter dan b.v Sparta en Raleigh ?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Union is sowieso niet veel soeps (ik geloof dat het nu nog minder is nadat het failliet is geweest). Sparta heb ik zeer goede ervaringen mee en is mijn favo fietsenmerk als ik nu weer een nieuwe fiets zou moeten kopen (wat ik zeker wil als ik weer wat geld heb en eventueel werk waar ik heen kan fietsen).
Ohja, en die kabelsloten in axa-fietsen zijn inderdaad geen f*ck waard. Mijn vorige fiets (een Sparta dus) met zo'n slot is gestolen (stond met dat kabel slot vast aan een fietsenrek). En van de week is hier voor de deur een fiets van een eerstejaars student gekozen die ook dacht dat zo'n slot wel veilig was....
Gewoon een zwaar en stevig slot kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Martin Sturm op 26-08-2006 14:29 ]

• WiLLoW_TieN
Martin Sturm schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:27:
Union is sowieso niet veel soeps (ik geloof dat het nu nog minder is nadat het failliet is geweest). Sparta heb ik zeer goede ervaringen mee en is mijn favo fietsenmerk als ik nu weer een nieuwe fiets zou moeten kopen (wat ik zeker wil als ik weer wat geld heb en eventueel werk waar ik heen kan fietsen).
Ohja, en die kabelsloten in axa-fietsen zijn inderdaad geen f*ck waard. Mijn vorige fiets (een Sparta dus) met zo'n slot is gestolen (stond met dat kabel slot vast aan een fietsenrek). En van de week is hier voor de deur een fiets van een eerstejaars student gekozen die ook dacht dat zo'n slot wel veilig was....
Gewoon een zwaar en stevig slot kopen.
Ok ok als ik hem al eens in het centrum van Den helder zal neerzetten zal ik ervoor zorgen dat er een goed extra slot opzit.
Als je de bekende fietsmerken op een rijtje zou zetten van 1 t/m b.v 8 komt Sparta dan beter uit de bus dan Raleigh ??

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Is dit niet wat?

http://www.izibike.nl/product/669/Giant_Urban

Niet om reclame te maken, maar op internet kan je vaak dezelfde fietsen veel goedkoper krijgen. Bovendien heb je hier een naafdynamo, wat veel veiliger en betrouwbaarder is. :) Goede koop denk ik, ook omdat Gaint een echt A-merk is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Een sportieve optie: Een mountainbike met slicks, lichte spatborden en afneembare lichtjes.

De mijne lijkt hierop, maar helemaal zwart en met bovengenoemde opties ongeveer 400€:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/3565/tmpij5.png

Rijdt heel gemakkelijk en is imho minder ouderwets. Ik rijd er elke dag ongeveer 20 km mee.

Merk: Giacomelli.

Slot lijkt hierop:
Afbeeldingslocatie: https://webwinkel.anwb.nl/published/Fietsslot-groot.jpg_232083.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:46 ]

• WiLLoW_TieN
Zie net dat de Sparta Apollo ook wel voor € 349,00 te koop is links en rechts.
Dan zou ik nog € 51,00 over hebben voor een goed slot en een regenbroek :*)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Goeie 2dehands Gazelle of Batavus voor 200 euro?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Kabelsloten zijn niets. Een of andere aap had er ook één vast gemaakt aan mijn fiets 8)7, het duurde 5 sec met een normale ijzerzaag om er doorheen te komen. Koop gewoon een zware ketting met een goed slot. En waarom geen tweedehandse fiets? Een nieuwe fiets is geld weggooien.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou iets kopen met zo min mogelijk fratsen, dan kan er ook weinig stuk. Dus een terugtraprem en geen versnellingen. De ervaring (mijn ervaring) leert dat die dingen sowieso stuk gaan op den duur en dat je bovendien snel geneigd bent dan de fiets te laten staan als je toch een alternatief vervoermiddel hebt.

Zelf heb ik om mijn studentikoze imago nog eens te bevestigen een opoefiets van dubieuze herkomst met verroeste spatborden en een gigantisch (stads) Abus discusslot, waar 90% van de bevolking niet op gezien zou willen worden, maar hij brengt me overal en fietst geweldig. Ik verbaas mij veelal over het vele commentaar wat ik op die fiets krijg. Ik hou zelf ook van mooie spulletjes en kan best genieten van bepaalde materiële verworvenheden, maar zie niet de noodzaak voor de aanschaf van een nette fiets aangezien het begrip fiets mij ongeveer net zoveel interesseert als pakweg een stadsbus, nul dus. Het moment dat ik een nette stadsfiets koop is denk ik hetzelfde als het moment waarop onder grote druk van mijn vriendin de grote speakers naar zolder zijn verdwenen in ruil voor een truttig subwoofer setje waar geen elektrische gitaar ook maar enigszins normaal op klinkt op enig volume en er plannen zijn voor een caravan, wat weer het moment is net voor het moment dat ik mezelf door mijn kop ga schieten.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 15:04

RSP

Stadsfiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.ciclismourbano.org/images/kronan_barraalta_l.jpg

Ik heb tijden op een kronan gereden en het was de enige fiets die ik behoorlijk kon blijven rijden zonder hem te slopen. Het is oerdegelijk en heeft tegelijkertijd ook wel 'n beetje stijl. Gewoon een geweldige fiets dus :D Prijs? al vanaf 300e.

• smvs
  • Niet online
RSP schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:51:
Stadsfiets?

[afbeelding]

Ik heb tijden op een kronan gereden en het was de enige fiets die ik behoorlijk kon blijven rijden zonder hem te slopen. Het is oerdegelijk en heeft tegelijkertijd ook wel 'n beetje stijl. Gewoon een geweldige fiets dus :D Prijs? al vanaf 300e.
Die is voor links-radicalen. Zo'n fiets heeft gewoon een uitstraling helaas, is niet bepaald neutraal.

• Rukapul
  • Laatst online: 13:16
Dit past toch beter in Vervoer dus =>Vervoer

Een opa/oma fiets of een kronan vind ik toch niet echt fietsen om 20km op een dag te fietsen. Ik zou voor dergelijke afstanden gewoon een gazelle of batavus kopen met 7 versnellingen en er iets meer geld aan uit geven :)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

Cis

Ik weet niet wat die antilekbanden inhouden, maar als die banden 'echt' minder snel lekgaan, dan is dat natuurlijk wel interessant. Verder zou ik voor 3+ versnellingen gaan. Met een beetje wind mee (of tegen :P ) heb je er al profijt van.
Voor de verlichting: weeg even af of je een dynamo wilt, of batterijverlichting. Ik zou zelf altijd voor 1 methode gaan (óf, óf), en dus niet batterij achter en dynamo voor.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:35:
En waarom geen tweedehandse fiets? Een nieuwe fiets is geld weggooien.
Zoiets zou je over alle producten kunnen zeggen: Auto's, PC's, meubels,...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:33:
[...]
Zoiets zou je over alle producten kunnen zeggen: Auto's, PC's, meubels,...
Aan één kant heb je gelijk, maar aan de andere kant, je pc of meubels worden niet zo snel gestolen of beschadigd. En ook met je auto wordt meestal voorzichtiger gedaan dan met een fiets.

The devil is in the details.

• WiLLoW_TieN
NoepZor schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:04:
Goeie 2dehands Gazelle of Batavus voor 200 euro?
Mijn vorige fiets was idd een Batavus was wel een ok ding.

[ Voor 58% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-08-2006 20:32 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Giant Triple X. Ik heb geen tijd om 't te onderbouwen, maar als fietsverkoper met een afschuw van Giant moet ik zeggen dat ik dit één van de beste stadsfietsen van het moment vind, zoniet de beste.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• WiLLoW_TieN
Zal die Giant Triple X eens opzoeken op internet.

Zag net een Koga Miyata Forest nagenoeg nieuw,van medio 2002, op marktplaats voor € 300,00 ?
Zag er netjes uit maar heb geen idee hoe oud die is en wat zoiets nieuw heeft gekost ?

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-08-2006 00:12 ]

Verwijderd

smvs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:42:
Ik zou iets kopen met zo min mogelijk fratsen, dan kan er ook weinig stuk. Dus een terugtraprem en geen versnellingen. De ervaring (mijn ervaring) leert dat die dingen sowieso stuk gaan op den duur <..>
Dat is alleen maar onpraktisch lijkt me. Ik gebruik mn fiets eigenlijk alleen maar voor stadsverkeer, maar door fietsvriendelijke vri's kan ik overal vrij rap door, en dan is het erg prettig om in lage versnelling weg te kunnen bij kruisingen enz, en op de langere stukken lekker in 5e of 6e versnelling hard te kunnen gaan. En alles kan inderdaad kapot, maar net hoe je je spul bijhoudt. Ik heb een tijdje geleden een 2e hands batavus gekocht voor een goeie 300 euro, en dat bevalt me prima.

• Orphix
  • Niet online
Mijn ervaring is ook dat je beter een goede tweedehands fiets kunt kopen dan een slechte nieuwe fiets. Er zit gewoon een enorm kwaliteitsverschil tussen de verschillende onderdelen. De manier van bevestiging, de marges/uitlijning, gebruikte materiaal, etc. Ik heb in het verleden meermaals goedkope gamma/halfords fietsjes aan gort gereden (bijvoorbeeld dat zomaar de velg doormidden splijt?) . Toen een nog goedkopere degelijke oude batavus herenfiets en die gaat al jaren mee ..

Dus ik zou die optie zeker niet overslaan.

• WiLLoW_TieN
Tenzij er nog iemand met opmerkingen of tips komt denk ik dat de voorlopige keus de Sparta Apollo is nieuw voor maar € 345,00.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Deze zijn erg leuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/groot/grandino-nex--heren.jpg
399 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/detail/077.jpg
449 euro

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• WiLLoW_TieN
@ Mooooody die Grandino Milano is wel erg :9 voor dat geld alleen het merk zegt mij helemaal niks.
Die andere fiets herken ik niet welk merk is die eigenlijk ?

Zag net ook een Gazelle Golfo op marktplaats staan bij mij in de buurt.

Zou dat wat zijn voor zeg € 145,00 :?

• WiLLoW_TieN
Heb de 2de hands Gazelle Golfo ( 51 cm OverSized frame ) bij mij in de buurt gekocht voor € 125,00.

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/2355/netpp6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/8924/net2oi5.jpg

Even snel voorzien van LED lampjes en een Kilometerteller.

Mooi fietsje toch voor dat geld !!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

De Golfo is de budgetfiets onder de budget-sporthybrides. Maar voor 125 euro kun je geen slechte koop hebben.
Maar goed, je zocht een stadsfiets, dat is wat anders dan een hybride :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Atomsk
  • Laatst online: 15-11 03:08
Hebben ze geen fietsplan op je werk? Ik zou eens informeren bij personeelszaken/HR. Werkt net als het niet meer bestaande pc-privé, maar dan voor een fiets. Kun je tegen inlevering van een brutolooncomponent (max 749 euro) een fiets aanschaffen. Ook al schaf je dan een €400 fiets aan, ben je toch nog voordeliger uit.

Heb er destijds een Gazelle voor gekocht voor de max prijs. Zou ik nu niet meer doen overigens. Fietst prima, maar er gaat snel wat aan kapot. 1x laten vallen en de bel en ophanging van het achterspatbord is kapot bijv.. :( Gelzadels zijn ook waardeloos trouwens: heb er twee in korte tijd kapot gekregen. Gewone veerzadels gaan heel wat langer mee.

_██_
(ಠ_ృ)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Waarom ga je niet in een grote fietsenzaak kijken of er nog wat overjarige types staan ? Ik werk zelf ook in een fietsenzaak (tevens NS stalling) en wij hebben ong. 20 overjarige fietsen van A-merken. Of je nou een Gazelle, Batavus, Union of Sparta koopt, het maakt amper verschil. Koop echter geen Halfords Union, die hebben niet de afwerking die je van een échte Union gewend bent.

• WiLLoW_TieN
Heb gisteravond een behoorlijk stuk gefietst op de Gazelle Golfo. Ben er toch niet helemaal zeker van dat dit nu mijn type fiets is. Vooral de zithouding vond ik toch erg vermoeiend. Gelukkig is een collega van mij helemaal weg van de fiets en ongeveer mijn lengte hij gaat de fiets dan ook overnemen. Hij gaat dus morgen alweer van eigenaar wisselen voor € 125,00 + kosten van LED verlichting en kilometerteller. Ik ga dus helaas WEER verder met mijn zoektocht naar een goede stads/tour fiets.

Al jullie input en info wordt zeer gewaardeerd en ter harte genomen.

Op 1 staat nu nog steeds de Sparta Apollo voor € 345,00. Mijn 2de keus is een Sparta Athos voor € 379,00.

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-08-2006 16:29 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zou die sparta nemen, heb alle fietsen kapot gekregen behalve sparta's

• WiLLoW_TieN
Heb zojuist een Sparta Athos N3 ( 54 cm ) besteld bij fietsenwinkel.nl voor € 379,00.

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/9884/athoszj6.jpg

Solide fiets
3 versnellingen NEXUS
Naafdynamo
Roestvaststalen velgen en spaken
zeer stevige achterdrager
Rollerbrakes
Voorlicht SPARTA Move on/off
Achterlicht Smart batterij automatisch
Verstelbare stuurpen
Aluminium frame

• WiLLoW_TieN
Net een E-mail gehad van fietsenwinkel.nl ze kunnen de fiets niet meer leveren in framemaat 54 cm.
Dus we gaan weer verder zoeken....

• WiLLoW_TieN
Net een E-mail gehad van izibike.nl ze kunnen de fiets niet meer leveren in framemaat 54 cm.
Dus we gaan weer verder zoeken....

Een kennis zei is een Puch City 300 niet wat voor jou ? ( Ja het is een fiets en geen brommer... )
Heeft er iemand hier ervaringen met het fietsenmerk PUCH ?? Hij kost ook maar € 339,00

Kleur: Blauw / zwart
Frame: Aluminium
Voorvork: Hi - Ten
Bagagedrager: Staal zwart
Versnelling: Shimano Nexus 3
Remmen: Shimano Rollerbrakes (v+a)
Velgen: Roest vrij staal
Spaken: RVS strong (v+a)
Banden: Schwalbe City cruiser Reflex
Stuur: Staal Hollands gebogen
Stuurpen: Aluminium
Zadel: Soft elastomeer
Zadelpen: Aluminium
Verlichting: Basta Clear (v)
Spanninga Arcus XB LED (a)
Dynamo: Shimano naafdynamo NX60
Slot: AXA Defender
Gewicht: 17,8 kg

[ Voor 63% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-09-2006 21:42 ]

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik heb vanaf mijn twaalfde tot mijn 19de gefietst op een tweedehands puch fiets.
dan praten we over minimaal 20.000 kilometer. geen noemenswaardige problemen mee gehad.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• WiLLoW_TieN
Zandor schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:21:
ik heb vanaf mijn twaalfde tot mijn 19de gefietst op een tweedehands puch fiets.
dan praten we over minimaal 20.000 kilometer. geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Ik heb gisteren laat de PUCH City 300 besteld bij fietsenwinkel.nl voor € 339,00.
Ga hem ophalen want Heerhugowaard is maar 36 kilometer bij mij vandaan.
Ben benieuwd of ze deze nu wel kunnen leveren.

• WiLLoW_TieN
Heb vandaag voor mezelf en mijn vrouw een nieuwe fiets gekocht het is de PUCH City 300 & 305 geworden.
Heb ze opgehaald in Middenmeer bij Fietsenhal Niks :X
Samen waren ze € 678,00 fietst in ieder geval heerlijk _/-\o_
Dus de zoektocht is voorbij.
Pagina: 1