Toon posts:

[Win2003 Enterprise] Kan niet installeren op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem :

Server :
Windows Server 2003 Enterprise Edition SP1
MS SQL Server 2005

Clients :
Windows XP Professional SP2
Windows 98

----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb op mijn server een OU aangemaakt voor de roaming profiles.
De roaming profiles heb ik gemaakt volgens de tutorial op tweakers.net.

Als ik inlog met een gebruiker op een client kan ik niet dingen installeren en updaten en dergelijken.
Ook heb ik ook geen schrijfrechten in "Program Files"

Ik heb al geprobeerd de user lid te maken van de groep administrators, maar dan word de groep users als primary group gekozen. Ik kan deze primarygorup niet wijzigen.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat ik weer volledige rechten op mijn client-systeem kan krijgen ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
default is een user geen admin op een pc nee. dit kan je verhelpen door hem op de lokale machine lid te maken van de 'administrators' groep (lokaal dus!, niet in je AD)

ik geef je een stukje advies: log gewoon nooit in als administrator maar altijd als gewone user, dingen installeren ed kan je via 'runas' doen. dit is gewoon een stuk veiliger :)

[ Voor 35% gewijzigd door Zwelgje op 26-08-2006 13:09 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:08:
default is een user geen admin op een pc nee. dit kan je verhelpen door hem op de lokale machine lid te maken van de 'administrators' groep (lokaal dus!, niet in je AD)

ik geef je een stukje advies: log gewoon nooit in als administrator maar altijd als gewone user, dingen installeren ed kan je via 'runas' doen. dit is gewoon een stuk veiliger :)
De gebruiker is lid van de groep administrators nu, maar het werkt nog steeds niet.
Ook in de AD was de gebruiker al lid van die groep.
Als je me ff op msn toevoegt wil ik je wel ff terminal in laten loggen op m'n bak.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:25:
[...]

De gebruiker is lid van de groep administrators nu, maar het werkt nog steeds niet.
Ook in de AD was de gebruiker al lid van die groep.
Als je me ff op msn toevoegt wil ik je wel ff terminal in laten loggen op m'n bak.
Zwelgje heeft het probleem opgelost,

ik heb de gebruiker op het lokale systeem lid gemaakt van de groep administrators,
en in het domein heb ik de gebruiker lid gemaakt van domain administrators.

Dit heeft het probleem verholpen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De gebruiker hoeft niet lid te zijn van domain administrators !

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Glashelder schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:43:
De gebruiker hoeft niet lid te zijn van domain administrators !
nee klopt, maar hij doet ook nog andere zaakjes met dat account, en aangezien het zijn 'eerste server' is :P houden we het simpel deze les

overigens was dat niet de oplossing, het probleem zat hem zoals gebruikelijk in een verkeerde dns configuratie :z

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 26-08-2006 20:34 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1