Toon posts:

Computer reboot telkens

Pagina: 1
Acties:
  • 971 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn computer start en hij komt bij me windows desktop reboot ie weer... ik kan wel opstarten in safe modus, ik draai Windows XP SP2, wat te doen? :'(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
zucht meldt je je nu helemaal aan op GoT om dit te vragen?

post eens specs van je pc? Voeding? temps? Windows reïnstall al geprobeerd? CMOS clear?
edit: virus scan al kunnen proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 26-08-2006 13:02 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Virusscanner up-to-date?
Type eens snel shutdown -a in je start->run als je op je desktop komt, of heb je daar geen tijd voor.
Het zou dat ene bekende virus kunnen zijn waarvan ik dus niet op de naam kan komen. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:58:
Elke keer als ik mijn computer start en hij komt bij me windows desktop reboot ie weer... ik kan wel opstarten in safe modus, ik draai Windows XP SP2, wat te doen? :'(
- Virus scanner
- In je registry kijken welke programma's runnen bij startup
- In je startup folder kijken wat er start.
- Indien daar niets inzit, kun je ook nog in de event viewer kijken of er fouten door drivers optreden.
- chkdsk laten runnen op je partities

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

- Virus scanner
- In je registry kijken welke programma's runnen bij startup
- In je startup folder kijken wat er start.
- Indien daar niets inzit, kun je ook nog in de event viewer kijken of er fouten door drivers optreden.
- chkdsk laten runnen op je partities
daar heeft ie geen tijd voor als ik het goed lees (er staat amper info in de ts)
Gonadan schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:03:
Virusscanner up-to-date?
Type eens snel shutdown -a in je start->run als je op je desktop komt, of heb je daar geen tijd voor.
Het zou dat ene bekende virus kunnen zijn waarvan ik dus niet op de naam kan komen. 8)7
oh dat ene virus :P O-) zoals ik al zei: windows reïnstall al geprobeerd??

[ Voor 36% gewijzigd door Avalaxy op 26-08-2006 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
pentium 4 HT 3,0 ghz
asus ati x850xt PE
sweex 850 watt voeding
temps zijn perfect, heb er laatst nog 3 koelers bij ingezet (30 voor de hardeschijven, 40 processor en 45 voor videokaart)
1 pata 160 GB hdd
1 sata 300 GB hdd
2x 512 MB ram van kingston dual channel
en nog geen windows reinstall geprobeerd, ben ik dan niet gelijk al me gegevens kwijt? en wat is CMOS 8)7

virusscan geeft alleen 'n paar warnings geen detections, niets speciaals

• Avalaxy
tja ja sweex voeding

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:03:
Virusscanner up-to-date?
dat virus met dat svchost gedoe? nu je het gezegd, ik had laatst 'n paar keer dat me svchost crashde terwijl ik gewoon zat te internetten ofzo... maar ik heb de tijd niet om zoiets te typen

en ik heb me virusscanner (antivir) 2 maanden terug gedownload, lijkt me sterk dat ie deze dan niet zou herkennen?

• Avalaxy
eh koppel eens 1 HDD los en haal er 1 gehuegenmodule uit, of probeer eens een andere voeding.

Als je pc dit nog doet na een reinstall van windows ligt het aan je voeding.

• Gonadan

Gonadan

:/

850W??? 8)7
Maargoed, in hoeverre kom je op de desktop? Zie je hem wel, niet of maar even?
Heeft je windows misschien een resolutie of andere instelling waar je videokaart niet blij van wordt?
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

dat virus met dat svchost gedoe? nu je het gezegd, ik had laatst 'n paar keer dat me svchost crashde terwijl ik gewoon zat te internetten ofzo... maar ik heb de tijd niet om zoiets te typen

en ik heb me virusscanner (antivir) 2 maanden terug gedownload, lijkt me sterk dat ie deze dan niet zou herkennen?
Lijkt mij ook sterk, maar het is een optie ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Gonadan op 26-08-2006 13:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

wat is dat nou weer voor een kul antwoord :/ Dat Sweex geen goed merk is oké, maar dat een computer telkens reboot hoeft niet altijd aan een voeding te liggen.

Start eens op in Knoppix (kan je gratis downloaden) en doe eens een virusscan. Misschien dat hij virussen vind en dan zou je eventuuel in veilig modus kunnen opstarten. Dan moet je even het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 26-08-2006 13:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:07:
eh koppel eens 1 HDD los en haal er 1 gehuegenmodule uit, of probeer eens een andere voeding.

Als je pc dit nog doet na een reinstall van windows ligt het aan je voeding.
ehm wat zou dat loskoppelen van 1 hdd en geheugenmodule uitmaken??? en voeding is goed, ligt het niet aan vertrouw me :P maar met reinstall van windows, ben ik toch al me gegevens kwijt? moet ik dus alles kopieren plakken op me andere schijf

• Avalaxy
Gonadan schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:08:
[...]

850W??? 8)7
Heeft je windows misschien een resolutie of andere instelling waar je videokaart niet blij van wordt?
je geloofd toch niet echt dat die sweex ook werkelijk 850 watt levert? O+ bovendien: die voltlijnen van sweex zijn echt niet strak hoor... 12 volt = 11.7 volt van sweex

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:08:
[...]

850W??? 8)7
[...]

Lijkt mij ook sterk, maar het is een optie ;)
mijn videokaart is goed hoor x850xt PE met 256 mb van asus ;) en me resolutie is 1280x1024

ik zie me desktop wel ongeveer 'n paar seconden, ik zie 'n paar programma's al starten, dan word me scherm zwart, staat er no signal en start me pc opnieuw op =O wat me ook opviel is dat ie tijdens het rebooten op die manier me processor vaak niet vermeld ? normaal staat die er tussen samen met me mb ram die op 400 loopt ofzo

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

ga in de veiligemodus naar systeemeigenschappen > tabblad Geavanceerd > Opstart en hestel instellingen op instellingen kliken. Bij systeemfouten vinkje computer opnieuw opstarten uischakelen. daarna computer weer normaal opnieuw opstarten en gaan googlen naar de foutcode die dan wordt weergegeven

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Gonadan

Gonadan

leonpwner1 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:09:
je geloofd toch niet echt dat die sweex ook werkelijk 850 watt levert? O+ bovendien: die voltlijnen van sweex zijn echt niet strak hoor... 12 volt = 11.7 volt van sweex
Geen enkele voeding heeft écht strakke voltlijnen, maar dat is een andere discussie. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

mijn videokaart is goed hoor x850xt PE met 256 mb van asus ;) en me resolutie is 1280x1024

ik zie me desktop wel ongeveer 'n paar seconden, ik zie 'n paar programma's al starten, dan word me scherm zwart, staat er no signal en start me pc opnieuw op =O wat me ook opviel is dat ie tijdens het rebooten op die manier me processor vaak niet vermeld ? normaal staat die er tussen samen met me mb ram die op 400 loopt ofzo
Was maar een idee ;)
Maar als je het desktop wel een paar seconden ziet dan ligt het waarschijnlijk aan een van je processen die gestart worden.
Probeer dat idee van teun-v in ieder geval, dat is nooit verkeerd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
teun-v schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:12:
ga in de veiligemodus naar systeemeigenschappen > tabblad Geavanceerd > Opstart en hestel instellingen op instellingen kliken. Bij systeemfouten vinkje computer opnieuw opstarten uischakelen. daarna computer weer normaal opnieuw opstarten en gaan googlen naar de foutcode die dan wordt weergegeven
dit helpt helaas niet, gedaan in veilige modus, dan zegt ie dat ik opnieuw moet opstarten, doe ik, ik kies me gebruikresnaam me bureaublad verschijnt met pictogrammetjes en binnen enkele seconden reboot ie weer

Verwijderd

Topicstarter
oke ik kan hem ook niet meer opstarten in veilige modus, nadat ie dus weer automatisch ging rebooten blijft ie nu steken bij memory testing gelijk op het begin (nog geen windows), ook stroom eraf en erop werkt niet, blijft steken bij memory testing, en nu :P
leonpwner1 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:01:
ja is dat erg?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
me broer heeft ervoor gezorgd dat ie weer verder okmt dan memory testing dus ik kan weer in veilige modus, ik zal elke suggestie ff proberen, ik laat het wel horen als ie weer werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok probleem verholpen, het was het process SVOHOST.exe(virus dus) in de windows32 map wat ervoor zorgte dat me pc steeds rebootte, bedankt voor alle hulp ;)

edit: maar geen enkele virusscanner herkende hem :\ (alle virusscanners op virussan.jotti.org niet)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:31 ]

• crazyheinz
  • Laatst online: 30-01 08:50
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:35:
me broer heeft ervoor gezorgd dat ie weer verder okmt dan memory testing dus ik kan weer in veilige modus, ik zal elke suggestie ff proberen, ik laat het wel horen als ie weer werkt ;)
Kan je even vertellen hoe je weer in de veilige modus bent geraakt??
Ik heb namelijk sinds gisteren ook dit probleem dat hij altijd maar hernieuw opstart. Ik geraak helemaal niet in mn windows.
Ik herinner me nog dat ik toen de computer nog werkte ik alsmaar foutmelding kreeg van svchos; had er niet veel aandacht aan besteed.

Blijkt dit nu een virus te zijn :(
Ik heb Kaspersky ant-virus, weet er miss iemand een andere scanner die het probleem wel zou hebben gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
crazyheinz schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Kan je even vertellen hoe je weer in de veilige modus bent geraakt??
Ik heb namelijk sinds gisteren ook dit probleem dat hij altijd maar hernieuw opstart. Ik geraak helemaal niet in mn windows.
Ik herinner me nog dat ik toen de computer nog werkte ik alsmaar foutmelding kreeg van svchos; had er niet veel aandacht aan besteed.

Blijkt dit nu een virus te zijn :(
Ik heb Kaspersky ant-virus, weet er miss iemand een andere scanner die het probleem wel zou hebben gevonden?
geen enkele anti-virus kent hem op het moment (ik heb gescant met vele virusscanners), delete SVOHOST.exe uit je windows32 folder (meestal C:\windows\system32\SVOHOST.exe)

maar er is wss iets op je pc wat het bestand aanmaakt, want bij mij was ie aangemaakt op het moment dat me pc dus begon met rebooten ;) Wat het aanmaakt weet ik nog niet, maar ik heb nog steeds die svchost errors..

je raakt in safe modus door je pc op te starten en dan in dos op F8 te drukken

• crazyheinz
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik geraak dus totaal niet in veilige modus. Hij laadt in maar dan start ie ook opnieuw op. Blijkbaar is mijn pc beetje heviger geinfecteerd dan de uwe :(

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
leonpwner1 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:01:

post eens specs van je pc? Voeding? temps? Windows reïnstall al geprobeerd? CMOS clear?
edit: virus scan al kunnen proberen?
-O-
[XP] extreem traag opstarten
Acer AL1715, auto config?
:w

(beetje hem afblaffen, terwijl je zelf ook geen voorbeeldige TS bent geweest, 2 topics van je bekeken, beide te weinig info. Dus misschien voortaan even wachten met je commentaar van -> zucht ..... )

[ Voor 4% gewijzigd door mrFoce op 26-08-2006 17:25 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

Dit had dus niets met Overige Hardware te maken :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.