Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een laptop kopen, nu kan ik via de VU eentje kopen met subsidie, de volgende zijn hiervoor beschikbaar. Graag wil ik van de 'kenners' hier een mening over:

Nr 1:

http://www.digidesk.vu.nl...otebook%20instapmodel.pdf

Nr 2:

http://www.digidesk.vu.nl...k%20mid-range%20model.pdf

Nr 3:

http://www.digidesk.vu.nl...0model%20versie%201.1.pdf

Ik zal hem gebruiken voor school, muziek en films te downloaden. Verder speel ik eigenlijk geen spellen ed. Welke kan ik het beste kopen? Zelf zou ik voor de tweede gaan, alleen weet ik niet of ik net zo goed de eerste kan kopen. Wat zouden jullie aanraden?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Muziek en films zijn geen probleem, maar wat versta je onder school? Ik heb me zonet ook een laptop(tweedehands weliswaar) aangeschaft: pentium 3 866 mhz, 384 RAM, 30 gigabyte HD, 16 MB videokaart, 12.1 inch scherm, windows xp licentie(!)... voor 394 euro inclusief verzendkosten. En daarmee kan ik perfect films en muziek downloaden en afspelen. En schoolwerk gaat ook redelijk: maar dit is dan gewoon office en programmeren, zelfs photoshop en cs 1.6 gaat aardig. Als het ook enkel zo'n dingen zijn die je moet doen voor school, zou ik gaan voor de goedkoopste, die is daar snel genoeg voor.

edit: kun je aangeven waarom je liever voor de tweede zou willen gaan? Als je 60 gigabyte te weinig vind, dan zul je inderdaad moeten gaan voor de tweede. Maar anders zie ik niet meteen waarom je de tweede zou moeten nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door skelleniels op 26-08-2006 13:03 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb zelf dus geen verstand van die specificaties etc.. voor school gewoon werkstukken enzo, weet niet wat je op de uni allemaal op de PC moet doen. Ik zou liever voor de tweede willen gaan omdat ik dacht dat die beter was, alleen ze heten allebei hetzelfde dus ik denk dat het verschil hem zit in het geheugen etc.. maar als ik opzich genoeg heb aan de eerste is dat natuurlijk ook prima. Maar is het voor de rest wel een goede laptop? Zolang die eerste maar snel is, gewoon idd office er goed opzit, films etc kan downloaden en programmas voor mp3 en digicam er op kan zetten is het voor mij genoeg.

Verwijderd

Als je hem voor school gebruikt is dual core wel handig in mijn ogen omdat je als je aan het werkt bent toch al snel meerdere aplicaties tegelijk hebt draaien. De eerste valt dus al af als je het mij vraagt.
1024MB werkgeheugen is ook prettig. Dan zou je dus komen op de 3e laptop alleen dan krijg je er ook andere fratsen bij die je niet nodig hebt maar wel voor betaald...

Kortom.. Als je gaat kijken naar de prijs en wat er nodig is dan zou ik kiezen voor laptop2 en dan het geheugen uitbreiden.

Edit:
Nog even over de hardeschijf ruimte.. Ik weet niet in welke mate je wilt gaan downloaden? Als je zo nu en dan wat liedjes download dan heb je aan 60GB al genoeg maar ga je complete discography´s van artiesten downloaden dan is dat iderdaad wat krap. Schoolbestanden nemen een verwaarloosbare ruimte in op je harde schijf. Als je de films dan op een schijfje brand dan houd je toch een flinke ruimte over voor muziek. Anders is een externe hardeschijf een optie. Voor een grote interne hardeschijf betaal je gewoon goud geld. Dat is dus aan jou de keus anders moet je gaan voor de 3e laptop.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:23 ]

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 15:32
voor office en windows media player heb je echt geen dualcore nodig hoor.. 1024 mb is grove overkill, behalve als je paind shop, 3dsmax en meer van dat soort programma's tegelijk wil kunnen gebruiken. ik heb zelf de Tue laptop van 2003 (centrino 1.4, 512 mb, 40 gb) en die staat 90% van de tijd niks te doen (2% cpu load). alleen die ene keer dat we rsa keys moesten gaan kraken was het wel makkelijk geweest om wat meer processor snelheid en geheugen te hebben.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
donzz schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:23:
voor office en windows media player heb je echt geen dualcore nodig hoor.. 1024 mb is grove overkill, behalve als je paind shop, 3dsmax en meer van dat soort programma's tegelijk wil kunnen gebruiken. ik heb zelf de Tue laptop van 2003 (centrino 1.4, 512 mb, 40 gb) en die staat 90% van de tijd niks te doen (2% cpu load). alleen die ene keer dat we rsa keys moesten gaan kraken was het wel makkelijk geweest om wat meer processor snelheid en geheugen te hebben.
Dus welke zou jij aanraden?

Verwijderd

donzz schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:23:
Meestal als ik voor school aan het werk ben heb ik het volgende tegelijk draaien,
autocad, powerpoint, word, begrotingsprogramma´s of exel, mediaplayer, internet explorer (meerdere), limewire, eventuele andere programma´s voor school als matrix frame, en andere ontwerp programma´s

Ik heb natuurlijk niet altijd dit alles tegelijk draaien maar over het algemeen heb ik veel van deze programma´s tegelijk draaien. En dan zou ik dual core en veel werkgeheugen lekker vinden, niet noodzakelijk maar wel prettig. Videokaart is voor mij niet zo belangrijk evenals de hardeschijf.

Het hangt er een beetje vanaf wat je studeerd... Als je hem puur en alleen gebruikt om verslagen te tikken dan maakt het natuurlijk niks uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Lienn, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.