Toon posts:

PC bevriest.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb sinds gister een probleem. De pc bevriest helemaal zonder dat ik iets raars doe. Gister was dat na 5 minuten nu lijkt het al meer 10 15 ofzo. Ik heb geen nieuwe hardware ofzo geinstalleerd (alleen een usb wireless dingetje maar dit probleem kwam pas een uur later) Ik denk dus dat het een virus is maar gister is de pc ook uitgevallen. Er zat plots geen stroom meer op door een gare stekkerdoos. En hij heeft een tijdje zonder firewall gezeten.
Als ik nu de pc opstart krijg ik controlle van xp. Hij gaat dan zoeken op volumenummer 4442-13e3. Die kan ik annuleren maar als ik hem aanlaatstaan blijft hij sinds en paar minuten op 77 procent hangen.
Ik kan de pc niet in veilige modus starten want dan blijft hij hangen (zwart beeld na keuze van veilige modus)
Wat kan ik hier aan doen?

acer aspire
amd atlon xp
geforce 4
512mb

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:49

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik denk dus dat het een virus is maar gister is de pc ook uitgevallen. Er zat plots geen stroom meer op door een gare stekkerdoos. En hij heeft een tijdje zonder firewall gezeten.
Ik zou dan maar kijken naar de voeding en indien mogelijk tijdelijk een andere voeding proberen, of hem in een andere computer testen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
scan hem eens op virussen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 18:57
3 minuutjes in de magnetron ;)

Maar inderdaad ff op spyware checken, en anders ff een clean install.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:49

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je een pc draait met eventjes de firewall eraf, kan weinig kwaad. (ik spreek uit ervaring)

Ik heb vaak genoeg dat er virussen, spyware e.d. op m'n pc zit en je hebt niet veel last van, hooguit dat je internet wat vreemd doet of allemaal pop-ups hebt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35:
Hey.
Ik heb sinds gister een probleem. De pc bevriest helemaal zonder dat ik iets raars doe. Gister was dat na 5 minuten nu lijkt het al meer 10 15 ofzo. Ik heb geen nieuwe hardware ofzo geinstalleerd (alleen een usb wireless dingetje maar dit probleem kwam pas een uur later) Ik denk dus dat het een virus is maar gister is de pc ook uitgevallen. Er zat plots geen stroom meer op door een gare stekkerdoos. En hij heeft een tijdje zonder firewall gezeten.
Als ik nu de pc opstart krijg ik controlle van xp. Hij gaat dan zoeken op volumenummer 4442-13e3. Die kan ik annuleren maar als ik hem aanlaatstaan blijft hij sinds en paar minuten op 77 procent hangen.
Ik kan de pc niet in veilige modus starten want dan blijft hij hangen (zwart beeld na keuze van veilige modus)

acer aspire
amd atlon xp
geforce 4
512mb
Probeer dit eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.oud-turnhout.be/images/nieuws/kachel.jpg
En probeer eens te scannen op virussen via DOS (De meeste AV kunnen dat wel).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Toen mijn vorige PC last had van bevriezingsverschijnselen was het rotte hardware.

Werd te heet, harde schijf gaf problemen (ventilator bay draaide niet, lekker met 3 andere schijven |:( )

Maar die foutmelding zou wel kunnen duiden op een virus, hoewel ik op die code niets kan vinden met Google (ten minste, het 13e3 gedeelte) wat op een computervirus duidt. Virus dat een hidden partitie maakt ofzo zou ik denken (hoewel ik geen viruskenner ben)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is wat je nodig hebt. Iedereen hierboven roept iets anders dat het zou kunnen zijn, gestructureerd zoeken werkt waarschijnlijk sneller en beter.
:/ Kom op zeg, het is hier geen HK...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Is waarschijnlijk brakke videokaart of agp/pci-e slot, was bij mij ook het geval: beeldscherm bevroren, eerst eens in de zoveel tijd een paar seconde, later zeker om de 5/10 minuten en op een gegeven moment krijg je allemaal strepen op je beeldscherm.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

ha-ha
Maar inderdaad ff op spyware checken, en anders ff een clean install.
Jij geeft ook wel snel op zeg, je hebt geen idee wat er aan de hand is maar je begint gelijk een reinstall?
Resistor schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:26:
Toen mijn vorige PC last had van bevriezingsverschijnselen was het rotte hardware.

Werd te heet, harde schijf gaf problemen (ventilator bay draaide niet, lekker met 3 andere schijven |:( )

Maar die foutmelding zou wel kunnen duiden op een virus, hoewel ik op die code niets kan vinden met Google (ten minste, het 13e3 gedeelte) wat op een computervirus duidt. Virus dat een hidden partitie maakt ofzo zou ik denken (hoewel ik geen viruskenner ben)
komop, heb je dit echt nog nooit gezien?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\The DataGhost>dir
 Volume in drive C is Maxtor
 Volume Serial Number is F4D2-3B60

Directory of C:\Documents and Settings\The DataGhost

04-07-2006  17:54    <DIR>          .
04-07-2006  17:54    <DIR>          ..
<knip>
               4 File(s)            628 bytes
              13 Dir(s)  13.140.443.136 bytes free

C:\Documents and Settings\The DataGhost>

het is gewoon chkdsk die aan de gang gaat en hangt... :/

Zal ik nu eens mijn visie geven op de TS
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35:
Hey.
Ik heb sinds gister een probleem. De pc bevriest helemaal zonder dat ik iets raars doe. Gister was dat na 5 minuten nu lijkt het al meer 10 15 ofzo. Ik heb geen nieuwe hardware ofzo geinstalleerd (alleen een usb wireless dingetje maar dit probleem kwam pas een uur later)
Haal je usb wireless dingetje er eens uit dan?
Ik denk dus dat het een virus is maar gister is de pc ook uitgevallen. Er zat plots geen stroom meer op door een gare stekkerdoos. En hij heeft een tijdje zonder firewall gezeten.
Ik zit al best lang zonder firewall, dat zegt niet zoveel. Ik ben meer geinteresseerd in die stekkerdoos, wat is er precies gaar aan? waarom viel je pc uit? Het lijkt me namelijk dat je je voeding bedoelt, of dat je voeding gewoon gaar is.
Ah, dat klinkt als een kapotte harde schijf of een brakke voeding.
idem

acer aspire
amd atlon xp
geforce 4
512mb
Meer specificaties posten dan alleen dit? Bijvoorbeeld het merk/typenummer van je voeding. Ik gok namelijk dat deze niet zo best is en wel eens op zijn eind kan lopen. Probeer eens een andere voeding en kijk daarna met het tooltje van je HD-fabrikant of je schijf nog in orde is, probeer het desnoods met die schijf in een andere computer. Het klinkt niet echt als een virus namelijk, eerder als een hardwareprobleem.
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:41:
Is waarschijnlijk brakke videokaart of agp/pci-e slot, was bij mij ook het geval: beeldscherm bevroren, eerst eens in de zoveel tijd een paar seconde, later zeker om de 5/10 minuten en op een gegeven moment krijg je allemaal strepen op je beeldscherm.
Dat is net zoiets zeggen als 'je bent waarschijnlijk tegen een boom aangereden als je auto niet meer wil starten, ik had mijn auto in elk geval total loss tegen een boom en starten deed ie niet meer. Dikke kans dat jij dat ook hebt.'
De TS geeft aan dat de pc helemaal bevriest, niet een paar seconden. dit zijn alle symptomen van een brakke voeding of harde schijf. Als de bootschijf niet meer gelezen kan worden freezet windows namelijk. Als de voeding brak is en de schijf niet van voldoende prik voorziet krijg je hetzelfde. Verder heeft de TS niks gezegd over strepen op zijn beeldscherm, dit gebeurt namelijk bij kapot videogeheugen (meestal, of een kapotte core dus), maar over steeds hangen bij 77% van schijfcontrole. Dat is niet direct toeval dus ik verdenk zijn harde schijf.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2006 12:52 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Het lijkt me redelijk duidelijk. Met het opstarten voert ie een schijfcontrole uit, zegt dat ie iets niet kan vinden. Kapote cluster? Je systeem bevriest, het lijkt dat ie een bestand probeert te benaderen en niet kan vinden. Corrupt bestand? De spanning is voorlaats uitgevallen. Schijf was aan het schrijven en heeft door de uitval een gleufje bijgemaakt? Denk dat je HD een het doodgaan is. Verklaart ook waarom het bevriezen steeds langer duurt (denk ik). Kijk eens in de eventviewer onder "systeem" naar eventuele fouten? (te bereiken onder "deze computer" --> "beheren" --> "logboeken"). Meld ze even als je wil.
Succes

DataGhost, goeie onderbouwing

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
FnF schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:41:
[...]

En probeer eens te scannen op virussen via DOS (De meeste AV kunnen dat wel).
dat heeft veel zin met NTFS schijven he... Die kan je onder DOS niet lezen (tenzij je ntfs4dos ofzo gebruikt)

• marquis
dat heeft veel zin met NTFS schijven he... Die kan je onder DOS niet lezen (tenzij je ntfs4dos ofzo gebruikt)
Heb ik ergens gelezen dat de TS de schijf het filesystem op NTFS heb staan? Kan goed dat ie hem gewoon op FAT32 heb staan, dus nie te voorbarig, he? ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties. de pc loopt nu (voor lang hopelijk) weer stabiel maar dat was gistermiddag ook en toen kwam het weer terug. iedere keer gaat windows dan scannen en dan repareert die bestandjes daarna doet hij het weer. hopelijk blijft het zo.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:28:
bedankt voor alle reacties. de pc loopt nu (voor lang hopelijk) weer stabiel maar dat was gistermiddag ook en toen kwam het weer terug. iedere keer gaat windows dan scannen en dan repareert die bestandjes daarna doet hij het weer. hopelijk blijft het zo.
waarschijnlijk niet, ik zou als ik jou was nu scannen met het tooltje van je fabrikant, of er iets mis is met je harde schijf en dan een backup maken. Beter nog: draai die twee om, zodat je zeker weet dat je je data nog hebt. Als je harde schijf dood aan het gaan is is er namelijk grote kans dat je al je gegevens kwijt gaat zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2006 13:32 . Reden: van :? van :? met! ]

• marquis
Hij verplaatst dan de bestandjes naar een (nog) niet beschadigde gedeelte. Ik zou, als je de mogelijk heb, een image maken, branden op DVD en toch naar een andere HD omkijken. Uiteindelijk gaat ie toch dood.

Edit: was net te laat. Net zoals DataGhost zegt. Doen als je je data belangrijk vind.

[ Voor 17% gewijzigd door marquis op 27-08-2006 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
Stand van zaken:
De pc loopt nu altijd vast. Soms na 20 minuten soms na 5. Het is dus niet meer zo dat hij "soms" bevriest. Dit is de pc van mijn vader en m'n ouders zijn geschijden dus ben nu niet bij hem. Hij heeft net gebeld en ik heb gezegd dat hij even het usb dingetje eruit moet halen. Ik weet nog niet wat dat heeft opgeleverd maar ik denk eerder dat het de HD is. Deze computer heeft al heel lang problemen. Hij gaf al een hele tijd een scan van xp aan het begin. Als je die liet lopen was ie een half uur bezig maar dan was die scan er de volgende keer toch weer. De laatste tijd dee hij dat neit meer maar sindskort is dus de hele pc gaar. Hij bevriest dus en scant af en toe aan het begin.
Het ligt niet aan de grafische kaart die is nieuw maar kan niet het probleem veroorzaken omdat hij er toch al een tijdje in zit. Dit probleem is dus echt van na de stroomuitval. Nog 1 ding dat mij doet vermoeden dat het de HD is is dat als je pc crasht en dan weer opstart word (van office) niet het document waar je in zat er nog inheeft zitten. Dus die beveiliging slaat niet op ofzo.
Ik ga nu kijken wat het is en mar is wat proberen met een hdtje.
Groetjes!
Help! hoe kan ik nu nog spullen van de hd halen?

• marquis
Parralel aan een andere systeem hangen, daar wordt dan je andere PC erg langzaam van omdat ie hem probeert te indexeren. Geef hem rust. Scan daarna via die andere PC opnieuw de HD op fouten en probeer daarna de data te copieren naar je eigen werkende schijf. Maar ik geloof dat je hierboven wel ruim gewaarschuwd was voor je schijf, toch? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door marquis op 29-08-2006 23:43 . Reden: voutje in tekst ;-) ]

Pagina: 1