XP home niet meer te activeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:53
Ik heb hier een systeem staan dat samen met XP home OEM zo'n 3 jaar geleden is aangeschaft. In die tijd zijn er wat veranderingen aan het systeem gedaan, maar niet echt veel bijzonders.
Alleen, heb ik nu voor het eerst mijn moederbord vervangen (ik wou een conroe ipv athlon xp) en nu weigert de activatiesoftware mijn product te activeren.
Ik denk "dan bel ik M$ wel even" maar die vertellen mij gelijk "ja, je hebt een nieuw moederbord, dus dat is hetzelfde als een nieuwe pc".
Is hier nou niks aan te doen? vind het een beetje zonde om een nieuwe licentie te kopen terwijl ik al een LEGALE heb :'(

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

bonzz.netninja

Niente baffi

je hebt een legale licentie bij dat mobo(oem), als ik het goed begrijp......dan is dat toch duidelijk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Je moet ook niet zeggen dat je nieuwe hardware hebt, gewoon zeggen dat je een herinstallatie doet ivm spyware/virus of whatever..

Systeem Specs

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:23
Ik heb een tijdje geleden ook een moederbord moeten vervangen, welliswaar door een defect moederbord... Bij het aankondigen van deze nieuwe regel stond op een topic hier op GoT dat bij een defect moederbord het geen probleem moet zijn, echter blijft Microsoft het ontkennen en dat er een nieuwe licentie moet worden aangeschaft... Ik vind het een beetje een asociale actie van Microsoft, allene maar om geld te vangen!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
I weet niet of je nog codes hebt doorgegeven, anders bel je gewoon nog een keer. Die lui houden niet allemaal bij wie ze hebben gehad qua naam hoor. :Y)

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:53
Shaggy_NL schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:29:
I weet niet of je nog codes hebt doorgegeven, anders bel je gewoon nog een keer. Die lui houden niet allemaal bij wie ze hebben gehad qua naam hoor. :Y)
ja, ok, ik ga gewoon nog een keer bellen, maar wat ga ik ze vertellen? en wat antwoord ik bij bepaalde vragen?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 16:01
supersniper schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:30:
[...]

ja, ok, ik ga gewoon nog een keer bellen, maar wat ga ik ze vertellen? en wat antwoord ik bij bepaalde vragen?
Een key werkt (volgens mij?) niet meer na een bepaald aantal installaties, zeg gewoon dat je key wordt geweigerd omdat het voor de 11e keer hebt geformat, en graag door wilt met je installatie. Als het goed is zou je een nieuwe key van ze krijgen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon zeggen dat je moederbord stuk was...
klaar.
Zoveel vragen ze namelijk ook weer niet. Had een oude compaq kast, waarvan die stuk was.
heb de licentie overgezet op een Workstation van Compaq. Gebelt, uitgelegt en klaar.

Terwijl die compaq van de licentie gewoon een Deskpro was..
Van een p4 naar een Dual Xeon 1.7 ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Vorkie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:33:
Gewoon zeggen dat je moederbord stuk was...
klaar.
Dus niet, dat had de ts al gezegd en kreeg toen dat flutantwoord terug..
Gewoon zeggen dat je een herinstallatie doet, heb ik al duizend keer gedaan met pc's van klanten waar bv een mobo is vervangen, bs om dan een nieuwe xp te moeten kopen imo.
Werkt altijd..

Systeem Specs

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Vorkie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:33:
[...]
Terwijl die compaq van de licentie gewoon een Deskpro was..
Van een p4 naar een Dual Xeon 1.7 ;)
Was dan ook vast geen XP Home >:)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik maken van M$ = Kinderachtig en dom.
OEM licentie = gebonden aan hardware en het is dus illegaal wat jij wilt.

==>

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.