Ik ben in't bezit van een samsung lcd LE40R72B
+ een oude a/v receiver van panasonic zonder hdmi interface.
ik zou willen een aankoop doen van een nieuwe dvd speler + video upscaling
en een a/v receiver (met of zonder video upscaling)
welke juist weet ik nog niet
maar stel..
je hebt een dvd speler die zijn signaal upscaled tot 720p en over hdmi stuurt naar de a/v receiver en deze stuurt het eveneens via hdmi door naar het lcd scherm.
maar deze a/v receiver kan geen upscaling verrichten.
wat gebeurt er nu met mijn beeld?
gaat zulk een receiver het signaal nog steeds upscaled kunnen doorgeven naar het lcd scherm of gaat het beeld er plots heel slecht uitzien?
in't geval ik enkel een dvdspeler+upscaling koop en dit gebruik in combinatie met m'n oude a/v receiver.
dan is de optie van mijn beeld rechtsreeks van dvd via hdmi naar m'n lcd te sturen.
maar vermits dat lcd scherm over geen digitaal audio out beschikt ben ik genoodzaakt om de audio nog eens apart van de dvd naar de receiver te sturen.
is een dvd speler nu in staat om een signaal via hdmi + tesamen nog eens geluid via optisch out te versturen?
in dat geval zet ik gewoon het geluid af op m'n lcd
thanks voor reacties
koekiewookie
+ een oude a/v receiver van panasonic zonder hdmi interface.
ik zou willen een aankoop doen van een nieuwe dvd speler + video upscaling
en een a/v receiver (met of zonder video upscaling)
welke juist weet ik nog niet
maar stel..
je hebt een dvd speler die zijn signaal upscaled tot 720p en over hdmi stuurt naar de a/v receiver en deze stuurt het eveneens via hdmi door naar het lcd scherm.
maar deze a/v receiver kan geen upscaling verrichten.
wat gebeurt er nu met mijn beeld?
gaat zulk een receiver het signaal nog steeds upscaled kunnen doorgeven naar het lcd scherm of gaat het beeld er plots heel slecht uitzien?
in't geval ik enkel een dvdspeler+upscaling koop en dit gebruik in combinatie met m'n oude a/v receiver.
dan is de optie van mijn beeld rechtsreeks van dvd via hdmi naar m'n lcd te sturen.
maar vermits dat lcd scherm over geen digitaal audio out beschikt ben ik genoodzaakt om de audio nog eens apart van de dvd naar de receiver te sturen.
is een dvd speler nu in staat om een signaal via hdmi + tesamen nog eens geluid via optisch out te versturen?
in dat geval zet ik gewoon het geluid af op m'n lcd
thanks voor reacties
koekiewookie