Asus V9520/TD en Samsung 940bf: DVI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
Hallo,

Ik heb deze week een Samsung 940bf scherm gekocht om aan te sluiten via DVI op m'n drie jaar oude Asus V9520/TD Geforce FX5200 kaart. Nu krijg ik geen beeld op m'n scherm via de DVI aansluiting, via VGA is het geen probleem. Ik heb m'n scherm plus bijbehorende DVI-kabel aangesloten op een andere computer, via DVI, en dat ging direkt dus het probleem moet bij m'n grafische kaart liggen. Aan eventuele instellingen of drivers ligt het volgens mij niet. Wat zou het probleem kunnen zijn? Is deze kaart niet geschikt voor DVI uitgang of te oud? Hopelijk kan iemand mij helpen.
Moest het niet op te lossen zijn, welke grafische kaart moet ik dan eventueel kopen waar mijn 940bf zeker via DVI op aangesloten kan worden? Moet AGP zijn, liefst tussen de 50 en 100 euro.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 00:29
Moet je in je scherminstellingen even instellen wat je standaard scherm is (1 of 2). Heb dit probleem namelijk ook gehad.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Probeer het eens door je computer uit te zetten, dan je monitor op DVI aansluiten en je computer weer aanzetten.
De manier van kippy gaat waarschijnlijk ook wel werken.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
Bedankt voor jullie antwoord maar ze helpen me niet verder. Ik had beide oplossingen al geprobeerd en dat werkt ook niet. Het probleem is dat m'n grafische kaart gewoon geen digitaal signaal uitstuurt via de DVI uitgang. Heb m'n scherm ook aangeloten met een VGA-DVI adapter op die DVI uitgang en dat ging wel, dus een analoog signaal geeft ie door, digitaal niet.

groetjes

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik heb een soortgelijk probleem..

Mijn Samsung 940BF is aangesloten via DVI (monitor & videokaart) en alles deed het perfect (internet, programma's etc) totdat ik probeerde om een potje Battlefield 2 te spelen.. dat ging dus niet. Als ik BF2 opstart via het BF2 icoontje dan krijg ik de BF2 splashscreen te zien waarna het beeld op zwart springt en dan meteen terugschakelt naar desktop?? Ik krijg BF2 dus niet eens opgestart.

Ik heb de meegeleverde Samsung driver geinstalleerd en ik heb ook een redelijk nieuwe ATI driver voor mijn gfx kaart. Ik heb ook al geprobeerd op de default en secondary scherm te wisselen in de display opties maar dat hielp ook al niet. Kan mijn videokaart het gewoon niet aan of zo (wat me sterk lijkt)?

Edit: Als ik mijn monitor via de VGA kabel aansluit krijg ik hetzelfde probleem, dus dat helpt niet.

Specs:
AMD64 3200+ @2.2
Asus 9800XT 256MB
Asus K8V Deluxe mobo
1 Gig Corsair XMS PC3200 400Mhz
(zie specs link in mijn signature voor uitgebreide specs)

Wie o wie heeft een idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Energy99 op 13-09-2006 19:53 ]

\O/ weeeee =[specs]=

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Nieuwe videokaart driver installeren?
Profiel Battlefield verwijderen (zodat je je graphics opnieuw in moet stellen)
Battlefield opnieuw installeren?
Is het met een ander spel ook?

En de belangrijkste, Wat heb je zelf voor de rest al geprobeerd?

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

- Nieuwe ATI videodrivers geinstalleerd
- Samsung 940BF driver geinstalleerd (meegeleverd in doos)
- Battlefield 2 opnieuw geinstalleerd (inclusief full patch 1.4)
- BF2 profiel verwijderd
- Op GoT/ Google gezocht naar soortgelijke problemen, maar niks bruikbaars kunnen vinden.

Bij andere spellen heb ik dit probleem niet (oa NFSU:2), echt heel raar.. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen? :?

UPDATE:

Probleem is opgelost! :D

Het probleem was dat ik schijnbaar de player en video setting profiles toch niet goed (handmatig) heb gedelete. Voor de tweede re-install heb ik voor de optie gekozen om alle profiles te deleten; daarna BF2 geinstalleerd en nu doet ie het perfect!

Iig bedankt voor de hulp! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Energy99 op 13-09-2006 22:59 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem. Mijn Samsung 205BW scherm knippert op de desktop. Maar alleen als ik de reslotie op 1680 * 1050 zet. Wat had je precies gedaan om het probleem te verhelpen? Ik vind het zo raar dat het bij mij alleen op de desktop voorkomt. Als ik een applicatie run gaat alles prima.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:20:
Ik heb een zelfde soort probleem. Mijn Samsung 205BW scherm knippert op de desktop. Maar alleen als ik de reslotie op 1680 * 1050 zet. Wat had je precies gedaan om het probleem te verhelpen? Ik vind het zo raar dat het bij mij alleen op de desktop voorkomt. Als ik een applicatie run gaat alles prima.
Ook met een V9520/TD? CRT of LCD? Kan zijn dat deze videokaart de hoge resolutie van de monitor niet aankan op de refreshrate die je hebt. Maximale resolutie van de V9520 is 2048 X 1536 X 75Hz, maar 'toen' kende men geloof ik de 20"formaten nog niet zo. Wellicht dat je met Powerstrip (Entech Taiwan) iets op kunt lossen dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 08-01-2007 14:19 ]

Pagina: 1