Toon posts:

Zoektocht naar een nieuw moederbord met PCI Express

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Beschrijving:
Ik heb een videokaart gekregen van een vriend (Nvidia GeForce 6600), omdat deze bij hem niet paste aangezien ze gebruik maakte van PCI Express.
Mijn moederbord ondersteunt het ook niet, heb nogal een oude computer, maar volgens de handleiding van de videokaart zou mijn pentium 3, 800 Mhz het aankunnen (minimum pentium 600 mhz,...)
Dus dacht ik dat er zoiezo wel een moederbord zou bestaan met PCI Express die alle hardware van m'n pc ondersteund.
Het is ook zo dat mijn moederbord zeer "fragile" is, een beetje aan de toetsenborddraad komen (aan de achterkant) en hij begint hard te piepen, waarna ik hem moet resetten en zorgen dat de toetsenborddraad weer goed steekt (kun je niet zien en kun je alleen door van alles te proberen).
Wanneer hij bij de RAM optelling piept steekt het toetsenbord er niet goed in. (Om ziek van te worden als je iets moet in de USB steken dat er juist onder ligt)

Hieronder zijn een paar foto's van m'n behuizing, een overzicht door everest van mijn computer en m'n budget.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/295/dsc01961yv2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/605/dsc01962mi8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/6374/dsc01964yo3.th.jpg

Overzicht:

Ik heb er niet alles opstaan omdat dat te groot zou zijn om hier te plakken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
      Computertype                                      ACPI-pc (Advanced Configuration and Power Interface)
      Internet Explorer                                 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
      DirectX                                           4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      Computernaam                                      ZOLDERPC
      Naam gebruiker                                    Sven
      Logon Domein                                      ZOLDERPC
      Datum / Tijd                                      2006-08-26 / 11:52

Moederbord:
      CPU Type                                          Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133)
      Moederbordnaam                                    ECS P6BAP-A+  (2 ISA, 4 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
      Moederbord Chipset                                VIA VT82C693A Apollo Pro133
      Systeemgeheugen                                   256 MB  (SDRAM)
      BIOS Type                                         Award Modular (08/13/01)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM1)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM2)
      Communicatiepoort                                 Sony Ericsson W800 USB WMC OBEX Interface (COM5)
      Communicatiepoort                                 Sony Ericsson W800 USB WMC Device Management (COM6)
      Communicatiepoort                                 ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce4 Ti 4200  (64 MB)
      3D-Versneller                                     nVIDIA GeForce4 Ti 4200
      Monitor                                           Hyundai HL-7770RD  (8406944)

Multimedia:
      Geluidskaart                                      C-Media CMI8738/C3DX Audio Device

Opslag:
      IDE apparaat                                      VIA Bus Master IDE Controller
      Diskettestation                                   Diskettestation
      Harde schijf                                      Maxtor 6E040L0  (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Harde schijf                                      Sony Eri Memory Stick USB Device  (949 MB, USB)
      Optische Station                                  50X CD-ROM  (50x CD-ROM)
      Optische Station                                  LITE-ON LTR-40125S  (40x/12x/48x CD-RW)
      SMART Status harde schijf                         OK

Partities:
      C: (NTFS)                                         39205 MB (31993 MB vrij)

Invoerapparaten:
      Toetsenbord                                       Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
      Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:
      Primair IP-Adres                                  84.193.13.46
      Primair MAC-Adres                                 00-00-B4-85-1F-D8
      Netwerkkaart                                      NE2000 Compatible ISAPNP Ethernet Adapter (Generic)  (84.193.13.46)
      Modem                                             Sony Ericsson W800 USB WMC Data Modem
      Modem                                             Sony Ericsson W800 USB WMC Modem

Peripherieapparaten:
      Printer                                           hp deskjet 940c
      USB1 apparaat                                     VIA PCI-USB Universal Host Controller
      USB-apparaat                                      Generic USB Hub
      USB-apparaat                                      Hewlett-Packard ScanJet 4300C
      USB-apparaat                                      Sony Ericsson W800 USB WMC Data Modem
      USB-apparaat                                      Sony Ericsson W800 USB WMC Device Management (COM6)
      USB-apparaat                                      Sony Ericsson W800 USB WMC Modem
      USB-apparaat                                      Sony Ericsson W800 USB WMC OBEX Interface (COM5)
      USB-apparaat                                      Sony Ericsson W800
      USB-apparaat                                      USB-apparaat voor massaopslag
      USB-apparaat                                      USB-HID

DMI:
      DMI BIOS Leverancier                              Award Software International, Inc.
      DMI BIOS Versie                                   4.51 PG
      DMI Systeem Fabrikant                             
      DMI Systeem Product                               
      DMI systeem Versie                                
      DMI Systeem Serienummer                           
      DMI Moederbordfabrikant                           
      DMI Moederbordproduct                             693-596-W977EF
      DMI Moederbordversie                              
      DMI Moederbord Serienummer                        
      DMI chassisfabrikant                              
      DMI chassisversie                                 
      DMI chassisserienummer                            
      DMI chassiskenteken                               
      DMI chassistype                                   
      DMI geheugenblokken Totaal / Vrij                 4 / 2

Videokaart zelf (dat er in zou moeten passen):
Systeemeisen van de videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/387/systeemeisenho0.th.jpg

Naam van de videokaart:
Gigabyte Nvidia Geforce 6600 (NX66256DP) "TurboForce edition"

Link(specificaties) van een dealer:
http://www.azerty.nl/prod...-ddr-pci-express-x16.html

Budget:

Ik heb geen geld voor een totaal nieuwe pc.
Graag zou ik hetzelfde moederbord hebben met ondersteuning voor PCI Express.
Maar indien het qua prestatie en qua prijs op middellange termijn toch goedkoper zou zijn om een nieuwer moederbord te kopen (die dan geen SD Ram ondersteunt) met een DDR Ram stickje van 256 wil ik ook wel het ideetje horen :P

Mijn budget zou tussen de 60 en de 100 euro liggen, maximum rond de 200 euro (dan zou ik moeten lenen)

Ik speel nooit zware spelletjes, het is hoofdzakelijk bedoeld voor te internetten/email/muziek/openoffice en een klein spelletje erbovenop te spelen.
Dus moest ik best een nieuwe processor/moederbord/voeding kopen hoeft het echt niet goed te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:54 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Een mainboard met S370, Sdram en PCI-e zul je echt niet gaan vinden. Maar als je budget maximaal 200,- is kun je misschien wel een leuke upgrade samenstellen van bijvoorbeeld een goedkoop S775 bordje, Celeron cpu, wat geheugen en een nieuwe voeding.

[ Voor 57% gewijzigd door Nielson op 26-08-2006 12:10 ]

Verwijderd

Ik denk dat je even door moet sparen want je hebt waarschijnlijk dan ook nieuw geheugen nodig een nieuwe processor, nieuwe voeding en het moederbord.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Yééj :+

Dit zou dan het moederbord worden(?):
pricewatch: Asus T2-PE1 (S775, Xpress 200, PCI-e, Zilver)

Hier zit reeds een voeding EN behuizing bij?
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=15772

Dus nog een processortje, een ramschijfje en alle kaarten van de huidige pc overzetten?
Gaan al mijn kaarten hier wel in? Ik zie dat ik (volgens mij) enorm oude sloten heb in m'n huidige bak (zie afb) en hier zit een netwerkkaart in dat telenet ooit nog heeft geleverd.

Verwijderd

Stroom
Type apparaat: Voeding

Geleverde energie: 250 Watt

Dit is niet voldoende de 6600GT heeft min. 350 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:22:
Stroom
Type apparaat: Voeding

Geleverde energie: 250 Watt

Dit is niet voldoende de 6600GT heeft min. 350 nodig.
Straf dat ze hier niets van in de handleiding zetten :|
In ieder geval allemaal heel hard bedankt om me te helpen.

Is er een andere configuratie die ik zou kunnen nemen? Of is het zo dat ik gewoon een andere voeding moet kopen?

Verwijderd

Het staat bij de systeemeisen van de 6600.

Kijk op je gemak naar een mobo en processor en geheugen enz. Nadeel van celeron is dat ze stukken trager zijn en weinig cache hebben. Dus als ik jou was zou ik echt even doorsparen dan heb je er later langer plezier van dan dat je nu een habbie wabbie config koopt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:18:
Yééj :+

Dit zou dan het moederbord worden(?):

Hier zit reeds een voeding EN behuizing bij?
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=15772

Dus nog een processortje, een ramschijfje en alle kaarten van de huidige pc overzetten?
Gaan al mijn kaarten hier wel in? Ik zie dat ik (volgens mij) enorm oude sloten heb in m'n huidige bak (zie afb) en hier zit een netwerkkaart in dat telenet ooit nog heeft geleverd.
Die ISA netwerk kaart zal inderdaad niet meer passen in je nieuwe mainboard. Op zich geen probleem omdat tegenwoordig elke mainboard wel een onboard netwerk kaart heeft, mits je abonnement niet gekoppeld is aan het MAC adres van deze kaart. Wat op zich ook niet altijd een probleem is omdat je soms in de bios een MAC adres kan invoeren voor de onboard netwerk kaart, en anders zul je een losse router moeten halen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ten eerste is het een 6600 en geen GT. Die heeft lagere kloksnelheden dus scheelt het al in het verbruik. Ten tweede is het een barebone voeding, en die staan bekend om hun stabiliteit. Deze voeding zal wel een redelijke pc trekken hoor :)
Een celeron zal trouwens wel een flinke verbetering zijn aangezien de TS van een pentium 3 800 afkomt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:30:
Het staat bij de systeemeisen van de 6600.

Kijk op je gemak naar een mobo en processor en geheugen enz. Nadeel van celeron is dat ze stukken trager zijn en weinig cache hebben. Dus als ik jou was zou ik echt even doorsparen dan heb je er later langer plezier van dan dat je nu een habbie wabbie config koopt.
M'n ouders gaan me zoiezo een nieuwe pc kopen over een jaar, ik had graag ondertussen toch een beter systeempje gehad, waar zij nog later van kunnen genieten (het is momenteel een gezinpc)
Maar ik zal de videokaart maar opbergen zeker.. Tenzij er iemand mij een kleine configuratie zou kunnen geven die niet al te veel geld kost en waar m'n kaartjes in kunnen steken (zie foto's van beginpost)

Ps: Het is geen GT videokaart denk ik (ik kan dit toch nergens terugvinden) en het minimum aantal energie kan ik ook nergens terugvinden.

Systeemeisen van de videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/387/systeemeisenho0.th.jpg

Dit is de naam van de videokaart:
Gigabyte Nvidia Geforce 6600 (NX66256DP) "TurboForce edition"

Link van een dealer:
http://www.azerty.nl/prod...-ddr-pci-express-x16.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:48 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

The Legend

*Plop*

Mijn inziens is dit een beetje een hopeloze onderneming. Een GF6600 in jou systeem hangen is als een Ferrari motor in een Lada plaatsen. De motor is leuk, maar de banden kunnen niet harder dan 50 zeg maar :P

Als je die kaart wil gebruiken zul je toch zeker een nieuw mobo + geheugen + proc + misschien voeding moeten kopen en als je dat van een beetje kwaliteit wil doen ga je dik over de 200 euro. Het kan vast wel voor minder maar dan moet je over een jaar wéér upgraden.

Of nu gewoon geld uitgeven voor een goede config, of wachten tot je genoeg geld hebt. In ieder geval geen halfbakken config kopen alleen omdat je persé een PCI-E videokaart wilt gebruiken :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35:
Ten eerste is het een 6600 en geen GT. Die heeft lagere kloksnelheden dus scheelt het al in het verbruik. Ten tweede is het een barebone voeding, en die staan bekend om hun stabiliteit. Deze voeding zal wel een redelijke pc trekken hoor :)
Een celeron zal trouwens wel een flinke verbetering zijn aangezien de TS van een pentium 3 800 afkomt
Oeps, had jullie reacties niet gelezen (jullie zijn veel te snel!! :) )
Dus we blijven bij de barebone: Asus-T2-PE1-(S775-Xpress-200-PCI-e-Zilver
Is deze bij elke winkel hetzelfde geconfigureerd? (Ik vermoed van wel)
Bij Empc zit er iig een netwerkkaart: "1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45 "

Dus nu nog gewoon een processortje kiezen, ik heb op het kiezen van hardware ("wat is er beter") helemaal geen ervaring.
Ik weet ook niet welke celeron op dit moederbordje past.

Dus welke celeron zou ik het best nemen volgens jullie?
The Legend schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:55:
Mijn inziens is dit een beetje een hopeloze onderneming. Een GF6600 in jou systeem hangen is als een Ferrari motor in een Lada plaatsen. De motor is leuk, maar de banden kunnen niet harder dan 50 zeg maar :P

Als je die kaart wil gebruiken zul je toch zeker een nieuw mobo + geheugen + proc + misschien voeding moeten kopen en als je dat van een beetje kwaliteit wil doen ga je dik over de 200 euro. Het kan vast wel voor minder maar dan moet je over een jaar wéér upgraden.

Of nu gewoon geld uitgeven voor een goede config, of wachten tot je genoeg geld hebt. In ieder geval geen halfbakken config kopen alleen omdat je persé een PCI-E videokaart wilt gebruiken :)
Ik vind een Lada best wel gezellig hoor :)
Nee maar het is zo dat de PC over een jaartje (dan krijg ik een nieuwe) gewoon gaat dienen voor m'n oudjes, die niets anders doen dan emails en wijn kopen op het internet.

Nogmaals bedankt :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:11 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:59:
[...]

[...]

Ik vind een Lada best wel gezellig hoor :)
Nee maar het is zo dat de PC over een jaartje (dan krijg ik een nieuwe) gewoon gaat dienen voor m'n oudjes, die niets anders doen dan emails en wijn kopen op het internet.
Als je zelf aangeeft niets anders te doen dan wat internetten en tekstverwerken en datzelfde geld voor je ouders, waarom zou je dan in godsnaam geld uitgeven om je PC (die prima geschikt is voor de doeleinden die jij en je ouders er voor hebben) te upgraden met een snellere videokaart :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Dit systeem hoeft geen zware bewerkingen te doen, dus laat het gewoon zoals het is zou ik zeggen. Om profijt te hebben van dat kaartje, moet je al gans de pc upgraden en mits dit pas binnen een jaar mogelijk is...
Probeer gewoon het kaartje okkassie te verkopen zodat je er nog wat geld van krijg en hou dat bij voor extra budget voor binnen een jaar.

Verwijderd

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:13:
[...]

Als je zelf aangeeft niets anders te doen dan wat internetten en tekstverwerken en datzelfde geld voor je ouders, waarom zou je dan in godsnaam geld uitgeven om je PC (die prima geschikt is voor de doeleinden die jij en je ouders er voor hebben) te upgraden met een snellere videokaart :?
Omdat ik reeds van plan was de PC up te graden.
Er zijn veel kleine problemen zoals de toetsenborddraad (zie beschrijving in beginpost), de vaak opkomende BSOD screens met telkens een andere reden, de huidige videokaart die veel lawaai kan maken met z'n ventilatorken,...
En omdat ik nu toch een gratis videokaart heb die ik niet graag gewoon wil wegstoppen wou ik deze gebruiken.
En ook, als ik een nieuwe pc krijg is het een imac of een mac mini met een videokaart die apple geeft, ik hoef ook geen extra zware videokaart, ik speel soms gewoon eens een rpg.

Ik zie hier deze pentium 4:
pricewatch: Intel Pentium 4 506 (S775, 2,66GHz, 533MHz FSB, 1MB, NX, EM64T, Boxed)

Is deze compatibel nog tamelijk goed?
Ik kan ook een celeron nemen:
pricewatch: Intel Celeron D 331 (S775, 2.66Ghz, 533Mhz FSB, 256KB, Boxed)

En dan nog een DDR stickje van Kingston:
pricewatch: 256MB PC2100 DDR (Kingston)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:15 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je toch wilt upgraden:

code:
1
2
3
4
5
Product                                                Prijs
Asus Terminator 2 PE1, Zilver                          111,96
Intel Celeron, D 336, Socket 775, Boxed                52,98
OCZ OCZ400512V25, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x    42,61
Totaal:                                                207,55
Prijzen komen bij Azerty vandaan

Snel zat voor wat jij ermee wilt doen en dan kan je gewoon je hardeschijf en CD speler over zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhannie op 26-08-2006 14:22 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:20:
Als je toch wilt upgraden:

code:
1
2
3
4
5
Product                                                Prijs
Asus Terminator 2 PE1, Zilver                          111,96
Intel Celeron, D 336, Socket 775, Boxed                52,98
OCZ OCZ400512V25, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x    42,61
Totaal:                                                207,55
Prijzen komen bij Azerty vandaan

Snel zat voor wat jij ermee wilt doen en dan kan je gewoon je hardeschijf en CD speler over zetten.
Je bent een hero!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:37 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Je bent een hero!
Zit hierop een PCI-Express?
Ja, er zit een PCI-Express-slot op.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

De barebone die jij op oog heb is trouwens al voorzien van een video kaart.
Excellent Graphics Display
The ASUS T2-PE1 effectively leverages onboard ATI's Radeon Xpress 300 based graphics and PCIe x16 interface to deliver sharp and real-time graphics for 3D games that utilize DirectX 9 and OpenGL 1.4. The Radeon Xpress 300 based graphics offers ATI's renowned Radeon graphics that offers high-performance graphics, unleashing the competitive power you need for all your graphic needs. With ATI's Radeon Xpress 300 based graphics, T2-PE1 will enhance your computer experience with the following benefits:

Superior system performance: Run programs faster
Brilliant photos and crisp videos: Crystal clear mage quality, crisp video and DVD playback
Cinematic game play: High speed 3D action with realistic and lifelike action
en ik geloof dat deze dan zelfs gelijkwaardig presteerd als je 6600

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

BHQ

Volgens mij is de TS een slechtbedoelde grap. Het is er allang ingehamerd: maar AGP was toen doodnormaal en dan meestal AGP2x of AGP4x. Nieuw systeempje is de enige oplossing, of een PCI/AGP kaart. Dat er in het boekje van je videokaart staat dat je minimaal een X-mhz systeem nodig hebt is dan ook best wel onzin, een mobo met een PCI-Express slot is voldoende. Dat je CPU / mem / etc een bottleneck kan worden is wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bug gevonden (tenzij dat het aan m'n pc ligt):

Probeer eens pricewatch: Asus T2-PE1 (S775, Xpress 200, PCI-e, Zilver) aan je winkelmand toe te voegen waarna je de winkelmand opent, er zal niets inzitten.

Edit:

Toch niet, met internet explorer lukte het wel |:(

Bij firefox kon ik deze toevoegen:
code:
1
2
512MB PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ400512V25)
Intel Celeron D 336 (S775, 2.8Ghz, 533Mhz FSB, 256KB, Boxed)

Maar deze niet:
code:
1
Asus T2-PE1 (S775, Xpress 200, PCI-e, Zilver)

Zelfs na cookies/winkelmand verwijderd te hebben

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:48 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

SimplyMe schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:39:
De barebone die jij op oog heb is trouwens al voorzien van een video kaart.

[...]

en ik geloof dat deze dan zelfs gelijkwaardig presteerd als je 6600
Nee. Onboard kaarten hebben bijna altijd shared geheugen en zijn dus bijna altijd langzamer dan videokaarten met dedicated geheugen. In dit geval zal die 6600 dus een flink eind sneller zijn dan die Xpress 300, die overigens beter te vergelijken is met een Geforce 6200 Turbocache.

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:43:
zojuist bug gevonden (tenzij dat het aan m'n pc ligt): *knip*
Als dat echt een bug was is dat allang opgelost, bij mij komt ie iig netjes in de lijst te staan. Ook in een degelijke browser als FF/Opera.

[ Voor 50% gewijzigd door BHQ op 26-08-2006 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:40:
Volgens mij is de TS een slechtbedoelde grap. Het is er allang ingehamerd: maar AGP was toen doodnormaal en dan meestal AGP2x of AGP4x. Nieuw systeempje is de enige oplossing, of een PCI/AGP kaart. Dat er in het boekje van je videokaart staat dat je minimaal een X-mhz systeem nodig hebt is dan ook best wel onzin, een mobo met een PCI-Express slot is voldoende. Dat je CPU / mem / etc een bottleneck kan worden is wat anders.
Sorry :$ , maar wat is een TS?

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:49:
[...]

Als dat echt een bug was is dat allang opgelost, bij mij komt ie iig netjes in de lijst te staan. Ook in een degelijke browser als FF/Opera.
Ik kan het nu ook toevoegen met FF(na heropstart), raar.
(Ik kon het niet na cookies te verwijderen)

Het wordt dus:

code:
1
2
3
1 512MB PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ40051... MNM Computers € 42,50  
1 Asus T2-PE1 (S775, Xpress 200, PCI-e, Zilver) HardwareTotaal.nl € 108,02  
1 Intel Celeron D 336 (S775, 2.8Ghz, 533Mhz... HardwareTotaal.nl € 48,99

Bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:53 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

offtopic:
Met TS wordt vaak topicstart of topicstarter bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:52:
[...]

offtopic:
Met TS wordt vaak topicstart of topicstarter bedoeld.
Echt een aardig forum :) Bedankt!

http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13264

Werkt dit werkgeheugen met m'n moederbord?
Ik zou namelijk graag alles van één winkel hebben.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:03
TS = Topic Starter, of met andere woorden jij dus :p nvm niet gezien dat er al 2 pagina's waren

[ Voor 10% gewijzigd door Attixx op 26-08-2006 15:03 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:57:
[...]

Echt een aardig forum :) Bedankt!

http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13264

Werkt dit werkgeheugen met m'n moederbord?
Ik zou namelijk graag alles van één winkel hebben.
Nee, want dat is DDR2 geheugen. Die Asus barebone slikt alleen DDR geheugen. Deze reep zal waarschijnlijk wel werken:

http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=10914

Verwijderd

Topicstarter
Attixx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:02:
[...]

TS = Topic Starter, of met andere woorden jij dus :p nvm niet gezien dat er al 2 pagina's waren
Ja m'n topic wordt beroemd :o

Dus volgens Yapser ben ik een slechtbedoelde grap :? (hoe bedoel je?)

Nog 3 vraagjes:
- Past dit werkgeheugen op het toekomstig moederbord: http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13264
- Heb ik geen koeler nodig voor deze processor:
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=12710
- Is het moeilijk om een processor op een moederbord te installeren? Of is dat gewoon klik-klak, anders laat ik het "assembleren".

• BHQ

BHQ

Bij boxed zit negen van de tien keer een koeler.

Zekerweten dat je een celly wil? Het zal vast wel sneller zijn, maar toch..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou véééél liever voor een pentium gaan, echter is dat waarschijnlijk twee keer zo duur indien ik minstens even snel wil(?).

Maar als het systeem kan verbeterd worden waarbij de prijs niet veel veranderd, please tell me.

Nog 2 vraagjes:
- Past dit werkgeheugen op het toekomstig moederbord: http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13264
- Is het moeilijk om een processor op een moederbord te installeren? Of is dat gewoon klik-klak, anders laat ik het "assembleren".

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:17 ]

Verwijderd

Veeeeeeelste laat :9

Ik zou zeggen, kijk voor een 2ehands upgrade setje met een Athlon 64+Mobo+Geheugen, kijk eens in de V&A/marktplaats.nl .

Lijkt me een verstandiger idee :) .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
:D Yuo'r the third one. (-1 doublepost)!

Nog 2 vraagjes:

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:17 ]

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:03
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:17:
Nog 2 vraagjes:
Nee het past niet, iemand heeft er al op geantwoord kijk eventjes een paar posts boven je.
Het is niet zo moeilijk om een cpu zelf te plaatsen. Tip: lees dit eens helemaal vanonder socket 775

Edit: Deze is ook handig om eens door te nemen http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-012539.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Attixx op 26-08-2006 15:28 ]

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 15:59
ik heb hier nog wel een Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, Boxed) liggen =) als je interesse heb :P ik ga toch binnenkort upgraden

er zit ook een arctic freezer 7 bij (niet pro) (Das een koeler die wat beter is dan de stock koeler)

[ Voor 26% gewijzigd door thrust15 op 26-08-2006 15:23 ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

thrust15 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:21:
ik heb hier nog wel een Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, Boxed) liggen =) als je interesse heb :P ik ga toch binnenkort upgraden

er zit ook een arctic freezer 7 bij (niet pro) (Das een koeler die wat beter is dan de stock koeler)
Dan moet je wel kijken of die Arctic Freezer uberhaupt wel in die barebone past. Misschien is die barebone niet breed genoeg daarvoor.

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 15:59
Paddixx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:27:
[...]

Dan moet je wel kijken of die Arctic Freezer uberhaupt wel in die barebone past. Misschien is die barebone niet breed genoeg daarvoor.
jah daar kan je wel is gelijk in hebben want het is wel een joekel, en ik heb de stock ook niet meer, die heb ik gelijk weggedaan. mischien kan TS ff kijken of het past als er interesse is. de heatsink is 12 cm hoog

Edit: zelf maar even gekeken het past dus :P

Productvormfactor: Mini-toren

Breedte: 19 cm

[ Voor 18% gewijzigd door thrust15 op 26-08-2006 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
thrust15 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:32:
[...]
Edit: zelf maar even gekeken het past dus :P

Productvormfactor: Mini-toren

Breedte: 19 cm
Feest! Bedankt.
thrust15 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:21:

Wat is binnenkort ongeveer? Contacteer me anders via Gtalk/MSN/e-mail: svenitos A.T. gmail[.]com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:14:
[...]

Veeeeeeelste laat :9

Ik zou zeggen, kijk voor een 2ehands upgrade setje met een Athlon 64+Mobo+Geheugen, kijk eens in de V&A/marktplaats.nl .

Lijkt me een verstandiger idee :) .
't probleem is dat ik in België woon en meestal is er enkel de keuze om "op te halen", Nederland is een beetje ver van de deur :)

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:12:
Ik zou véééél liever voor een pentium gaan, echter is dat waarschijnlijk twee keer zo duur indien ik minstens even snel wil(?).
Er bestaat ook nog zoiets als AMD.

en zoveel posten achter elkaar hoeft niet.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als AMD.

en zoveel posten achter elkaar hoeft niet.
Maar dat ondersteunt die Asus T2 toch niet?

• BHQ

BHQ

Dan koop je een andere barebone? Beetje research kan wel...

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Yapser schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:10:
Dan koop je een andere barebone? Beetje research kan wel...
Dat gaat niet lukken met zijn budget, heb er zelf ook na gezocht, toen ik een barebone wou voor een redelijk bedrag.
Paddixx schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:27:
[...]

Past NIET. Ik heb de 2e versie van die barebone. Barebones hebben een hele aparte airflow. Daarom zit er in deze serie al een fan meegeleverd. De boxed koeler van mijn celeron zou er nooit op passen, veelste groot. De fan die erbij zit is echt klein, en ligt ook niet op de heatsink, maar staat er naast, en blaast de lucht naar een outtake fan. Ik schat dat hij zo'n 7cm hoog is.

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:16:
[...]

Dat gaat niet lukken met zijn budget, heb er zelf ook na gezocht, toen ik een barebone wou voor een redelijk bedrag.

[...]

Past NIET. Ik heb de 2e versie van die barebone. Barebones hebben een hele aparte airflow. Daarom zit er in deze serie al een fan meegeleverd. De boxed koeler van mijn celeron zou er nooit op passen, veelste groot. De fan die erbij zit is echt klein, en ligt ook niet op de heatsink, maar staat er naast, en blaast de lucht naar een outtake fan. Ik schat dat hij zo'n 7cm hoog is.
Bedankt, ik kan dus zijn koeler niet gebruiken. Maar als ik het goed begrijp wel zijn pentium omdat er reeds een koeler ingebouwd zit?
Maar dit zou niet verstandig zijn omdat het een te kleine koeler is?
Kan ik dan wel de koeler van de celeron boxed uit de winkel gebruiken?

Sorry voor de lastige vragen, ik heb nog nooit eerder een PC ineengestoken en weet niet veel van hardware af zoals ik eerder vermeld had.

Kan deze processor in de barebone?

Edit:

Past niet :)

Ik heb met thrust15 gesproken en ga akkoord met zijn aanbod.
De configuratie wordt hetvolgende (definitief):
code:
1
2
3
-Asus T2-PE1 S755 Silver (barebone)
-Kingston DDR 512MB 400MHZ C2.5 Value Ram Retail KVR400X64C25/512 
-Intel Pentium 4 530 (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, Boxed)

Iedereen hartelijk bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 12:14 ]

Pagina: 1