Toon posts:

[testcase] M'n eerste pics ( nikon D50 )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Na lang veel hier te lezen en te bekijken is hier mijn eerste testcase
Ben in het bezit van een Nikon D50 met kitlens 18-55 & 70-300 van nikkor

Ik heb nog niet veel ervaring met fotografie dus alle tips zijn welkom!

Heb er nog een 6de foto bijgedaan die vond ik ook wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/1.jpg
1

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/2.jpg
2

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/3.jpg
3

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/4.jpg
4

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/5.jpg
5

Afbeeldingslocatie: http://www.gjaltdouma.nl/6.jpg
6

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DeBaRmAn, je noemt het je eerste testcase in je bericht, maar de topictitle zegt showcase ;)

Vind #1 het best. Kat bijna recht van voren, goede background blur, geen storende elementen in de achtergrond. Misschien de kop van de kat net iets te donker, waardoor de ogen een beetje wegvallen.

Bij de foto's van de bloemen lijkt het wel of de kleur rood behoorlijk aan het klippen is of dat de foto niet scherp is.

De foto van het konijn en kat #2 komen voor mij niet boven snapshot niveau.

[ Voor 68% gewijzigd door Kanarie op 26-08-2006 11:19 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Je foto's hebben allemaal een soort zweem van niet scherp over je foto's hangen. Hoe komt dat? Is dat door het bewerken gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
Ik heb de vrijheid genomen om foto nummer 4 (nummer je foto's svp!) wat te bewerken, ik heb wat met unsharp mask gedaan, brightness, contrast, en auto-levels. Al een stuk beter, al zeg ik het natuurlijk zelf ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

0siris schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:44:
Ik heb de vrijheid genomen om foto nummer 4 (nummer je foto's svp!) wat te bewerken, ik heb wat met unsharp mask gedaan, brightness, contrast, en auto-levels. Al een stuk beter, al zeg ik het natuurlijk zelf ;)
Ik vind hem nog steeds niet knap :P
Hoog snapshot gehalte allemaal, alleen de eerste kat is dus wel best ok. Nog beetje gewend geraken aan je D50, lijkt me, een dSLR is sowieso al moeilijker als je weinig ervaring hebt met fotografie :)

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 26-08-2006 12:03 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Je moet inderdaad nog veel leren. Ik zal even iedere foto apart beoordelen.

#1 Is de mooiste van de serie vind ik, komt denk ik door de blauwe achtergrond. Helaas stoort dan dat donkere gedoe aan de linkerkant. Ik vind het ook jammer dat de kat in het midden van de foto staat maar daarentegen niet symmetrisch is! Als je je onderwerp in het midden plaatst dan moet het zeer interessant zijn of je moet zorgen dat je foto symmetrisch is! Hij is ook iets te donker.

#2 Rode dingen zijn vreselijk moeilijk te fotograferen. Deze bloem is dan ook niet scherp en de witbalans klopt niet, maargoed, dat ligt aan je camera. Wat niet aan je camera ligt is dat de bloem afgehakt is aan de onderkant en bovenkant, je had hem helemaal op de foto moeten zetten.

#3 Krap bij het oor, geen spannende compositie.

#4 Interessant maar zijn/haar snorharen staan er niet op en dat stoort me :P.

#5 Zie je hoe je onderin de foto weer die knop afhakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de d50 nog maar net en inderdaad ik moet nog veel leren maar vandaar dat ik hier ook een post doe want door jullie commentaar leer je het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:46:
Ja ik heb de d50 nog maar net en inderdaad ik moet nog veel leren maar vandaar dat ik hier ook een post doe want door jullie commentaar leer je het meeste.
Nee, door uit te proberen leer je het meeste ;) . Maar je hebt gelijk, commentaar krijgen van hier is vreselijk leerzaam! Ik hou er ook altijd wel van om commentaar te krijgen, goed of slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

GsJosh schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:00:
[...]

Nee, door uit te proberen leer je het meeste ;) . Maar je hebt gelijk, commentaar krijgen van hier is vreselijk leerzaam! Ik hou er ook altijd wel van om commentaar te krijgen, goed of slecht.
Absoluut. Ik vind dat je zelfs van gewoon naar foto's te kijken hier al veel kan leren. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07
1 en 6 vind ik wel aardig. De rest is van niveau "snapshot"
2: jammer dat er veel afgesneden wordt door de randen van de foto. Dat maakt de foto rommelig.
3 & 4: waarschijnlijk leuk als desktop-wallpaper als het je eigen dieren zijn; maar mij doen de foto's weinig

Bekijk de foto's van anderen en probeer te achterhalen waarom je de ene foto mooier vind dan de andere. Het leuke van DSLR is dat je kan je kan blijven experimenteren en direct kunt zien wat het effect is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Als je net een nieuwe cam hebt is de verleiding om rode bloemen te schieten erg groot, had ik zelf ook.

Ik vind 6 best geinig, er zijn niet veel mensen die een katten portret net zo benaderen als een mens. Jammer dat de uitsnede net niet goed is.

Gewoon veel oefenen en kritisch zijn bij het opslaan, 90-95% weggooien is echt heel normaal.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1