Dat is meer afhankelijk van de baan die je gaat doen dan je studie imho. (Natuurlijk is het soort baan dat je kunt krijgen weer afhankelijk van je credentials, waaronder je studie, maar er is geen direct verband studie - salaris). Los uit de pols zou ik zeggen dat je, bruto per maand als academisch starter in een ICT beroep, bruto per maand exclusief extra's:
• Onder de 1800 genaaid wordt;
• Onder de 2000 moet het een goed perspectief op vooruitgang bieden (of gewoon erg interessant zijn c.q. goed voor je cv zijn);
• Zo'n 2200 zal gemiddeld zijn voor de eerste paar werkjaren;
• Met 2400 doe je het erg goed;
• Daarboven ben je overbetaald
Daarbij moet je natuurlijk nog zaken als reiskosten vergoeding, pensioen, regelingen en evt. auto optellen. (En auto: ook weer aftrekken, ivm bijtelling, en vergeet niet dat een auto wel cool is en zo, maar geld om leuke dingen mee te doen leuker, zeker als je werk vind waarbij je helemaal geen auto nodig hebt).
Om je een wat duidelijker indicatie te geven: als je bij mij in projectteam @ uni zou komen werken, vers van je opleiding, zou ik je waarschijnlijk in schaal 9.1 of 10.1 (gezien de academische opleiding) neergooien wat neerkomt op respectievelijk 2350 en 2250 (schaal 10 begint iets lager maar gaat iets verder door; je krijgt er ieder jaar vrijwel automatisch ongeveer 110, 120 bij omdat je tredes omhoog gaat).
Dit alles overigens gebaseerd op Nederlandse salarissen - het is imho wel handig te vermelden dat je in België woont
Disclaimer: WTFDIK
wtf do I know