DPI naar 72

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
foto's dat de digicam hebben een vrij hoge rez en DPI.
voor internet wil ik graag 1024*768 foto's

ik gebruik hiervoor altijd IrfanView dat werk prima om de foto's naar 1024 rez te krijgen.
nu heb ik gezien dat je met Photoshop ook makkelijk de DPI naar 72 kan zetten, dit scheelt aanzienlijk in het formaat.

ik heb al zitten zoeken maar in IrfanView kan ik het niet vinden :(
kan dit programma dat? zo ja hoe? :)

ik heb ook naar alternatief programma gezocht, maar die konden ook niet wat ik wou.
Photoshop is geen optie, dat is uiteraard veelste duur voor dit probleem.

iemand een tip?

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:13
Antwoord op je vraag: http://www.gimp.org/

Daarnaast, ga eens beetje onderzoek doen naar DPI en resolutie. DPI zegt alleen maar hoeveel dots/pixels er in een inch zitten. Heeft dus niet direct iets te maken met een resolutie van 1024*786 (of andere).

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

DPI is alleen een waarde die bij afdrukken op papier geldt. Op dat moment hebben foto's een aantal pixels per centimeter papier (of in engelse maten: punten per inch (= 2,51 cm)

Voor een beeldscherm maakt dit allemaal niet uit, want je beeldscherm geeft uit zichzelf een vast aantal dots per inch weer, namelijk iets van 72 a 90 (verschillend per beeldscherm). Als je dus binnen photoshop het aantal DPI aanpast verandert er niets aan je afbeelding, alleen de totale resolutie (..x.. pixels) is belangrijk. Dus gewoon dat aanpassen wanneer je je foto's wilt verkleinen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de duidelijke uitleg van bovenstaande heren, en als je er nog niet uitkomt, kijk eens op het web wat DPI nou precies inhoudt, en beperk je niet tot IrfanView om dat uit te zoeken ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.