WinXP Pro strart niet meer op ;-)

Pagina: 1
Acties:

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ok, dit is een veel gehoorde vraag met de voor de hand liggende oplossingen:

Start op in Veilige modes en doe een systeem herstel --> Werkt hier niet meer
Neem een Windows CD en start de recovery console, daarna start fixboot en fixmbr --> Heb ik gedaan en hielp ook niet.

Dan voor de mensen die nog intresse hebben:
Windows wil dus niet meer opstarten. Als je de pc aanzet komt hij in het menu'tje als je F8 drukt. Daar heb je dan verschillende opties zoals veilige modus, vorige bekende werkende installatie, normaal opstarten ... Deze doen allemaal het zelfde. Windows begint op te start (met Windows Logo en dat mooie balkje). Na ongeveer 3 seconden zie je in een flits dat beruchte blauwe scherm met tekst en reboot terug. Dat gaat zo snel dat je niet kan zien wat er op staat.

Wat ik al gedaan heb:
Buiten de 2 oplossingen die bovenaanstaan heb ik het volgende nog gedaan: De schijf in een andere pc getest op virusen en een schijfcontrole gedaan met de software van de fabrikant --> nada. Alle overbodige hardware uitgetrokken in de pc, dit hielp ook al niet veel.

Is er nog een manier om die windows op die schijf aan de praat te krijgen? Zonder windows opnieuw te installeren? Het is nogal belangrijk omdat er een programma op staat dat zich niet makkelijk laat installeren. En ik weet niet ofdat de gegevens die in dat programma zijn opgeslagen zijn kan terug zetten. (Anders had ik al lang een herinstallatie gedaan).

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

bonzz.netninja

Niente baffi

heb je al geprobeerd de inhoud van windows/repair/*.* terug te zetten over windws/system32 ?
ben je wel profiles kwijt e.d, maaaaaar nu noet ie sowieso niks meer :)

[ Voor 14% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-08-2006 10:47 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Je zou nog eens kunnen proberen je geheugen te testen op fouten. Verder heb ik helaas niet veel hoop voor je ;)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dikke kans dat dat blauwe scherm wat voorbij flitst iets meldt dat er een bestand beschadigd is, wat je kunt proberen is dmv WinPE (even op GoT of google zoeken, dan vind je genoeg) opstarten en in je "system volume information" map (normaal is die niet te openen, met WinPE wel) kun je handmatig een systeemherstelpunt terugzetten. Zoek in die SVI map de datum van gisteren/eergisteren op en zoek daar de bestanden default, sam, security, system en software op (staat nog iets voor of achter die naam, naam dus gewoon wijzigen). Kopieer deze 5 bestanden naar je windows\system32\config map (maak wel even een backup van die 5 desbetreffende bestanden die al in die map staan).

Werkt bovenstaande niet, dan booten van de XP-cd, kiezen voor Windows installeren, dan wordt er gezocht of er al een windows-versie geinstalleerd is en als ie die vindt dan kun je die selecteren en dan kun je op de R meppen. Hierna wordt Windows over je oude versie geinstalleerd met behoud van alle programma's en instellingen.
Dus niet direct op de R meppen als je dat 1e setup scherm krijgt, maar eerst kiezen voor Windows installeren. Vindt ie geen Windows installatie dan krijg je de vraag op welke partitie je Windows wil gaan installeren, doe dit dan NIET anders zul je je programma's wel weer opnieuw moeten installeren.

How to perform an in-place upgrade (reinstallation) of Windows XP
Methode 2 is het dus.

[ Voor 32% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-08-2006 11:00 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Als je de schijf kan testen in een andere machine wat houdt je dan tegen gelijk een backup te maken ?
En verder zag ik dat iemand anders al had geschreven wat ik ook wilde schrijven ... opnieuw instaleren laat alles staan ...

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Zet in veilige modus even bij 'Systeemeigenschappen', 'Geavanceerd', 'Opstarten en Herstel' de optie 'Automatisch herstarten' uit.

Het blauwe scherm blijft dan staan zodat je dit kan bekijken. Post dan de melding even.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

bonzz.netninja

Niente baffi

Regman_XP schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:09:
Zet in veilige modus even bij 'Systeemeigenschappen', 'Geavanceerd', 'Opstarten en Herstel' de optie 'Automatisch herstarten' uit.

Het blauwe scherm blijft dan staan zodat je dit kan bekijken. Post dan de melding even.
dan verschillende opties zoals veilige modus, vorige bekende werkende installatie, normaal opstarten ... Deze doen allemaal het zelfde.
....dat gaat dus niet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Bedankt allemaal voor jullie hulp !!!

TXC had het idee om het geheugen te testen, dat ik eigenlijk eerst niet van plan was omdat de bios mooi tot ergens in de 500 duizend telde. Dus ik dacht dat daar niets mis mee was. En dat was het ook uiteindelijk niet.

Maar toen ik MemTest 86+ wou starten had ik in één keer geen beeld meer 8)7 . Wel de bios boodschappen en dat hij ging opstarten via CDROM, maar daarna niets meer.

Conclusie: Grafische kaart kapot ? :/ Gelukkig had ik hier nog een AGP GeForce 2 MX400 liggen (toevallig ook nog dezelfde als er in zat, alléén een ander merk maar dat doet er eigenlijk niet toe). En jawel, Windows starte deze keer wel gewoon op.

Vind het wel alléén gek dat ik wel beeld kreeg van bios en het logo van Windows maar dan niets meer. Nog gekker dat ik geen beeld kreeg van MemTester, dit is toch ook gewoon "dos" beeld.

Maar goed, ik kan weer verder. Nogmaals bedankt voor jullie hulp. }:O
Pagina: 1