Toon posts:

Pinnacle studios 10 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 20 miuten aan video gecaptured (via pinnacle in mpg formaat) vanaf mijn sony DV videocamera. Dit ging probleemloos. Nu wilde ik even gaan kijken wat de kwaliteit van de capture is als ik deze (onbewerkt)op dvd zou zetten. Dit wil echter niet lukken . Als ik namelijk naar de make movie tab ga dan blijft daar steeds het volgende staan Nothing to create: the current project is empty .
Als ik terug ga naar de edit tab zie echter to echt de net door mij gecapturede file netjes per scene opgeknipt staan.

Iemand enig idee hoe dit komt??

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar staat er ook daadwerkelijk iets in de tijdlijn? Want met alleen maar capturen bepaal je nog niet welke beelden uiteindelijk getoond moeten worden. :Y)

{signature}

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Je hebt neem ik aan wel de scenes naar het raster gesleept? Dan pas kan je de kwaliteit beoordelen van je capture...

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
bedankt: probleem opgelost. Ben een beetje abuis vanochtend.

Verwijderd

Topicstarter
in navolging van mijn vorige vraag heb ik nu wel een echt probleem in Pinnacle. Het is nu gelukt om een dvd te creeeren alleen de kwaliteit is echt bagger. Het lijkt alsof het renderen zorgt voor een probleem. De capture op zich is redelijk tot goed als ik deze afspeel via Pinnacle(alhoewel het zich echt niet kan meten met de kwaliteit van het direct afspelen op de TV vanaf de camera, ook geen idee waardoor dat komt) .De capture doe ik via firewire. Echter als ik pinnacle hiervan een dvd laat creeren dan krijg ik op mijm standalone dvd speler schuddend beeld. Als ik hem op mijn pc afspeel met powerdvdv krijg ik geen schuddend beeld maar wel een lelijke grote storingsbalk onder in het scherm. Het maakt hierbij niet uit of ik de capture in DV formaat of MPEG formaat doe.

Iemand enig idee??

• Black Piet
  • Niet online
Klinkt als of je codecs niet helemaal goed zijn geinstalleerd. Heb je overigens wel goede output format [pal] gekozen

/me ben niet helemaal bekend meer met 10 want bij mij kreeg ik alleen maar problemen met deze versie en heb hem dan maar ook snel van mijn PC verwijdert

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Black Piet schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:45:
Klinkt als of je codecs niet helemaal goed zijn geinstalleerd. Heb je overigens wel goede output format [pal] gekozen

/me ben niet helemaal bekend meer met 10 want bij mij kreeg ik alleen maar problemen met deze versie en heb hem dan maar ook snel van mijn PC verwijdert
imho is het idd iets met de codecs . Wat gebruik je nu als alternatief voor pinnacle?

• Black Piet
  • Niet online
Adobe Premiere Pro 2.

Bevat niet de intuitieve bediening zoals in Pinnacle. Maar als je eenmaal een boek hebt gekocht of gelezen over dit programma en het toepast, dan heb je al snel door dat Pinnacle echt voor beginners is en dat de mogelijkheden ongelofelijk uitgebreid zijn.

Moet ook eerlijk toegeven dat het niet goedkoop is overigens...maar ik ken iemand die een studentenlicentie heeft geregeld.... :+

Mooooooeeeee......

Pagina: 1