De zon...

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik ben de laatste tijd bezig met wat kloten met zonnepanneeltjes, en nu wou ik eigenlijk zo'n opstelling maken wat het volgende doet:

Zonnepaneeltje (3,6 volt) laad een condensator op, en als die opgeladen is (lees: als de spanning zo'n 3 volt is), dan pas mag een motertje de energie uit de condesator halen, en dat totdat de spanning is gezakt tot 1 volt. Dan begint het verhaal weer helemaal opnieuw...

Hoe kan ik zoiets het beste aanpassen?? Wat voor componenten moet ik allemaal gebruiken?? En hoe gaat zo'n schakeling eruit zien?

• -MvZ-
Weet iemand dan misschien wel een forum waarop ik op zulke vragen antwoord kan krijgen???

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hiervoor moet je toch echt verstand van zaken hebben...niet zoveel maar toch.

Anders moet je maar met een kinder pakketje beginnen :).

• -MvZ-
ach, laat dan ook maar zitten (als je wat weet moet het hier uiteraard alsnog gepost worden!!)

Verwijderd

Als je een zenerdiode er tussen stopt die gaat geleiden bij 3 volt, dan ben je wel klaar denk ik...

Verwijderd

Comperators?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ik had hier een hele zooi links voor dit soort dingen, maar na m'n niet leuke IBM hd crash (ja echt ibm kan ook crashen) ben ik die kwijt, je moet ff zoeken op BEAM, hier zijn heel wat leuke sites voor de vinden, en er worden zelfs competities mee gehouden, sommigen gaan wat ver maar er is zeker wel wat leuks voor te vinden
Pagina: 1