@home delen met hub

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
ik heb al op de search gekeken.
het zit zo

@home modem naar uplink van hub
en dan 2 compter op 1 en 2 poort.
maar ze kunnen elkaar niet vinden:(
maar kan al wel internetten op 2 pc's tegelijk.>:)

Verwijderd

dus als ik het goed lees werkt je netwerk niet ? dwz dat je je ip adressen moet instellen zodat de pc's elkaar kunnen vinden

netwerk instellingen in conf. scherm
tc/ip protocol geinstalleerd? -> eigenschappen ->

1e pc bv
primair: 95.0.0.1
secundair: 255.255.255.0
2e pc
prim: 95.0.0.2
sec: 255.255.255.0

heb ik zelf nl ook met casema com21 op de uplink en huiskamer + huisgenootjes op de hub, geen gezeik met servers die de heledag aan moeten... (geen echte tweaker reactie he :+ )

succes !

• deurknop
bedankt man!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik zat ook al aan deze oplossing te denken. Moet ik dan gewoon die alle twee de systemen DHCP enablen? Ag wat ik probeer het gewoon :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• deurknop
maar hij doet het niet:(
het moet wel mogelijk zijn(denk ik)

• deurknop
moet je de ipx ook hebbe

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Deurknop,
Als ik het goed heb, schrijft @Home voor welke computernaam je moet gebruiken. Daarom moet het kabelmodem op een netwerkkaart in een pc worden aangesloten. Als dat zo is, kun je een tweede netwerkkaart in een van je pc's plaatsen en die dan als router voor je netwerk gebruiken.

• deurknop
laat anders maar

Verwijderd

je moet natuurlijk wel ff bij beide compou's
als je windows gebruikt ff die wizard thuisnetwerk uitvoeren he
:p

Verwijderd

Ik heb thuis zelf @Home, via een 10/100 3Com Officonnect lopen met een Win98 en een Win2000 client!

Hier is de oplossing:
misschien een beetje nerdachtig opgeschreven maar dan weet je zeker dat je het goed doet!

1- De @Home kabel gaat in de uplink port van je hub... (Duh!)
2- op de Windows98 machine zorg je dat je netwerkkaart goed werkt en controleert dan de volgende settings:
- Tcp/Ip is installed met volgende settings: "Automatisch een ip adres verkrijgen".
- Netbeui: geen speciale settings
-Bij netwerkidentificatie geef je bij computernaam de naam van je @Home pc= bijv: "CP319***" (jou nummer) en als werkgroep: "@Home"
-Bestands en printerdeling installeren en delen van bestanden aanzetten (evt. ook printers indien nodig)

LET OP: @home zegt dat je NOOIT "Bestands en printerdeling" moet installeren, i.v.m. hackers, MAAR: als je je pc in het netwerk wil zetten is dit dus WEL NODIG! mijn advies: neem een goede firewall bijv. Zonealarm of zo, en install het op beide pc's.

Op de windows 2000 pc moet je exact hetzelfde installeren.

LET OP: Je kan niet 2x onder hetzelfde @Home PC identificatienummer inloggen (CP319****)
je zal dus een 2e account aan moeten schaffen: (kosten per account 10,- extra per maand) en deze kun je op de @Home pagina's binnen 2 minuten aanschaffen!

Nu zul je na een herstart op beide pc's in de netwerkomgeving elkaar zien! ( bij windows 2000 moet je dan naar "computers vlakbij" kijken.

vraagjes? mail me maar!

Greetz Dharkon

• deurknop
ik heb het precies zo!!
maar hij doet het niet:(
we kunnen al wel samen in CS spelen:?
maar ze zien elkaar niet onder windows|:(

• deurknop
ik heb ook al een 2e netwerk adres;)

Verwijderd

probeer ff te pingen...
En kijk eens vanuit de win2k machine of je echt niet de win98 machine ziet.

• deurknop
is het een fout in windows ofzo?

Verwijderd

Wat nog wel eens wil gebeuren als je een 2de ip aanvraagt, dat de tweede niet in het zelfde subnetmask ligt als de eerste.

En zoals je weet kunnen 2 ips uit verschillende subnets niet zonder een router met elkaar praten.

De mzzl

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Heb je je hardeschijven gedeeld??

zo nee, dan valt er niets van elkaar te zien.

• deurknop
die zijn ook gedeeld

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:44
Ik heb ook datzelfde probleem, maar in het begin lukt dat wel allemaal, maar sinds een weekje ofzo heeft @home de IP adressen in mijn wijk veranderd, nu zien de bijde PC's elkaar niet meer, is hier echt geen andere mogelijkheid?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

vergeet niet om elkaar om t netwerk te zien dat je wel (zeker met win2k en win XP) elkaars login namen wederzijds moet opgeven. Dus comp1 moet de username van comp2 kennen en omgekeerd..

Verwijderd

Ja, het is ook niet verstandig wat je doet, je @Home in de uplink :(

Dat mag niet, ofwel dat vinden ze bij @Home niet leuk.

Je moet gewoon een servertje van 1 pc maken

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:44
Op dinsdag 13 november 2001 22:08 schreef jbalk het volgende:
Ja, het is ook niet verstandig wat je doet, je @Home in de uplink :(

Dat mag niet, ofwel dat vinden ze bij @Home niet leuk.

Je moet gewoon een servertje van 1 pc maken
@home mag je LEGAAL internet delen en ik heb ook me kabel modem op me Uplinkpoort van me HUB zitten

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
jongens wat doen jullie nou moeilijk:
- we nemen 1 pc als server met 2 netwerkkaarten, installeer hierop WIndows 2k met ICS en DHCP of WIn 9*/ME met een of ander share programma(met DHCP ondersteuning). Verbind 1 netwerkkaart met je com21(whatever) en 1 met de hub stel die ene wat je aan de hub hebt zo in dat ie ip adres 192.168.0.1 heeft.
- nu kun je iedere PC met een OS dat TCP/IP ondersteunt in de hub pluggen en internetten op deze PC. Wel natuurlijk automatisch ip adres laten zoeken.

ZO draait het al ruim 1 jaar bij mij en NADA problemen. En die WIndows 2000 PC die als server werkt kun je gewoon nog gebruiken als werstation en fileserver in mijn geval :7

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op dinsdag 13 november 2001 22:40 schreef borgdavile het volgende:
jongens wat doen jullie nou moeilijk:
- we nemen 1 pc als server met 2 netwerkkaarten, installeer hierop WIndows 2k met ICS en DHCP of WIn 9*/ME met een of ander share programma(met DHCP ondersteuning). Verbind 1 netwerkkaart met je com21(whatever) en 1 met de hub stel die ene wat je aan de hub hebt zo in dat ie ip adres 192.168.0.1 heeft.
- nu kun je iedere PC met een OS dat TCP/IP ondersteunt in de hub pluggen en internetten op deze PC. Wel natuurlijk automatisch ip adres laten zoeken.

ZO draait het al ruim 1 jaar bij mij en NADA problemen. En die WIndows 2000 PC die als server werkt kun je gewoon nog gebruiken als werstation en fileserver in mijn geval :7
Dus als ik het goed begrijp kan ik mn oude P2 350MHz als server maken (moeten dus 2 nic's in?) en dan mn andere 2 pc's op internet gooien? en dan heb ik ook nog een netwerk tussen alle 3 pc's? als dat klopt? wie kan me dan ff snel op sk8mh@hotmail.com mailen hoe het precies werkt en wat ik allemaal moet instellen? :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dicht is al een half jaar+ oud...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op maandag 06 mei 2002 16:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dicht is al een half jaar+ oud...
Nou en? als het werkt wil ik het alsnog maken....

Verwijderd

neem een router, probleem opgelost.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie hier de lijst van alle internet FAQs

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Kun je alles vinden wat je nodig hebt.
Deze is wel heel erg oud, met als gevolg dat er meestal eerst een halve dag op de oude posts gereplyd word.

Dicht dus

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.