Ik ben voor komend studie jaar opzoek naar een degelijke, mobiele en compacte notebook. Hierbij zou ik graag jullie hulp hebben omdat ik door de bomen het bos niet zie. En ik van foto´s op internet de kwaliteit niet kan beoordelen.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de volgende taken (al dan niet tegelijkertijd):
- Internet en msn
- Office taken als word etc
- Autocad en andere ontwerp/tekenprogramma´s
- Presentatie´s
De bouwkwaliteit van de laptop is voor mij ook belangrijk. Ik gebruik ook een Thinkpad de bouwkwaliteit moet toch wel in de buurt komen van de Thinkpad. Zaken zoals het toetsenbord etc vind ik belangrijk dat het degelijk is. Design geef ik niks om liefst gewoon een saai zakelijk design.
De volgende punten vind ik ook belangrijk:
- batterijduur van minimaal 3 uur
- 14 inch scherm met 1280x800 of hogere resulotie
- ingebouwd draadloos internet
- video uitgangen voor presentaties etc
- lichtgewicht
- prijs van ca 1000 euro (als dit alles voor een lagere prijs is te krijgen is het natuurlijk mooi meegenomen)
- de aangegeven taken moeten zeer vloeiend gaan, snel opstarten etc.
De volgende punten vind ik onbelangrijk (heb ik er dan bij voorkeur ook liever niet op):
- design
- meer dan 60GB
- bluetooth
- firewire
- grafische kaart (zolang hij maar voldoet voor autocad en dat hoeft niet persee een fancy kaart te wezen)
- multimedia
- breedbeeld
- extra software
- alle overige opties die niet noodzakelijk zijn
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de volgende taken (al dan niet tegelijkertijd):
- Internet en msn
- Office taken als word etc
- Autocad en andere ontwerp/tekenprogramma´s
- Presentatie´s
De bouwkwaliteit van de laptop is voor mij ook belangrijk. Ik gebruik ook een Thinkpad de bouwkwaliteit moet toch wel in de buurt komen van de Thinkpad. Zaken zoals het toetsenbord etc vind ik belangrijk dat het degelijk is. Design geef ik niks om liefst gewoon een saai zakelijk design.
De volgende punten vind ik ook belangrijk:
- batterijduur van minimaal 3 uur
- 14 inch scherm met 1280x800 of hogere resulotie
- ingebouwd draadloos internet
- video uitgangen voor presentaties etc
- lichtgewicht
- prijs van ca 1000 euro (als dit alles voor een lagere prijs is te krijgen is het natuurlijk mooi meegenomen)
- de aangegeven taken moeten zeer vloeiend gaan, snel opstarten etc.
De volgende punten vind ik onbelangrijk (heb ik er dan bij voorkeur ook liever niet op):
- design
- meer dan 60GB
- bluetooth
- firewire
- grafische kaart (zolang hij maar voldoet voor autocad en dat hoeft niet persee een fancy kaart te wezen)
- multimedia
- breedbeeld
- extra software
- alle overige opties die niet noodzakelijk zijn