Toon posts:

Mobiele degelijke notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor komend studie jaar opzoek naar een degelijke, mobiele en compacte notebook. Hierbij zou ik graag jullie hulp hebben omdat ik door de bomen het bos niet zie. En ik van foto´s op internet de kwaliteit niet kan beoordelen.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de volgende taken (al dan niet tegelijkertijd):
- Internet en msn
- Office taken als word etc
- Autocad en andere ontwerp/tekenprogramma´s
- Presentatie´s

De bouwkwaliteit van de laptop is voor mij ook belangrijk. Ik gebruik ook een Thinkpad de bouwkwaliteit moet toch wel in de buurt komen van de Thinkpad. Zaken zoals het toetsenbord etc vind ik belangrijk dat het degelijk is. Design geef ik niks om liefst gewoon een saai zakelijk design.

De volgende punten vind ik ook belangrijk:
- batterijduur van minimaal 3 uur
- 14 inch scherm met 1280x800 of hogere resulotie
- ingebouwd draadloos internet
- video uitgangen voor presentaties etc
- lichtgewicht
- prijs van ca 1000 euro (als dit alles voor een lagere prijs is te krijgen is het natuurlijk mooi meegenomen)
- de aangegeven taken moeten zeer vloeiend gaan, snel opstarten etc.

De volgende punten vind ik onbelangrijk (heb ik er dan bij voorkeur ook liever niet op):
- design
- meer dan 60GB
- bluetooth
- firewire
- grafische kaart (zolang hij maar voldoet voor autocad en dat hoeft niet persee een fancy kaart te wezen)
- multimedia
- breedbeeld
- extra software
- alle overige opties die niet noodzakelijk zijn

Verwijderd

MacBook :X

Weet niet precies wat autocad is maar denk dat de MacBook het (al dan niet onder windows) wel kan draaien.

Design, sorry dat heeft deze wel, maar daar krijg je ook gebruiksgemak degelijkheid en een goed toetsenbord bij.

Scherm is iets kleiner (13.nogiets inch) maar heeft wel de vereiste resolutie. Er draait uiteraard ook windows op, maar MacOSX ontdekken is wel erg gaaf.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 01:54 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 21:28
Wat heb je zelf al opgezocht ?

/dev/null

Verwijderd

ThinkPad T60, weet alleen niet of je voor 1000euro een configuratie samen kunt stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf een Dell samengesteld:

Insprion 640m
-Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
-14.1" W Screen WXGA+ UltraSharp™ (1440 X 900) TFT Display with TrueLife™
-1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
-80GB (7,200 rpm) Hard Drive
-Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
-9 Cell 80WHr Primary Battery

Voor de rest heb ik hem zo ´basis´ mogelijk gehouden. Alleen ik vraag me af hoe de kwaliteit en toetsenbord zijn. Ook vraag ik me af hoelang hij nou op de 9cell batterij doet.

Hij zou 2.5kg moeten wegen, 33 cm breed, 3.8cm dik en 24cm diep. Ik zou het liever wat lichter en kleiner willen. Maar voor deze prijs/specificatie verhouding neem ik dat voor lief. Maar in princiepe zoek ik iets compacters/lichters.

Dit alles heeft met 1 Jaar Collect & Return service een prijskaartje van een kleine 900 euro.

De t60 is natuurlijk een prachtig apparaat alleen te groot en te duur, de mac vind ik ook mooi maar ook te duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus iets dergelijks alleen dan compacter...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:36:
Ik zoek dus iets dergelijks alleen dan compacter...
en waar heb je dan allemaal gezocht, want dat kan ik nergens uit opmaken ;)

Bij gebrek aan eigen inzet dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.