[MOHAA] Crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 22:52
Het Got-ers!

Ik heb hier een Asus laptop (A6v) met een Intel Pentium M 1.7 Ghz, een Ati Mobile Radeon X700 (64MB) en een gig geheugen...
Als ik MOHAA:Spearhead demo wil opstarten crasht mohaa en krijg ik zo'n mooi rapport verzenden schermpje...
Kan nergens een log vinden van de crash. Ik draai Windows XP SP2, heb de nieuwste Ati drivers en ik wil graag MOHAA kunnen spelen zonder gezeur :P
Iemand die me hier een beetje mee kan helpen? _/-\o_

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kun je dat schermpje eens hier neerzetten?

• plofkip
Zoals ik al zei laat hij nergens een log achter en dat schermpje van rapport verzenden e.d. heb je niets aan toch? Staat gewoon dat er een fout is opgetreden in MOHAA...

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou jah, ik weet dat als je MOHAA opstart je een schermpje krijgt met allemaal informatie. Daarin komt de fout te staan of..?

• plofkip
Nee die zie ik dan al niet meer, ik krijg dat grijze scherm dat ie volgens mij OpenGL initialiseert en dan krijg ik dus dat rapport verzenden en kan ik niet switchen naar dat schermpje met al die info helaas... en er blijft ook nergens een log achter :(

• plofkip
Oh dit is ook wel apart, de MoHAA multiplayer demo zonder spearhead werkt wel :?

Verwijderd

Misschien kun je dat schermpje ( mini-console van MOHAA, dat kleine schermpje als je opstart ) naar voren halen m.b.v. ctrl alt del ofzo, en dan MOHAA als proces minimaliseren ofzo. Lijkt me sterk dat je niet om die Taak beeindigen heen kan. Heb het zelf namelijk ook een keer gehad met MOHAA, en toen ging dat op deze manier ook goed ( weet niet meer wat het probleem toen was, dus kan je geen tips geven ofzo :P ) Bij mij is het ook zo dat je helemaal terug gaat naar bureaublad als je ctrl alt del doet tijdens het opstarten, en dan kun je dus op MOHAA console klikken, waardoor je dat scherm krijgt. Dan kun je daar dus zien wat er mis is en wat die vastloper veroorzaakt. Vaak komt dan onderin met rood knipperende letters te staan wat er niet goed is. Ik denk dat we je al een hoop kunnen helpen als we weten wat er allemaal in die MOHAA console staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 00:36 ]

• plofkip
Ik weet het Ome_Doedelzak, maar het kan echt niet. MoHAA loopt namelijk letterlijk vast en daardoor kan ik helemaal niks naar voren halen, geen startmenu, geen andere app's en dus ook geen console... :(

Verwijderd

da's inderdaad minder. Ik weet zo niet waar het aan kan liggen, maar omdat jij had over het initializeren van de OpenGL files, kan het zijn dat er daar iets niet goed mee is. Toevallig een computer op het netwerk waar het spel ook op staat?? Je zou kunnen proberen dan die MOHAA folder te sharen en het spel vanaf je "crash-pc" op te starten van de andere PC, kijken ofdat je dan dezelfde fout hebt. Als hij het op die andere pc goed doet, en vanaf daar ook goed op je crash-pc, dan ligt het aan de files in je MOHAA folder ( waarschijnlijk OpenGL dll's ). Als de crash-pc weer vasthangt als je het vanaf het netwerk opstart ( terwijl hij het op de andere PC wel goed doet ), dan ligt het denk ik aan je beelddrivers ofzo ( in ieder geval iets dat alleen op die crash-pc zit ). Misschien een tip om erachter te komen ofdat het aan de ene PC ligt of dat het gewoon aan het spel zelf ligt.

Succes :)

• plofkip
Vanaf andere computer doet hij het ook niet... Wat is het verschil in OpenGL rendering tussen MoHAA en MoHAA:Spearhead dan? Want MoHAA doet het wel :?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zoals ik al zei laat hij nergens een log achter en dat schermpje van rapport verzenden e.d. heb je niets aan toch? Staat gewoon dat er een fout is opgetreden in MOHAA...
Kijk eens in je Windows logboek... (Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken...
Kun je daar aan de hand van de tijd oid terug vinden wat er mis gaat?

Hoi!

• plofkip
Ik weet het niet, heb nu volledige versie geïnstalleerd en die werkt wel :?
Pagina: 1