[nForce audio]Na verloop van tijd geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Sinds korte tijd heb ik te kampen met een erg vreemd probleem op mijn computer. Mijn Asus A7n8x deluxe moederbord heeft onboard geluid waar ik gebruik van maak. Tot nu toe heb ik nog nooit ergens problemen mee gehad.

De afgelopen dagen ben ik echter wel tegen een vreemd probleem aangelopen. Nadat mijn computer een tijdje aan heeft gestaan komt de volgende foutmelding van Windows:
"Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close". Een nogal nietszeggende foutmelding dus. Vanaf het moment van deze foutmelding werkt het geluid op mijn computer simpelweg niet meer. Winamp praat over een bad direct sound driver, media player classic kan de pin naar mijn geluid niet vinden, etc etc. Ook wanneer ik de nvmixer applicatie wil openen, krijg ik een runtime error voor nvmixer.exe

Ik heb al verschillende drivers geinstalleerd, gescand op virussen en spyware maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand een idee, alvorens ik ga beginnen met het herinstalleren van windows?

Specs:
Asus A7n8x deluxe
Athlon XP 2500+
512mb ram
Windows XP SP2

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01
Ik heb het ook met mijn nforce2 plankje, volgens mij is het oververhitting van de MPU (de geluids-chip).
Of het is een driverbug, ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat er regelmatig nog nieuwe drivers voor uitkomen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Zelfs na een complete format van de schijf en daarna een verse installatie van windows bleef dit probleem bestaan. Gelukkig ben ik er ondertussen via een ander forum achter hoe het probleem verholpen kan worden.

Het is nogal een vreemde methode, maar het werkt echt, ook bij veel andere mensen.

-Installeer de standaard nForce drivers
-Installeer daarna de Realtek ac97 drivers
-Ga naar de device manager en klik bij je geluidskaart op "driver rollback"

Mijn computer draait nu bijna een vol etmaal en ik ben de foutmelding niet meer tegen gekomen.

Opgelost dus!

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem, alleen bij mij werd het NIET opgelost toen ik deed wat jij voorschreef, graag zou ik willen weten wat wel helpt, heb zowat alles geprobeerd, de hotfix werkt niet, reinstall werkt niet.. niks werkt :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had toevallig verleden week precies hetzelfde probleem. Na uren uitpluiswerk heb ik wat processen in services.msc simpelweg uitgeschakeld, processen die ik sowieso niet nodig heb/had. Toen verdween de melding als sneeuw voor de zon. ik heb in ieder geval de Windows Zero Config. uitgeschakeld, maar ik vermoed niet dat het daar aan lag.

Probleem was bij mij dat zowel mn geluid wegviel, maar ook mn netwerkshares (netwerkverbinding bleef wel actief). Ik kon wel Internetten, maar niets op het netwerk doen.
Deze svchost.exe crashte dus hierdoor bij mij, en killde de volgende taken :

C:\Documents and Settings\Robl>tasklist /svc

svchost.exe 960 AudioSrv, BITS, CryptSvc, Dhcp, dmserver,
ERSvc, EventSystem,
FastUserSwitchingCompatibility, helpsvc,
HidServ, lanmanserver, lanmanworkstation,
Netman, Nla, seclogon, SENS,
ShellHWDetection, srservice, TapiSrv,
Themes, TrkWks, W32Time, winmgmt, wscsvc

Bekijk eens in start --> uitvoeren --> cmd, tasklist /svc naar welke processen draaien in de svchost die crasht. Controleer daarna de software die deze processen laat draaien en ga wat troubleshooten..het is een erg irritant probleem :)

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Na een reboot kwam bij mij de error helaas ook weer terug, intussen heb ik (denk ik) wel weer een oplossing gevonden. Heb 6 uur geleden deze update van windows geinstalleerd, KB921883. Sindsdien geen error meer gezien en dat mét de nieuwste nvidia drivers.

Verwijderd

thanks voor jullie snelle replies :)
Heb de bovenstaande patch eerst even geprobeerd, tot nu toe nog geen error meer gehad! lijkt te werken dus...

Edit:
Nog steeds geen last van de error gehad! hij is weg dus, thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 10:49 ]

Pagina: 1