Nieuwe mobo van asus: Republic of Gamers-serie

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ASUS Kondigt Inaugureel Moederbord aan voor Republic of Gamers-serie
Crosshair Moederbord Uitgerust met Eenvoudige Systeem Tweaking Functies voor Bouw Krachtige Spelmachines

Taipei, Taiwan, 2006 – – – ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), de wereldwijde marktleider op het gebied van moederborden, meldt vandaag het debuut van een volledig nieuwe productserie, Republic of Gamers (R.O.G). Zoals de naam al suggereert, zijn alle R.O.G-producten gemaakt om de best presterende oplossingen te bieden voor serieuze gamers en overklokkers. De eerste R.O.G-oplossing uit de reeks is het Crosshair-moederbord, dat gebruik maakt van gemakkelijke opties voor het tweaken van het systeem om spelers en overklokkers zo een oplossing te bieden om krachtige spelsystemen te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/news/060710-1.gif

Eenvoudig Systeem Tweaken in Stijl – LCD Poster
LCD Poster is een uitstekende functie voor systeem tuning en upgrades. De meeste hardcore gebruikers en technici installeren een debug-kaart, die een tweecijferige code toont die hen in staat stelt te herkennen welk deel van het systeem verantwoordelijk is voor een hangend systeem tijdens het opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/news/060710-2.jpg
LCD Poster, te vinden aan de achterzijde I/O, toont de namen van elk bootproces in plaats van codes te gebruiken. Indien het systeem hangt vanwege een verkeerde aansluiting of configuratie, zal de LCD Poster blijven staan op de getoonde procesnaam die de vastloper veroorzaakte, zodat gebruikers exact weten wat er moet worden gerepareerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/news/060710-3.jpg
Andere functies die gericht zijn op de bouw van een PC zijn EL I/O, on-board LED, on-board schakelaars, Q-Fan Plus en Q-Connector. Wij verzoeken u de Crosshair-webpagina te bezoeken voor gedetailleerdere informatie.

Prestaties en Betrouwbaarheid – 8-Fasen EL Cap-loos Voedingsontwerpen
Deze innovatieve door de Crosshair geïmplementeerde ontwerpen belichamen twee van R.O.G’s overtuigingen: ultieme overklokmogelijkheden en ultieme betrouwbaarheid .

8-Fasen EL Cap-loos Voedingsontwerp heeft de logge cilindertype condensatoren verwijderd en vervangen door chip-stijl polymeer aluminium elektrolyt condensatoren die gebruikt worden in server-niveau systemen, voor betere spreiding en thermische omgeving. Bovendien maakt het nieuwe ontwerp, in tegenstelling tot conventionele EL-condensatoren, die gevoelig zijn voor lekkage en ontploffing, definitief een einde aan condensatorschade.

Het zogenoemde 8-fasen ontwerp levert verder gelijkmatiger stroomtoevoer naar de CPU door minder warmte te genereren dan conventionele voedingsoplossingen en zorgt voor een koele computeromgeving en daarmee voor stabiele prestaties en een hogere overklokmarge. Het vermindert input rimpelspanning en output rimpelvoltage, en beschermt de CPU en voedingsmodules zo tegen het risico van hoge stroompieken.

Aansluiten in het Donker – EL I/O
Gamers verlangen tegenwoordig meer dan alleen goede prestaties. Ze wensen functies die op maat zijn gemaakt voor hun eigen gebruikservaring. De Crosshair is voorzien van EL I/O, een indrukwekkende optie die het aansluiten van apparaten vereenvoudigt door het I/O-paneel aan de achterzijde te laten oplichten en zo te zorgen voor gemakkelijk aansluiten in donkere omgevingen zoals LAN-parties. Nooit meer apparaten in de verkeerde connectoren duwen! .

Helder Geluid – SupremeFX en Array Microfoon
De SupremeFX-geluidskaart is ontworpen om de beste spelaudiobeleving te bieden. Met 24-bit/192kHz volledige sampling in alle surroundkanalen, of u nu naar spelacties luistert via een koptelefoon of de 7.1 surround speakers, alle geluidseffecten klinken luid en duidelijk.

Heatpipe Mechanisme
In plaats van twee aparte heatsinks voor de North Bridge en South Bridge, is de M2N32 WS Professional voorzien van het koperen heatpipe ontwerp dat de twee chipsets met elkaar verbindt en voor extra grote heatsinks zorgt en daarmee voor een extra warmtewisselgebied. Met als resultaat snellere warmteafvoer en betrouwbare systeemprestaties.

Als aanvulling op de geluidskaart wordt de geavanceerde Array Microfoon meegeleverd. Tijdens het meedoen aan speltoernooien, ontvangt de microfoon alleen geluid op via de ontvangsthoorn en negeert geluid dat uit andere richtingen komt, waarmee wordt afgerekend met een groot aantal storingen waaronder naastgelegen speakers en galm. Bevat tevens “Echo Annuleringstechnologie”, waarmee een eind wordt gemaakt aan de storende echo tijdens audio- en spraakapplicaties.

Ruime Softwarebundel
De Crosshair wordt geleverd met 3DMark 06 Advanced Edition. Dit is de populairste en meest gezaghebbende 3D benchmark applicatie die wereldwijd door professionals wordt gebruikt. De 3DMark06 is de nieuwste versie in de populaire 3DMark-serie, inclusief geavanceerde SM2.0 en HDR/SM3.0 Shader graphics testen en nu ook inclusief single, multiple core en multiple processor CPU testen als onderdeel van de 3DMark-score! De nauwkeurige prestaties en beeldkwaliteit diagnostische tool, ontworpen voor DirectX®9.0c, bieden alle benodigde informatie om alle andere concurrenten schrik aan te jagen.
bron: http://www.asus.nl/news_show.aspx?id=3745

Ik weet dat veel mensen wachten op meer info op dit mobo, vandaar dit topic.

//ps:

plaatjes komen nog :)

Beroeps brabander

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet iemand al wanneer het uitkomt eigenlijk?

Ik zie alleen de Crosshair for AM2 staan http://www.asus.com/produ...00&model=1283&modelmenu=1

Maar nog geen C2D mobo..

[ Voor 62% gewijzigd door Dutch_Razor op 26-08-2006 00:39 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46
Welke chipset, welke socket? :?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
En interpreteer ik het goed? Zal deze DD kunnen encoden? :9

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Irritant te lezen zeg, zo een Engels stukje vertaald naar Nederlands, met poging van behoud van termen; Eenvoudige Systeem Tweaking Functies :x

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ik heb et zo van de site afgehaald, translations credits go to asus :D

Beroeps brabander

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Asus R.O.G. serie biedt op dit moment slechts één moederbord in AM2-uitvoering.
Chipset is Nforce 590.

Een R.O.G. versie voor Core 2 Duo zou eraan staan te komen met een Intel P965 chipset.

Het AM2 bord is al volop verkrijgbaar. Zie pricewatch.

http://tweakers.net/pricewatch/141998/Asus-Crosshair-nForce-590-SLI-MCP-(ATX-PCI-e-Sound-LAN-SATA-II-RAID-1394)-prijzen.html

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
mooi mobo, net zoals het prijskaartje dat er aan hangt :X

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ach, de prijs valt mee voor een high-end moederbord, hier is een uitgebreide review :)
http://www.pcper.com/article.php?type=expert&aid=285

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:03
Ik ben benieuwd of er ook een S775 variant van komt. Voorlopig lijkt de P5N32-SLI Premium het meest interessante bord voor S775 te worden. Met 3x pcie (2x 16x en 1x 8x voor physics denk ik) en wifi.
Preorder prijs in de USA: 299 dollar :X

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/25rceiw.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 27-08-2006 16:36 ]

Verwijderd

biobak schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:35:
Ik ben benieuwd of er ook een S775 variant van komt. Voorlopig lijkt de P5N32-SLI Premium het meest interessante bord voor S775 te worden. Met 3x pcie (2x 16x en 1x 8x voor physics denk ik) en wifi.

[afbeelding]
is dat ding wel core2duo compatible?
Als je meer pci-e sloten wilt is de p5w64 een aardig bordje, duurt nog een maand voor die uitkomt.
maar beide zijn geen RoG board dus weinig interesant voor dit topic.

edit, hij is wel c2d compatible:
http://zeus.asus.com/hq/p...&l2=11&l3=337&m...l=1325&

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 16:54 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

biobak schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:35:

[afbeelding]
300 bucks?? heb em voor de helft erges gezien op een site...

maar wanneer is de officiele release in NL van dit bordje?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:17:
[...]

300 bucks?? heb em voor de helft erges gezien op een site...

maar wanneer is de officiele release in NL van dit bordje?
Ik ben ook uitermate benieuwd, de sata implementatie is weer zoals we van nvidia gewend zijn, heel erg netjes, 6 sata poorten met alle mogelijke typen raid erop, dat heeft de intel 975x chipset niet. Verder performed the nvidia chipset ook net iets beter wbt het sata gebeuren.
Da's wel fijn als je niet voor de maximale overklok gaat maar allround performance wilt.

Heeft iemand een idee wat voor chipset de RoG intel indetie gaat gebruiken?

Verwijderd

Ik neem aan dat daar een i975x op zit of de nieuwe variant daarvan als die al bestaat.

/offtopic:
Ik heb hier al een e6600 liggen maar nog geen moederbord lol. Ik was van plan om een p5wh deluxe te gaan kopen maar heb nu toch maar een P5N32-SLI Premium/WiFi-AP in pre order gezet.

voolopige prijs: £187.99

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:50
Ik hoop dat je die LEDjes kan uitzetten, want niet iedereen lijkt me van die LEDjes gediend (ik niet in ieder geval).

• biobak
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:52:
[...]

is dat ding wel core2duo compatible?
Ja dat is dit bord. Je hebt de P5N32-SLI die niet C2D compatible is. De P5N32-SLI SE weer wel. Deze beide borden hebben nForce4 en nu deze P5N32-SLI Premium met nForce 590 SLI.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 06:38
biobak schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

Ja dat is dit bord. Je hebt de P5N32-SLI die niet C2D compatible is. De P5N32-SLI SE weer wel. Deze beide borden hebben nForce4 en nu deze P5N32-SLI Premium met nForce 590 SLI.
Asus heeft nog geen bord uit met de Nforce 590. Zowel de global als USA sites van Asus hebben nog geen bord met de N590 staan. De P5NSLI, welke al in Nederland verkrijgbaar is, is een Nforce 570 bord.

• biobak
Kaap schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:42:
[...]
Asus heeft nog geen bord uit met de Nforce 590. Zowel de global als USA sites van Asus hebben nog geen bord met de N590 staan. De P5NSLI, welke al in Nederland verkrijgbaar is, is een Nforce 570 bord.
Zie mijn eerdere post. Te preorderen in de USA en GB. Europa is zoals gewoonlijk weer later aan e beurt.

Verwijderd

Het dfi nf590 board wordt al ge reviewed op dit moment dus dat duurt ook geen maanden meer voordat het verkrijgbaar is. Ik verwacht dat asus niet trager zal zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kaap schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:42:
[...]
staat gewoon op site asus hoor!
http://zeus.asus.com/hq/p...37&model=1325&modelmenu=1

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Claude
  • Niet online
the Republic of Gamers line-up will be consisted out of Socket AM2 and Conroe-supporting Socket 775 products. For starters, ASUS launched a posh version of its M2N32-SLI DeLuxe.
link
Notons encore qu'une carte mère Republic Of Gamers pour les Core 2 Duo devrait être annoncée sous peu. Elle sera basée sur le chipset P965.
link

In het Engels en in het Frans:

Er komt ook een C2D editie van de Asus ROG-lijn. De chipset wordt Intel P965.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:03

rimpeldinky

nani?

*subtiel schopje omhoog*

kwam dit topic tegen met de search over dit moederbord, is er intussen al wat meer bekend? zag hem op de asus-site staan maar nog niet in de pricewatch?

*burp*

Verwijderd

biobak schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:46:
[...]

Zie mijn eerdere post. Te preorderen in de USA en GB. Europa is zoals gewoonlijk weer later aan e beurt.
ASUS M2N32-SLI Deluxe?

nForce 590 MCP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:32 ]

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

doelde meer op de core2duo variant :) de amd variant had ik indd wel gevonden

*burp*

Verwijderd

hmmz ik zie ze voor het eerst. lekker hoor :P

vraag me alleen 2 dingen af:
-waarom nou geen BTX?
-dit spul heeft vast allerlei superdeluxe software nodig die met anderhalve kilobit uit taiwan moet komen?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ooit van CDtjes gehoord :P

De Asus site doet btw 3,57 kB p/s hoor :P

Verwijderd

rimpeldinky schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:27:
doelde meer op de core2duo variant :) de amd variant had ik indd wel gevonden
Ohw okay, maarja wie wil er nou een Intel >:) :+

Verwijderd

zekers. maar ten eerste raak ik die altijd kwijt en ten tweede wil je bij zo'n geil mobo natuurlijk de allernieuwste versies.
De Asus site doet btw 3,57 kB p/s hoor :P
dat zeg ik jah.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:34:

-waarom nou geen BTX?
:? Ken jij iemand met een (zelfgebouwd) BTX-systeem? Zo ja, dan wil ik diegene graag ontmoeten. :P

Verwijderd

voorzover ik weet niet.

daarom vind ik het persoonlijk hoog tijd worden :P

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:34:

-waarom nou geen BTX?
-dit spul heeft vast allerlei superdeluxe software nodig die met anderhalve kilobit uit taiwan moet komen?
BTX is end of life.
Intel heeft haar BTX divisie met de laatste ontslag ronde opgedoekt

Verwijderd

serieus?

ik lees zeker te weinig nieuws dan :P

Verwijderd

Volgens mij gingen de RoG moederborden een NForce chipset krijgen (net zoals de Socket AM2 variant die nu al beschikbaar is)

Helaas ben ik bang dat een Nforce voor socket 775 waarschijnlijk betekend dat het moederbord een slechte overclocker gaat worden (lage FSB) of er moet wel een nieuwe revisie van de chipset komen.

Wat me vooral interesseerd is de externe geluidskaart. Ik vraag me af wat voor chip er op zit (creative X-FI?) en of hij dingen zoals DD-Live ondersteund

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 01:17 ]

Verwijderd

alle nf590 moederborden tot nu toe klokken erg matig over (zeker vergeleken met de intel chipsets)
De rd600 heeft problemen en die moederborden zijn vertraagd.
Op korte termijn zit je voor c2d vast aan de intel chipsets als je performance wilt.
Maar als je dan kijkt, die performance is er, en zijn moederborden met elke slot config denkbaar (2,3 of 4 pci-e, 2xpci-x etc etc), 4-7 onboard sata, 1 of 2 ide poorten, dus keuze te over zou ik zo denken.

• The__Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 01:15:
Wat me vooral interesseerd is de externe geluidskaart. Ik vraag me af wat voor chip er op zit (creative X-FI?) en of hij dingen zoals DD-Live ondersteund
Wat ik uit het verhaal kon opmaken, is dat het een vorm van DD ondersteunt, dus das goed nieuws :D. Maar een X-Fi zal het niet wezen, omdat die kaart dat (niet eens!) kan :|. Niet dat ik het erg vind, heb toch maar een stereo analoge set dus voor mij maakt het niet zoveel uit, maar niet erg toekomstgericht iig, de X-Fi.

* The__Virus is namelijk in het bezit van zo'n kaart ;).

[ Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 15-09-2006 08:52 ]

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, als het om niet-overclocken gaat is de performance van de 590 toch zeker wel goed? moet namelijk binnekort systeem voor een kennis bouwen en die vond de lichtjes zo "vet" :+ dus ik vroeg me af of dat bord ze ook zou hebben, maar guess dat hij zal moeten wachten haha

*burp*

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hoe zit het met ondersteuning voor de quadcores die komen in november/december?
En dit mobo bevat nog de c19 chipset van nvidia terwijl DFI bezig is met C55 versie van de 590!

We kunnen eeuwig blijven wachten! :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-04 17:07
De vraag is natuurlijk 'Wat gaat Asus nu doen met de ROG-serie?'. Ze hebben al verklapt dat ze ook mobo's voor Core 2 Duo zouden maken, maar welke chipset zou dat dan moeten zijn?
Een aantal mogelijkheden:

nVidia nForce 680 SLI Intel Edition (codenaam C55)
nVidia nForce 590 SLI Intel Edition (codenaam C19)
Intel P965
Intel 975X
Ati Xpress 3200 Intel Edition (codenaam RD600)

Ik dacht ook te hebben gelezen dat DFI de enige zou worden die de RD600 zouden gaan gebruiken, dus die halen we even door. Tsja, welke zou het nou worden?

Ik denk (en hoop) dat het de nVidia C55 wordt. Als ze de C19 (bekend om hun slechte OC-potentieel) hebben gekozen zou dat een domme beslissing zijn, sinds dit mobo's horen te zijn die de DFI's moeten bestrijden. Een nVidia-chipset zou overigens geen verassing zijn, sinds de Asus ROG Crosshair een 590 SLI (AM2-versie) chipset bezit.

Ik kan niet wachten totdat ie aangekondigd word!

• Limit-NL
Dit is ook wel interessant, iemand van TG-Forumz heeft een e-mail gestuurd naar Asus over het nieuwe ROG-mobo, met een reactie!

Je wordt er jammer genoeg niet heel erg veel wijzer van... :/

*Klik*

Verwijderd

680-SLI is veruit de meest waarschijnlijkste, Asus zal gekozen hebben om 590 over te slaan na de mindere reacties daarop. Hoewel onderaan dit artikel ook iets staat over de C2D ROG mobo , wat een minder bericht is, lijkt me dit onwaarschijnlijk. Een high-end serie van een groot mobomerk als Asus is zullen ze daar toch niet gaan kiezen voor een med/high-segment chipset als P965?

Als Asus dit slimmer aanpakt zullen ze schouder aan schouder staan met de high-end DFI's die eraan zitten te komen, denk ik. Verder zou quad-core support een leuke feature zijn. verder mag het hele concept achter ROG in stand worden gehouden, wellicht kunnen ze de cooling verbeteren (omdat vele mensen niet zo tevreden zijn over de heatpipe op de AM2 ROG)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Spijtig dat de meeste hun website niet updaten met support voor de Quadcores.
Nu weet je bijna niet of het via bios update mogelijk is kennie's te draaien.

Welke chip is nu het beste met zicht op quadcores? x975 of p965? Vind het raar dat een nieuwere chip een lager getal krijgt. Dat maakt het wat ingewikkelder.

DFI is bezig met een intel mobo op basis van de C55. Wanneer zou dit uitkomen? Toch zou ik eigenlijk willen kiezen voor een intel chipset, lijkt me nog steeds het meest stabiele. Old habits die hard.

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:53:
Spijtig dat de meeste hun website niet updaten met support voor de Quadcores.
Nu weet je bijna niet of het via bios update mogelijk is kennie's te draaien.

Welke chip is nu het beste met zicht op quadcores? x975 of p965? Vind het raar dat een nieuwere chip een lager getal krijgt. Dat maakt het wat ingewikkelder.

DFI is bezig met een intel mobo op basis van de C55. Wanneer zou dit uitkomen? Toch zou ik eigenlijk willen kiezen voor een intel chipset, lijkt me nog steeds het meest stabiele. Old habits die hard.
De C55 komt uit in november, dus denk eraan om de DFI op je Sinterklaaslijstje te zetten ;)

Verwijderd

Eindelijk!
De socket 775 versie uit de ROG serie: de Striker Extreme:
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/2qsnwgn.jpg

Zat al een tijdje op dit bordje te wachten _/-\o_
Alleen jammer dat hij vast rond de 250 euro gaat kosten :'(

Ben ook benieuwd of de nieuwe Nforce 680 een goede overclocker zal zijn :9

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 01:35 ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Info?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 21:30
Linkje
Specifications:
-AMD Socket AM2
-NVIDIA nForce® 590 SLI™ MCP
-Dual channel DDR2 800/667/533
-2 x PCIe x16, sports NVIDIA SLI at full x16 + x16 bandwidth
-8 x SATA 3.0 Gb/p with two external connectors / 1 x Ultra DMA
-Dual Gigabit LAN
-SupremeFX sound card with ADI 1988b High-Definition Audio with 8 channel surround sound.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=1599
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=1600
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=1601
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=1602
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=1603

[ Voor 32% gewijzigd door IJnte op 02-11-2006 10:18 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat is geen 775socket

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dat heb je goed gezien. Wat wil je hiermee zeggen?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• The__Virus
Dat hij goed kan lezen :+. want er staat bovenaan ook AM2 :).

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:10:
Dat hij goed kan lezen :+. want er staat bovenaan ook AM2 :).
Dat ging over de S775 versie, en niet over de AM2 die zelfs al een tijdje in de winkels te krijgen is.

Hier is een draadje op XS over dat bord, maar de website waar hun naar verwijzen lijkt offline
http://www.xtremesystems....highlight=Striker+Extreme

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 14:19 ]

• Limit-NL
Deze heb ik gevonden! ;)

Klikje*

WOW! >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Limit-NL op 02-11-2006 16:00 ]

• Limit-NL
foutje*

[ Voor 95% gewijzigd door Limit-NL op 02-11-2006 16:00 ]

Verwijderd

http://zeus.asus.com/prod...97&model=1439&modelmenu=2

sjiek board, even de reviews afwachten voor ik mijn p5w dh vervang.
Wel een troep met al die heatpipes.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:30:
http://zeus.asus.com/prod...97&model=1439&modelmenu=2

sjiek board, even de reviews afwachten voor ik mijn p5w dh vervang.
Wel een troep met al die heatpipes.
Het ergste is nog wel dat het geen echte heatpipes zijn. :X

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
http://www.tweaktown.com/...e_and_contents/index.html : geeft ook wat info wat je er verder bij krijgt (waaronder ook 3 extra temp sensors). Die heat pipes werken best... er moet echter wel voldoende airflow zijn rond de koperen koelblokken, maar dat moet voor een gamer geen probleem zijn.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

nee hoor, het s775 ROG board zal geen Intel P965 chipset hebben maar NVIDIA's nieuwe 680i chipset.
meer info vind je hier: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=121601
en een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9738/asusstriker20extremetl0.jpg

• stylezzz
  • Nu online
Iemand enig idee wanneer deze asus komt?

De EVGA tegenhanger is reeds beschikbaar! :D

pricewatch: EVGA 122-CK-NF68-AX, nForce 680 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Verwijderd

probleem van evga is dat dit zowat hun eerste mobo wordt dus je weet niet hoe de bios ondersteuning is.
Eerst maar eens wat benches afwachten van de 680i boarden.

bij azerty is ie zelfs op voorraad, damn, dan begint het wel te jeuken!

Maar nog niks op de evga site te vinden over het board...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 19:09 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat een idioot groot koelsysteem eigenlijk :X
Ik denk dat nVidia toch eens beter werk mag leveren als het gaat over energiezuinige chipsets.

• stylezzz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:06:
Maar nog niks op de evga site te vinden over het board...
Klopt... G80 en 680i NDA gaat pas om 8 uur vanavond weg, dus nog even geduld ;)

En het NDA is gevallen :D

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 08-11-2006 20:26 ]

Verwijderd

dominator schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:29:
Iemand enig idee wanneer deze asus komt?

De EVGA tegenhanger is reeds beschikbaar! :D
wanneer hij precies komt weet ik ook niet, wel dat je hem inmiddels kan pre-orderen! Ik heb hem hier in bestelling staan 8)

Verwijderd

linkje

Aight 1,3 TeraHerz FSB, WOEIIIIII

Verwijderd

Gigaherz...
Das dus tot 333mhz officieel zonder overclocken (voor de nieuwe quad-cores?)

Zal ongetwijfeld de 400mhz ook wel halen

Verwijderd

en ook de abit versie is opgedoken: IN9 Max32
plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.iamxtreme.net/coolaler/1.JPG
en meer fotos op xtremesystems

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 09:00 ]

• Limit-NL
Naast de Asus ROG Striker Extreme komt er trouwens ook een normaal nForce680i SLI mobo van Asus, de Asus P5N32-E SLI.

Linkje*

Afbeeldingslocatie: http://zeus.asus.com/HQ/999/images/products/1459/1459_l.jpg

Tot zover zijn er dus deze mobo's met de nVidia nForce 680i SLI chipset:

EVGA nForce 680i SLI, 264 euro
Asus ROG Striker Extreme, 252 euro
*Asus P5N32-E SLI
*Abit IN9 Max32 (bedankt zert)
*DFI Lanparty UT 680i SLI

* = Nog niet beschikbaar. Links naar Azerty.nl

[ Voor 29% gewijzigd door Limit-NL op 09-11-2006 12:40 ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

The abit is nog 590sli maar wel met c55?
Waarom kiezen ze niet voor de 680i?

En waarom laten ze fw800 links liggen? Bijna geen enkel mobo heeft 1394b.

NDA is gisteren opgegeven en er zijn nog geen reviews? strange!

gigabyte 600 mobo's: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35625

[ Voor 15% gewijzigd door multipasser op 09-11-2006 15:51 ]

Verwijderd

mensen, zullen we het een beetje overzichtelijk houden?
r.o.g. boards in dit topic, 680i boards in hun eigen topic?
Anders krijgen we straks weer van die mensen die niks kunnen terugvinden en zoals ik hierboven vorostel blijft de topic titel de lading dekken

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:35:
[...]

Gigaherz...
Das dus tot 333mhz officieel zonder overclocken (voor de nieuwe quad-cores?)

Zal ongetwijfeld de 400mhz ook wel halen
off topic sarcasme in een tikfoutje is leuk?

De Striker Extreme heeft alles wat het moet hebben om het gat tussen DFI en ASUS redelijk te kunnen dichten, al is het nog w8en op een DFI versie van de 680i-SLI. Alleen twijfel ikheel erg of het geluid van de mobo (SupremeFX) nou even goed of echt een heel stap minder is dan een X-Fi Fatal1ty Pro (XtremeMusic + XRam :D)? Heeft iemand hier ervaring mee met zijn/haar Crosshair?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 14:29 ]

• Limit-NL
Mmmm... de eerste review van de Striker Extreme is een feit en hij is meteen Editors Choice! :>

Asus R.O.G. Striker Extreme Review @ motherboards.org

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:51
Leuk bordje.
Alleen jammer van het hoge prijskaartje.

Verwijderd

En een volgende review bij Bit-tech. Conclusie; duur bord, maar volgens hun zou het zijn prijs wel eens waard kunnen zijn :)

First Look: Asus Striker Extreme

• Claude
  • Niet online
Er is weer een nieuwe bord uit in de ROG-serie: de Asus Commando.
Dit keer gebaseerd op de Intel P965 chipset.

Asus.com

Het bord zou flink overklokbaar zijn: FSB 550+ Mhz.

Link

Link

Ook al te bestellen. Voorbeeld

Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of hier ook weer die blauwe LEDs op het bord zitten net als bij de vorige ROG-borden.

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 09:04
heet de socket 775 variant niet Asus Striker Extreme, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (pricewatch: Asus Striker Extreme, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394))?

edit: srry overheen gelezen :x

[ Voor 4% gewijzigd door Synch op 19-12-2006 20:54 ]

Verwijderd

Claude schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:52:
Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of hier ook weer die blauwe LEDs op het bord zitten net als bij de vorige ROG-borden.
Yep, op dit bord zitten ook weer leds :) Lijkt mij persoonlijk op het oog een betrouwbaarder bord (lees chipset) dan de ASUS Striker Extreme. Ik heb hier ook wel belang bij in de nabije toekomst. T.o.v. de ASUS P5W DH Deluxe is dit bord qua prijs/prestatie interessanter. Alhoewel dit bord natuurlijk nog niet echt getest is door de bekende hardware sites en dus eigenlijk er nog niks zinnigs over te zeggen valt.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
Volgens mij is dit eindelijk het ultime OC bord voor core 2 duo.
Op XS loopt een draadje, de settings in t bios zien er goed uit. Ik hoop toch stiekem op 600mhz fsb op wat betere koeling.

power en resetknopje op t bord zijn ook wel makkelijk.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Claude
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:22:
[...]

Yep, op dit bord zitten ook weer leds :)
Je bent zo overtuigd ;) Dan heb je vast een linkje voor me. :*)

Want ik bedoelde dus niet het LCD-display aan de achterkant, maar de blauwe LEDjes op het bord zelf.
(Sommige reviewers noemen het display namelijk ook LED... )

• Limit-NL
Claude schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:48:
[...]
Je bent zo overtuigd ;) Dan heb je vast een linkje voor me. :*)

Want ik bedoelde dus niet het LCD-display aan de achterkant, maar de blauwe LEDjes op het bord zelf.
(Sommige reviewers noemen het display namelijk ook LED... )
Ik zeg: Hij heeft het niet.
Kijk maar hier, dat is de officiele specs-pagina (Zeus-site Asus). Vergelijk dat met de pagina van de Striker Extreme en kijk eens goed onder het kopje EZ DIY.
Bij de Striker Extreme staat er wel Onboard LEDs en bij de Commando staat dat niet. Verder staat de EL I/O en de Q-Fan Plus ook niet bij de Commando, maar wel bij de Striker Extreme. Ik denk dat ze dat doen om geld te besparen, zodat de Commando goedkoop, maar een goed OC-bord wordt.

Dus, je moet het nu zo zien.
- De nVidia nForce 680i is nog niet zo lang uit, heeft goede performance en is nog verre van zijn maximale OC-mogelijkheden, maar hij is wel een heethoofd en dat is jammer. Verplichte kost voor mensen die 32x SLI met 1333MH FSB Intel processors willen.
- De ATi RD600 is energie-zuinig, heeft 8x-8x CF en kan heel goed OC'en, maar hij is gelimiteerd verkrijgbaar en de support is twijfelachtig op dat ding (AMD-ATi bord voor Intel, klinkt niet goed).
- De Intel P965 OC't lekker en is een prima chipset. Jammer van de Crossfire 4x-16x, maar het maakt niet veel uit.
- De 975X is nog altijd de beste in benches, OC't goed en heeft 8x-8x CF. Jammer dat hij veroudert is en dus (nog?) geen 1333MHz-support heeft.

Of zit ik hier fout...?

Dat wordt voor mij dus een Striker Extreme of een P5B-Deluxe...

[ Voor 7% gewijzigd door Limit-NL op 20-12-2006 17:22 ]

Verwijderd

Eigenlijk word de keuze best vermoeilijkt tussen al die verschillende chipsets. Alhoewel mijn uiteindelijke keuze ook nog wel eens bepaalt gaat worden door wat de nieuwe ATI/AMD Radeon DX 10 videokaart gaat doen t.o.v. N'Vidia 8800 GTX/GTS, mits de specs en eerste review exemplaren in januari 07 worden vrijgegeven.

Mijn 1e voorkeur gaat uit naar een mobo met N'Force 680i chipset, maar daar zitten op de 1e batch borden van verschillende fabrikanten nog te veel kinderziektes in. Het verhaal Southbridge en SATA controller. Alhoewel hier in Nederland alleen de ASUS Striker Extreme en EVGA 122-CK-NF68-AX, nForce 680 mondjesmaat verkrijgbaar zijn. En daarnaast zijn de prijzen extreem hoog ongeacht bij welke fabrikant je het moederbord afneemt. Ik vind wat dat betreft hier de prijs/prestatie scheef voor het gebodene.

Mijn 2e voorkeur gaat uit naar de oudere ASUS P5W DH Deluxe met stabiele Intel 975X chipset.

En de 3e keus is de ASUS Commando of ASUS P5B Deluxe met de P965 chipset en modernere ICH8/R Southbridge. Alhoewel de laatste natuurlijk het beste bord is qua prijs/prestatie :)

Maar, ik ga mijn keuze toch pas eind januari bepalen, dus kan ik rustig nog even afwachten en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in al het chipset geweld. :Y)
Pagina: 1