Toon posts:

moederbord (asus a8n32-sli de luxe) kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond mede GOTters

Nou goede kan ik wel weg laten.

Ik heb een aantal weekjes geleden een paar onderdelen besteld om een leuk systeem in elkaar te zetten.
En nu was ik vandaag eindelijk een dagje vrij dus ik dacht ik zet het ff inelkaar.

Niet dus.
Ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding van het mobo staat maar er zit toch iets fout denk ik.
Kheb al behoorlijk gezocht in het forum maar ik kwam er toch niet uit.
Al wat ik tegen kwam waren topics met soortgelijke problemen en daar kwam steeds uit dat het mobo kapot was.

De specs van het systeem zijn.

Mobo. asus a8n32-sli de luxe
proc. amd athlon64 x2 3800+ 2.0 ghz
voeding. sweex 650 w
koeler. zalman cnps7700
geheugen. kingston 1gb ddr
schijf. maxtor 300gb 7200rpm sata
videokaart. radeon x800gto

Zoals ik zei heb ik alles goed aangesloten (volgens handleiding) maar als ik de stroomkabels in de muur het stopcontact doe en dan op de aanknop druk gaat er alleen een mobo lampje branden en verder gebeurt er niets.
Er gaan geen vennen draaien ik hoor geen piepjes de harde schijf hoor ik niet draaien.

Kortom ik heb aardig wat geld uitgegeven voor een leuk uitziende kast met een groen lampje erin.
Ik hoop dat iemand het probleem herkent en me verder kan helpen want ik vindt dit wel een beetje jammer.

Bedankt alvast en de groeten

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar heb je wel afstandsbusjes gebruikt? Anders maakt de achterkant van je moederbord nu misschien kortsluiting met de kast.

Kijk ook eens na of de fan van je voeding wel aanslaat aangezien je zegt dat zelfs je HDD niet opspint.

Sweex is overigens niet het meest betrouwbare merk voor voedingen. De 650W die daarbij aangegeven staat is meer dan waarschijnlijk een piekwaarde en niet de waarde die de voeding echt aankan.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-08-2006 23:43 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb het zelfde mobo en is een prima mobo mits het goed werkt natuurlijk.
Ik heb er in het begin ook wat problemen mee gehad dus als je het goed vind nemen we eens wat stappen door.

Wanneer ik een nieuwe pc bouw sluit ik allereerst alles eens aan buiten de kast om te kijken hoe het werkt en of het werkt.
Bij eventuele problemen hoef je niet iedere keer de schroevendraaier erbij te pakken wat dus sneller en makkelijker werkt.

1. leg eens je moederbord op de doos op je tafel (bureau) en sluit alleen even de basisonderdelen aan welke je nodig hebt voor een werkende pc.

2.Onder je 2e aansluiting van je PCI-e 16* zit een kleine dipswitch welke je nog om kan zetten deze is van je cmos deze moet op de linker 2 polen staan.

3. Heb je de ATX 2 stekker volledig aangesloten oje moederbord zodat de hele aansluitplug op het moederbord bezet is?

Ik heb zon idee dat je de aansluitingen van je aan/uitknop niet goed aangesloten hebt maar dit zijn in ieder geval wat herkenningspunten waar ik ook mee aan het stoeien ben geweest namenlijk.

computer voor alle werkzaamheden

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

charrel

Cortisol4life..

Probeer toch eerst is een echte voeding en niet zo'n sweex ding, dan bespaar je niet op je moederbord maar dan neem je een goedkope voeding....... :X
Probeer ook is ander geheugen, mijne pakte in 1e instantie mijn oude ch-5 mem ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 26-08-2006 00:04 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

charrel schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:59:
Probeer toch eerst is een echte voeding en niet zo'n sweex ding, dan bespaar je niet op je moederbord maar dan neem je een goedkope voeding....... :X
Voor een dergelijke setup volstaat die sweex wel is geen extreme stroomvreter gezien de onderdelen.
Als je een goede merkvoeding hebt kan je met deze setup al volstaan met 350 watt.
geloof niet dat het de voeding is al zou je het eventueel kunnen proberen met een andere pc.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:55:

Ik heb zon idee dat je de aansluitingen van je aan/uitknop niet goed aangesloten hebt maar dit zijn in ieder geval wat herkenningspunten waar ik ook mee aan het stoeien ben geweest namenlijk.
Hehehe
Ik schaam me kapot maar dit was het dus.
Het stekkertje zat een pinnetje teveel naar links toe.
Ik heb het dus gewoon te snel willen doen en eigenwijs als ik ben dacht ik toch echt dat het allemaal goed zat. :X

Heel erg bedankt als jij dit niet gezegd had, had ik er nooit naar gekeken. _/-\o_

toppie

Nog een fijne avond verder die van mij is ineens een stuk beter geworden.
Gr33tZ
Pagina: 1