Toon posts:

Partities spontaan ontoegankelijk en NTFS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen
ik heb het volgende probleem, vorige week wilde mijn pc (draaiend onder ME met een harde schijf van 20 GB niets meer, de schijf was onderverdeeld in 4 partisipatie`s c.d.e en f), ik heb de pc weggebracht naar een computerwinkel en deze hebben er een nieuwe harde schijf in geplaatst
( 80GB) en windows xp geinstaleerd, en daarna de oude harde schijf er als slave bij geplaatst dit omdat op partisipatie d van de oude schijf voor mij vitale informatie staat, tot afgelopen dinsdag was de oude harde schijf probleemloos toegankelijk deze draaide met systeembestand FAT 32 dinsdagochtend kwam ik tot ontdekking dat (D:) nu G: niet meer toegangkelijk was en veranderd was in systeembestand NTFS, vanmorgen bleek dat ook (C:) nu F: veranderd was in een NTFS bestand en onbereikbaar.
wat ik ook doe (dat is niet zoveel) de enige reactie die ik krijg is de mededeling dat G: of F: moet worden geformateerd maar dan ben ik mijn vitale info kwijt wie kan mij uitleggen hoe ik dit gedonder van XP ongedaan kan maken en vooral mijn G: weer bereikbaar wordt als was het allen maar om de info te kunnen verplaatsen.

hopend op een reactie
theo

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst: Welkom op GoT.

(het is trouwens partitie en geen partisipatie)

Windows zal nooit zonder dat je daartoe opdracht geeft zomaar een partitie omzetten van FAT32 naar NTFS. Je zult dus gegarandeerd zelf iets hebben gedaan waarvan dit de oorzaak is. De vraag is wat?

Los van dit alles, er is zeker géén backup van de belangrijke bestanden die je absoluut niet wilt missen?

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 25-08-2006 22:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
guardian angel
ik kan mij niet herinneren opdracht te hebben gegeven zeker nadat eerst G: onbereikbaar werdt ben ik zeer zorgvuldig geweest met opdrachten evengoed werdt vanochtend F: onbereikbaar, het enige programma dat ik gewijzigd het is dat ik explorer 7.0 heb geinstaleerd rechtstreeks van de downloadsite van microsoft.us

dit verteld hebbend hoe krijg ik weer toegang tot mijn G: schijf
theo

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien was de 20 GB schijf wel stuk aan het gaan, dat daarom je pc niks meer deed, en misschien is die schijf nu definitief overleden?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik bedoel natuurlijk dat je mogelijk wat instellingen hebt veranderd of een programma hebt geïinstalleerd dat dit voor heeft gedaan. E.e.a. vóórdat de partitie onbereikbaar werd. Nogmaals, Windows coverteert niets zonder dat jij dat wilt en daar toestemming voor geeft.

Heb je misschien iets aan systeemherstel? (alhoewel dit mij stug lijkt)

In de FAQ staan trouwens wat mogelijke oplossing om je data terug proberen te halen... als niets anders werkt.

Bestaat de nieuwe schijf trouwens uit één partitie of meerdere?

[ Voor 52% gewijzigd door Guardian Angel op 25-08-2006 22:55 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Heeft de winkel er een nieuwe hardeschijf ingezet omdat de 20gb stuk was en alsnog de 20gb weer bijgeplaatst zodat je bij de data kan ?

En heeft de winkel geen kopie van de 20gb gemaakt (indien die stuk was) op de 80gb ? dit zou ik doen als een klant mij een bijna dode schijf zou geven.

Erg warrig verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
de nog op deze schijf aanwezige H: en I: schijf zijn tot nu toe gewoon bereikbaaren (draaien onder FAT 32), ik heb de F: partitie geformateerd (daar stond alleen ME) en deze is nu gewoon bereikbaar onder NTFS is leeg maar ik kan er data op zetten en gewoon bewerken.
theo

Verwijderd

Je zal een datarecovery programma moeten gebruiken om de gegevens van G: te kunnen lezen, als je even de zoek functie van GoT gebruikt dan zul je er 10tallen vinden.

Ik gebruik zelf wel eens Ontrack Datarecovery (voor fat32 in dit geval).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 23:03 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je naam onder de post hoeft niet.... we zien immers je Nick. :)

Oude situatie:
C + extended partities D E en F

Harddisk erbij met 1 partitie

Nieuwe situatie:

C (nieuwe schijf)
D oude partitie C
E oude e.p. D
F oude e.p. E
G oude e.p. F

Als je de F partitie dus hebt geformateerd, was dit de oude E partitie etc.

H en I kunnen dus in principe niet bestaan tenzij er meerdere partities op de nieuwe schijf staan. :)

Het heeft er dus alle schijn van dat je zelf de oorzaak bent en domweg een verkeerde partitie hebt geformateerd.

Wat zie je bij schijfbeheer staan?

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 25-08-2006 23:16 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
bij schijfbeheer staat het volgende C,(nieuwe schijf) F, G, H, I,
D en E zijn de namen voor de beide cdrom stations
ik heb dus wel degelijk de oude C nu F geformateerd
C en F onder NTFS
H en I onder FAT 32
G geen systeembestand toegewezen (in orde)
vreemd want als ik bij deze computer kijk zegt hij (na zeer lange tijd) NTFS

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb je topictitel even een verbeterd. Probeer een beetje te letten op interpunctie: maak zinnen niet te lang. Dat maakt de topicstart een stuk leesbaarder. ;)

Verwijderd

Is de 20GB hardeschijf nou defect of niet ?

Dit zou alle problemen kunnen verklaren, maar dan kom ik er natuurlijk op terug waarom er geen backup is gemaakt toen de data nog "redelijk" leesbaar was.

Verwijderd

Misschien dachten ze dat hij nog niet aan het overlijden was, en hij tijdens het vervoeren naar huis misschien ergens anders tegen aan gebotst is?
Zoveel mogelijkheden :z

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 22:14
Dit lijkt verdraaid veel op het probleem wat ik laatst had.
Ik heb een pc in dos opgestart (ultimate boot cd) en zo zoveel mogelijk data van de schijf gekopieerd.

Wel een beetje dom om je belangerijke bestanden niet gelijk op die 80 gb te zetten, als die 20 gb nu defect is ben je ze kwijt |:(
Pagina: 1