PCI kaart verzetten?

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
HOi,

Ik heb op mijn X850 nu een Zalman VF900-Cu gemonteerd. Mijn moederbord/cpu temperatuur is wat omhoog gegaan ( 5 graden ).

Is het beter als ik mijn Audigy 2 ZS PCI kaart in het onderste pci slot druk?
Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/9559/img6524fo0.jpg
Of blaast de Zalman niet op de PCI kaart?

Ik heb namelijk ergens een keer gelezen dat je het beste de geluidskaart in het 4de PCI slot kan stoppen omdat deze geen gedeelde IRQ channel heeft oid.

Groetjes

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Je hebt gelijk over die IRQ's, maar dat zal wel meevallen(meestal). Doe je soundcart in het onderste pci slot idd, kwaad kan het niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kwa temps zal het geen bal uitmaken, die koeler heeft meer dan zat ruimte om lucht aan te zuigen, dus waarschijnlijk zal het geeneens een meetbaar resultaat opleveren.

• jordi.c
Okay laat ik hem lekker zitten toch :9 .

Wat me opvalt is dat wanneer ik de fan op de sidepanel uitzet de moederbord temp. met 2 graden zakt 8)7 .

Deze fan @7 volt blaast lucht in de kast (intake). En zit ongeveer boven de Chipset/CPU. Ik snap niet waarom deze fan mijn case temp. opvoert.

Ik heb ook nog een Fan voor de 2 HDD's hangen @7 volt (intake, niet te zien op de foto) en nog een fan achterin (outtake) onder de voeding @12 volt.

Alledrie zijn 80mm Nexus fans.

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6473/img6527pk8.jpg

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Laat je kaartje zitten zou ik zeggen. Alleen zou ik die fan op de zijkant omdraaien. Waarschijnlijk helpt dit al redelijk veel.

• jordi.c
keesheid schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:31:
Laat je kaartje zitten zou ik zeggen. Alleen zou ik die fan op de zijkant omdraaien. Waarschijnlijk helpt dit al redelijk veel.
Okay, dus jij denkt ipv intake als outtake gebruiken?

Verwijderd

jordi.c schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:34:
[...]

nee.. draai hem een kwartslag 8)7

maar inderdaad, dat zal toch wel een graadje of 2 / 3 kunnen schelen in positieve zin dit keer.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
jordi.c schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:34:
[...]

Jep, dat heb je goed gedacht. Aangezien hij het Mobo 2 graden warmer maakt krijgt hij er niet echt koele lucht in, dus waarom laat je hem er geen warme lucht uit slurpen. Tis maar een gedachte, maar wieweet werkt het.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Ik heb 2 computerkasten staan met standaart een intake fan op de zijkant, dus het lijkt mij dat dit beter is dan dat je er een outtake van maakt.
Het lijkt mij zoiezo beter dat het een intake blijft want anders moeten de cpu en gpu fan de koede lucht zelf van voor de hdd's halen, maarja proberen kan altijd

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
idd. Gewoon proberen. Ik heb ook een kast met een intake fan in de zijkant maar die blies direct op de CPU-fan. Daardoor werkten ze elkaar tegen e werd de boel alleen maar warmer. Omgedraaid en dat hielp nog niks. Toen eruit gehaalt en was het zooitje 5 graadjes koeler :)
Pagina: 1