Barebone opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:08
Hallo,

Ik heb laatst een barebone samengesteld en zelf in elkaar gezet, maar nu heb ik het probleem dat ik geen beeld krijg, hoewel alle fans en leds gewoon aangaan.
Wat ik al heb geprobeerd:
- andere monitor geprobeerd
- onboard video geprobeerd (zonder dat mijn videokaart aangesloten zit natuurlijk)
- voeding getest in een andere pc, was niets aan de hand, voltages gemeten met speedfan, daar waren minimale afwijkingen

Ik heb verder geen spullen om de rest te testen, maar ik denk dat het het moederbord is. Is daar een manier voor om te testen als ik geen spullen daarvoor heb (proc ed)? Ik kom er zelf namelijk niet uit, en anders stuur ik het gelijk weer terug, heb het vanmiddag pas binnengekregen nl.

Mijn specs nog even voor de duidelijkheid:
Asrock Conroe 945G-DVI
Conroe E6600
OCZ DDR2 1GB PC5400 Value pro series
Asus EAX850PRO PCI-e
Aspire X-Qpack + standaard 420Watt voeding die daarbij geleverd werd.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet! _/-\o_

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
ik denk dat je mobo het probleem is

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• GamemasterByte
is er een manier om dat uit te testen? voltmeting oid?

• GamemasterByte
zou het ook aan het geheugen kunnen liggen? is er een manier om te testen? ik heb geen ander mobo met ddr2 geheugen, dus dat past niet, maar is er nog een andere manier? zou het kunnen omdat mijn mobo niet meer dan pc5300 ondersteunt en mijn geheugen pc5400 het niet draait? ik dacht dat het geheugen dat automatisch teruggeclockt wordt? of is dat niet het geval? graag jullie hulp _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door GamemasterByte op 27-08-2006 13:37 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Download memtest86. Start de pc wel verder op?(als er tenminste OS opstaat) Het kan ook een dode cpu zijn... Als je de pc een tijdje aanlaat, komt het koelblok dan wel warm?zoniet dan is of je cpu dood, of je koeling zit niet goed aangesloten. Zowel, dan gaat je cpu nog en is het of je ram of je mobo.

http://specs.tweak.to/16567

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09

• GamemasterByte
de cpu zit wel goed aangesloten, want als ik hem een tijdje aan laat staan, dan ligt de temp van de cpu rond de 30 graden. Dat lijkt mij niet echt te warm voor een cpu. ook de troubleshooter heb ik al uitgezocht, maar daar kwam ook niets uit. Ik zal eens even kijken of memtest iets oplevert.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
GamemasterByte schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:48:
de cpu zit wel goed aangesloten, want als ik hem een tijdje aan laat staan, dan ligt de temp van de cpu rond de 30 graden. Dat lijkt mij niet echt te warm voor een cpu. ook de troubleshooter heb ik al uitgezocht, maar daar kwam ook niets uit. Ik zal eens even kijken of memtest iets oplevert.
Hoe kun je nu weten of hij 30 graden heeft als je geen beeld hebt 8)7

http://specs.tweak.to/16567

• GamemasterByte
als je de kast wel eens hebt bekeken, zie je dat er een sensor voorin zit, die ik op de cpu gemonteerd heb. 8)7 Ik heb het ook zonder geprobeerd, maar dat maakte niet veel uit.

• GamemasterByte
en memtest werkt ook niet, hij start daar ook niet mee :(

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
OCZ geheugen icm met de Conroe E6600 moest niet goed werken, er zijn hier dacht ik al meerdere draadjes over. Dit komt omdat de voltage van OCZ geheugen net wat afwijkend was of zoiets. Ik weet het niet precies, maar zoek maar eens naar ong. hetzeflde probleem in dit forum, dan vind je wel antwoorden..

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Zit er speakertje aangesloten op het moederbord , bedoel niet de gewone speakers. Maar degene die in de kast zelf zit? Trek anders even het geheugen eruit als die speaker zit aangesloten. Ben benieuwd of de pc begint te piepen.

• GamemasterByte
Ik heb hier ff rondgekeken, net als op andere fora, maar dat probleem schijnt alleen voor te komen met verkeerde voltages. Mijn geheugen van ocz is 1.8v, wat volgens mij heel normaal is, en denk ik ook gewoon zou moeten booten. Dat doet hij dus niet. Is er een oplossing voor dit? (voltages buiten de bios om verhogen oid?) anders moet ik denk ik ander geheugen kopen en dat ff proberen. Wat betreft de speaker: de speaker in de kast geeft idd de goede foutmelding als ik het geheugen eruit haal. Alleen, ligt het probleem dat hij begint te piepen nu bij mijn geheugen of mijn mobo :?

• GamemasterByte
is er een manier om dit te controleren :?

• Jesse
GamemasterByte schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:44:
is er een manier om dit te controleren :?
Eerst maar eens ander geheugen proberen? Das makkelijker dan een ander mobo.

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 28-08-2006 17:13 ]

• GamemasterByte
ik denk het niet, aangezien het geheugen duurder was dan het mobo, dus is het makkelijker om dan een nieuw mobo te kopen, of zal ik dat probleem dan houden?

• Jesse
Aangenomen dat het het C2D - OCZ probleem is, dan heeft het praktisch geen nut om het mobo te vervangen. Kan je niet bij je pc-winkel dat OCZ geheugen ruilen voor gelijkwaardig geheugen van een ander merk?

• GamemasterByte
beetje lastig, aangezien ik het geheugen in amerika heb besteld :X scheelde 40 euro :9

• GamemasterByte
dus de beste oplossing zou zijn om een ander merk geheugen erbij te komen, daarmee te booten, en dan proberen om het goede voltage in te stellen voor mijn ocz latje? of zie ik hier iets over het hoofd?

• Jesse
Ik zou proberen ergens een reepje te lenen om te checken of het wel werkt zonder OCZ ram. Is dat het geval dan zou ik dat reepje OCZ op V&A zetten (of idd eerst wat met de voltage instellingen proberen) en zelf een fatsoenlijk reepje halen bij een winkel in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 28-08-2006 22:12 ]

• GamemasterByte
er is toevallig niemand in de omgeving van 's Hertogenbosch waar ik dat even mag proberen :+ ik ken verder niemand die ddr2 latjes heeft/gebruikt |:(

• GamemasterByte
ok, ik heb inmiddels nieuw geheugen binnengekregen en ingebouwd, en ik krijg nu beeld. Bedankt voor alle tips allen _/-\o_ Maar als ik windows wil installeren, dan valt mijn pc alweer uit :( het ligt niet aan mijn voeding, dus wat kan het dan wel zijn? mijn proc :?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
GamemasterByte schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:47:
ok, ik heb inmiddels nieuw geheugen binnengekregen en ingebouwd, en ik krijg nu beeld. Bedankt voor alle tips allen _/-\o_ Maar als ik windows wil installeren, dan valt mijn pc alweer uit :( het ligt niet aan mijn voeding, dus wat kan het dan wel zijn? mijn proc :?
of je mobo maar daar durf ik eigenlijk niets over te zeggen... Verder zei'k toch dat je OCZ niet goed met E6600 overweg kan :P O-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort dus eigenlijk niet in CSL thuis en zal een voorzichtig schopje naar PMG krijgen.
Tips m.b.t. het probleem: Heb je het nieuwe geheugen ook getest met memtest?
Heb je de mogelijkheid om één DIMM of een ander geheugenslot te proberen?
Windows installeren lukt niet; draait een Linux LiveCD (o.a. Knoppix) wel goed? ;)

Er zijn in ieder geval nog wel een aantal zaken die dus getest kunnen worden. Vergeet daarbij niet om alle overbodige hardware af te koppelen. Hardware zoals de processor, het geheugen, moederbord en de videokaart zijn essentieel om een PC te laten starten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GamemasterByte
Alex3305 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:51:
[...]

of je mobo maar daar durf ik eigenlijk niets over te zeggen... Verder zei'k toch dat je OCZ niet goed met E6600 overweg kan :P O-)
Ik heb inmiddels nieuw geheugen zoals ik al zei, en dat is van Twinmos, daarmee startte hij wel op, dus daar ligt het niet aan
Thandor schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 01:05:
CSL policy

[...]

Dit topic hoort dus eigenlijk niet in CSL thuis en zal een voorzichtig schopje naar PMG krijgen.
Tips m.b.t. het probleem: Heb je het nieuwe geheugen ook getest met memtest?
Heb je de mogelijkheid om één DIMM of een ander geheugenslot te proberen?
Windows installeren lukt niet; draait een Linux LiveCD (o.a. Knoppix) wel goed? ;)

Er zijn in ieder geval nog wel een aantal zaken die dus getest kunnen worden. Vergeet daarbij niet om alle overbodige hardware af te koppelen. Hardware zoals de processor, het geheugen, moederbord en de videokaart zijn essentieel om een PC te laten starten.
Ok, bedankt voor de tips, ik zal eens gaan proberen _/-\o_

• GamemasterByte
Ik weet niet wat nu het probleem was, maar iig doet hij het nu helemaal zoals hij het zou moeten doen :*) ik denk dat een van de sensoren niet goed zat, waardoor de proc niet helemaal contact maakte ofzo. iig bedankt voor alle hulp _/-\o_

Pagina: 1